Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Kockkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb van de week Honeywell Evohome aangeschaft en geïnstalleerd, alleen krijg ik het niet werkend.

Ketel is een Remeha Tzerra ace cw4 2018,
Slaapkamers met radiatoren en HR92
Vloerverwarming met Zoneklep en bdr91

Naast de ketel hangt het aan/uit module die gekoppeld is met mijn Evohome scherm.

Als er warmte vraag is springt de rf module naast de ketel op groen, alleen gaat de cv niet branden.
Warm water werkt alleen cv niet.

Vandaag mijn oude thermostaat e-twist eraan gehangen en die op warmte vraag gezet en de cv gaat gelijk branden 🙈

Beide thermostaten en/of rf module gaan op dezelfde aansluiting, namelijk de R-bus.

Is deze ketel niet Compatibel met Evohome module of moet er een instelling aangepast worden.

Alle reacties

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:45
Aan/uit moet je niet op de bus aansluiten, maar op de 24v RT aansluiting.

Edit, sorry net even in de handleiding gekeken, Bus is wel juist. Was in de war met Vaillant.

[ Voor 39% gewijzigd door hesselbeertje op 20-10-2019 11:40 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Bitdefender
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-08 20:29
Heb ook sinds deze week Evohome icm de Tzerra Ace (28c). Krijg het nog niet lekker werkend. De ketel slaat regelmatig in een storing. Ik heb de Opentherm module aangesloten op de ketel. Die zou beter moeten zijn dan aan/uit omdat met aan/uit de ketel niet (goed) zal kunnen moduleren.

Bij mij werken de HR92 op de radiatoren ook niet helemaal lekker. Als ik op het bedieningspaneel (schermpje) een andere temperatuur instel voor een zone, dan kan het wel 3 minuten duren voordat dit op de HR92 doorkomt. Vervolgens lukt het vaak niet om de ketel aan het verstand te krijgen dat er warmte gevraagd wordt, dus blijft de radiator koud.

Ik heb al van alles geprobeerd (communicatie test, opnieuw aanmaken van zones), maar wordt inmiddels moedeloos... :'(

[ Voor 45% gewijzigd door Bitdefender op 26-10-2019 15:55 . Reden: extra info ]

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Hallo Kockkie,

Ben benieuwd of je er al uit bent.
Ik zit met soortgelijke uitdaging , maar kom er ook niet helemaal meer uit.
Wil ook evo home aanschaffen , maar weer niet of het werkend te krijgen is.

• Kockkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik ben er aardig uit en is werkend.
Grootste probleem was de kabel tussen de rf module en de ketel. Was standaard draadje van 0.8mm. En werkte niet.

Heb deze vervangen voor 2x 1,5mm normaal zwart installatie draad en het begon te werken.

Nu alleen nog een avdo plaatsen om de ketel storing te vermijden.
Werkt verder wel en reset automatisch.