Tijdelijk ander nummer WhatsApp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMitchHD
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05-2023
Aanstaande donderdag vertrek ik voor 1 week naar Amerika. Ik wil gewoon bereikbaar blijven (via internet) dus ben ik van plan om bij Airport Telecom op Schiphol een 12GB prepaid kaartje te halen.

Nu weet ik al dat ik niet kan bellen maar wel gebeld kan worden met deze SIM en dat is ook geen probleem.

Ik heb alleen een vraag. Als ik de nieuwe USA simkaart in mijn iPhone doe, blijft WhatsApp dan gewoon werken? Of moet ik instellingen veranderen?

Ik wil namelijk graag al mijn contacten en chats bewaren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat heb je al gezocht en gevonden?
Dit was met 2 seconden googlen

https://faq.whatsapp.com/ro/30028016/?lang=en

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 19-10-2019 19:18 ]

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Heel simpel gezegd, Whatsapp blijft gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:27
Zit gewoon in instellingen, account, nummer wijzigen.
Even zelf zoeken was sneller dan een topic te openen.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:49
Ramon 73 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:16:
Zit gewoon in instellingen, account, nummer wijzigen.
Kun je beter niet doen, WhatsApp blijft prima werken met je Nederlandse nummer.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Xander schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:19:
[...]

Kun je beter niet doen, WhatsApp blijft prima werken met je Nederlandse nummer.
Klopt gedeeltelijk. Het nummer moet wél actief zijn op de telefoon. Data is enorm kostbaar via roaming VS, dus TS zal een lokale prepaid databundel kopen. Verstandig.
Als TS een single sim toestel heeft, dan kun je niet appen onder je NL nummer én een VS databundel gebruiken.
Dual SIM toestel lost het op, of een hotspot zodat reisgenoten dezelfde bundel kunnen gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
Ramon 73 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:24:
[...]

Klopt gedeeltelijk. Het nummer moet wél actief zijn op de telefoon. Data is enorm kostbaar via roaming VS, dus TS zal een lokale prepaid databundel kopen. Verstandig.
Als TS een single sim toestel heeft, dan kun je niet appen onder je NL nummer én een VS databundel gebruiken.
Dual SIM toestel lost het op, of een hotspot zodat reisgenoten dezelfde bundel kunnen gebruiken.
? ik heb afgelopen jaren regelmatig een prepaid US sim gehad waarmee ik gewoon kon blijven appen?

Staat notabene in de FAQ gelinked hierboven dat het kan:
If you put in a local SIM card while you are traveling, you can still use WhatsApp with your home number. However in this case, if you need to re-verify your account, you will not be able to do this on your original WhatsApp number.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:49
[...]

Klopt gedeeltelijk. Het nummer moet wél actief zijn op de telefoon.
Alleen tijdens activatie.
Natuurlijk wel. Al trek je alle SIM-kaarten eruit en gebruik je WiFi, WhatsApp blijft gewoon onveranderd werken. Tenzij je het opnieuw installeert.

Lees anders even het linkje van @EWK waar dit nog eens duidelijk uitgeschreven staat. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMitchHD
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05-2023
Bedankt allen. Ik weet dat het online ook te vinden was maar vond deze manier toch makkelijker.
Online zie ik namelijk diverse mensen die allemaal handelingen moeten doen voor WhatsApp werkt.

Donderdag haal ik die prepaid simkaart op.D us ik doe die simkaart erin (of zij doen dat op Schiphol), ik open WhatsApp en alles werkt gewoon zoals normaal. Alsof er niks veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:28
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Xander schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:31:
[...]

Alleen tijdens activatie.

[...]

Natuurlijk wel. Al trek je alle SIM-kaarten eruit en gebruik je WiFi, WhatsApp blijft gewoon onveranderd werken. Tenzij je het opnieuw installeert.

Lees anders even het linkje van @EWK waar dit nog eens duidelijk uitgeschreven staat. ;)
Heel vreemd. Ik verving laatst de sim van mijn tweede toestel en daar vroeg Whatsapp om opnieuw te activeren omdat het oude nummer niet beschikbaar was.
Sim eruit halen en sim-loos appen lukte mij ook, totdat ik een nieuwe sim erin zette.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon 73 op 19-10-2019 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon 73 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:22:
[...]

Heel vreemd. Ik verving laatst de sim van mijn tweede toestel en daar vroeg Whatsapp om opnieuw te activeren omdat het oude nummer niet beschikbaar was.
Sim eruit halen en sim-loos appen lukte mij ook, totdat ik een nieuwe sim erin zette.
Dat is inderdaad heel vreemd, dat kan alleen als je iets verkeerd doet, zoals het nummer op een andere/nieuwe telefoon registreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je kunt bij T-Mobile gewoon voor US$ 50 + tax een lokale simkaart halen met unlimited data, alleen na 32 GB kom je in een lagere QoS.

Je Whatsapp blijft gewoon werken op je NL telefoonnummer.

Let er extra goed op welke roamingpartners je simkaart heeft. Niet ieder netwerk is landelijk dekkend. Er zijn veel lokale providers. De Nederlandse providers hebben geen roamingovereenkomsten met de kleine providers op het platteland. Let er ook goed op wat je national roaming allotment is. Volgens mij heeft AT&T meer alloteerbaarheid dan T-Mobile.

Bij het plaatsen van de simkaart zal Whatsapp vragen of je je nummer wilt wijzigen. Kies voor "neen" om je NL nummer te behouden voor Whatsapp.
[...]

Klopt gedeeltelijk. Het nummer moet wél actief zijn op de telefoon.
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 00:10
[...]

Ik reis elk jaar vele malen naar de VS. Mijn telefoon heeft slechts één simkaart.

Ik schakel altijd over naar een Amerikaanse simkaart met een Amerikaans nummer.

En ik verander nooit het nummer in Whatsapp. Whatsapp blijft op mijn Nederlandse nummer staan.

Dit werkt erg goed en stelt mensen in staat mij te blijven bereiken via mijn Nederlandse nummer op Whatsapp.

Als je Whatsapp wijzigt in een tijdelijk Amerikaans nummer, kan geen van je contacten je vinden. Dat is een slecht idee en dient geen doel.
Pagina: 1