Toon posts:

Fairylights met stekker direct op netstroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik zou graag een lichtsnoer met fairylights aansluiten op een plafond punt in onze huiskamer. Hij komt met een stekker.

Kan ik deze stekker eraf halen en hem dan met klemmen aansluiten op het netstroom? Of zijn er meer stappen nodig?
Ik wil hem dus niet in het stopcontact :-)

Dit is het snoer:
https://nl.aliexpress.com/item/33047416455.html

Bedankt alvast voor jullie advies!

[ Voor 3% gewijzigd door SA007 op 20-10-2019 00:50 . Reden: Normale link van gemaakt ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nee, die stekker is ook een voedingsadapter die er 24V van maakt, waar de ledstrip op werkt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Aan die stekker zit zo te zien wel kleine transformator dus die heb je wel minimaal nodig. Je kan natuurlijk proberen om die behuizing met een Dremel oid open te maken om vervolgens de stekker pinnen te verwijderen en de benodigde contacten te solderen/verbinden met je plafond aansluiting maar of dat een beetje netjes en met name veilig gaat worden is niet zo in te schatten

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhaas
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 22:10
Je kunt op je plafondaansluiting ook een opbouw wcd plaatsen, wel zo netjes/veilig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Nee, die lampjes werken op 12 of 24v en jij wilt hem op 230 hangen.

No offense, maar als je dit soort dingen niet weet zou ik niet gaan prutsen met elektra, zeker niet als je niet in een vrijstaande woning woont.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, super bedankt voor de tips! De stekker slopen klinkt niet als een veilig idee, een transformator zoeken klinkt een stuk beter haha. En @Imnoa , daarom dat ik navraag doe voordat ik eraan begin! :)

Nogmaals, dankjullie wel! Ik ga zoeken naar die transformator!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een transformator (als je de term letterlijkt neemt) zet wisselspanning om naar een ander voltage maar het blijft wisselspanning. Je hebt voor de ledstrip gelijkspanning nodig.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Link uit de startpost is dood?
Anyway, dr zal vast wel een stekker ergens aan zitten. Pak een contrastekker met snoer, verbind die met je stroompunt aan het plafond en done.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@The Eagle hopelijk werken deze wel:
- https://photos.app.goo.gl/QGrUkFNqihiTeEDW9
- https://photos.app.goo.gl/7f7QamF4jtJpQ1Q18

Ik had nog nooit gehoord van een contrastekker, ik ga even zoeken! Dankjewel!

Toevoeging haha ik snap nu wat je bedoeld! Ik kan even kijken hoe het er bij de aansluiting uitziet, of er voldoende ruimte is, zou wel handig zijn als hiermee kan worden opgelost! :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 22:36 ]

Pagina: 1