VBA compilatie fout na toevoegen param PpFixedFormatIntent

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hihans
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
Met een Excel VBA script maak ik vanuit een Excel file per rij een PowerPoint document aan met 1 diapagina. Deze dia save ik als PDF met de code:

objpres.ExportAsFixedFormat Myfile, FixedFormatType:=2, RangeType:=3
Dit werkt perfect, alleen de resolutie te slecht voor een goede print.

Om de resolutie te verbeteren heb ik de parameter PpFixedFormatIntent:=2 toegevoegd.

objpres.ExportAsFixedFormat Myfile, FixedFormatType:=2, RangeType:=3, PpFixedFormatIntent :=2

Nu krijg ik de melding "compile Error: Named Argument not Found" Terwijl de parameter wel degelijk voldoet aan de syntax. Ik heb het idee dat ik een library reference mis, maar weet niet welke.

Ik gebruikt Excel VBA onder Office 365

de geactiveerde references:
  • Visual Basic For Applications
  • Microsoft Excel 16.0 Object Library
  • OLE Automation
  • Microsoft PowerPoint 16.0 Object Library
  • Microsoft Office 16.0 Object Library
  • Microsoft Outlook 16.0 Object Library
Wie weet wat er misgaat.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties
...

Beste antwoord (via hihans op 19-10-2019 19:29)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:55

DataGhost

iPL dev

Ik gebruik dit nooit en ik ken het ook niet, maar als ik Google naar ExportAsFixedFormat PpFixedFormatIntent, krijg ik deze pagina in de Microsoft docs. Daar is volgens mij behoorlijk duidelijk te zien dat je wat door elkaar haalt. PpFixedFormatIntent is zo te zien, en zoals je foutmelding aangeeft, geen argument maar iets anders. Ik neem aan dat je met die documentatiepagina niet lang bezig hoeft te zijn om de oplossing te vinden :)
Edit: ik zou er dan trouwens ook de naam van de constante voor gebruiken in plaats van "2", en dat geldt ook voor de andere argumenten die je aan die functie meegeeft. Ik kan nu wel een gok doen wat 2 betekent maar zelfs op die pagina staat het niet. Als jij of iemand anders over een tijdje hiernaar moet kijken snap je geen klap van wat er moet gebeuren zonder alles weer op te moeten zoeken. Dus ik zou lekker ppFixedFormatIntentPrint gebruiken, en ppFixedFormatTypePDF en ppPrintCurrent.

[ Voor 38% gewijzigd door DataGhost op 19-10-2019 18:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:55

DataGhost

iPL dev

Ik gebruik dit nooit en ik ken het ook niet, maar als ik Google naar ExportAsFixedFormat PpFixedFormatIntent, krijg ik deze pagina in de Microsoft docs. Daar is volgens mij behoorlijk duidelijk te zien dat je wat door elkaar haalt. PpFixedFormatIntent is zo te zien, en zoals je foutmelding aangeeft, geen argument maar iets anders. Ik neem aan dat je met die documentatiepagina niet lang bezig hoeft te zijn om de oplossing te vinden :)
Edit: ik zou er dan trouwens ook de naam van de constante voor gebruiken in plaats van "2", en dat geldt ook voor de andere argumenten die je aan die functie meegeeft. Ik kan nu wel een gok doen wat 2 betekent maar zelfs op die pagina staat het niet. Als jij of iemand anders over een tijdje hiernaar moet kijken snap je geen klap van wat er moet gebeuren zonder alles weer op te moeten zoeken. Dus ik zou lekker ppFixedFormatIntentPrint gebruiken, en ppFixedFormatTypePDF en ppPrintCurrent.

[ Voor 38% gewijzigd door DataGhost op 19-10-2019 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hihans
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
@DataGhost.
Voor mij ook geen dagelijkse kost.
Maar ik zie wat er mis is.

Even uitgetest en het werkt perfect nu.

Top!