Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem ga ik gamen (1080 & VR)
Photoshoppen en verder gewoon de dagelijkse dingen. (internet, email, office, etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ergens rond de €1300 blijven.
Dat is ook de prijs van mijn vorige systeem +/- 7 jaar geleden geweest, en dat vind ik een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, toetsenbord, etc gaat mee.
Interne componenten worden allemaal nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt voor mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb nog wel even getwijfeld of ik beter voor een Nvidea GPU kon gaan ivm VR, maar denk dat ik daar uiteindelijk niet veel meer uit zal halen als bij deze kaart.
Ram geheugen zit ik nog even mee te stoeien, heb nog geen setje gevonden wat daadwerkelijk leverbaar is (voor een redelijke prijs & redelijke specs) dat ik ook in de compatibiliteit lijst op de site van de Tomahawk heb kunnen vinden
Ik heb bewust gekozen voor een processor met 8 kernen omdat dit mogelijk ook de standaard zal gaan worden bij de nieuwe consoles.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken. Met mijn huidige prestatie ben ik daar ooit mee bezig geweest, maar de extra prestatie die ik toen wist te bereiken (+/- 4%) was het me allemaal niet waard.
Wat verwacht je van ons?
Ik sta open voor adviezen, en vooral hoor ik het natuurlijk graag als ik ergens de fout in ben gegaan.
(b.v. incompatibiliteit)
Al vast bedankt,
Michiel
Met het systeem ga ik gamen (1080 & VR)
Photoshoppen en verder gewoon de dagelijkse dingen. (internet, email, office, etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ergens rond de €1300 blijven.
Dat is ook de prijs van mijn vorige systeem +/- 7 jaar geleden geweest, en dat vind ik een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, toetsenbord, etc gaat mee.
Interne componenten worden allemaal nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 448,99 | € 448,99 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H500 Zwart | € 75,59 | € 75,59 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX434C19FB2K2/16 | € 116,45 | € 116,45 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 103,05 | € 103,05 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 122,90 | € 122,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.310,98 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt voor mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb nog wel even getwijfeld of ik beter voor een Nvidea GPU kon gaan ivm VR, maar denk dat ik daar uiteindelijk niet veel meer uit zal halen als bij deze kaart.
Ram geheugen zit ik nog even mee te stoeien, heb nog geen setje gevonden wat daadwerkelijk leverbaar is (voor een redelijke prijs & redelijke specs) dat ik ook in de compatibiliteit lijst op de site van de Tomahawk heb kunnen vinden
Ik heb bewust gekozen voor een processor met 8 kernen omdat dit mogelijk ook de standaard zal gaan worden bij de nieuwe consoles.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken. Met mijn huidige prestatie ben ik daar ooit mee bezig geweest, maar de extra prestatie die ik toen wist te bereiken (+/- 4%) was het me allemaal niet waard.
Wat verwacht je van ons?
Ik sta open voor adviezen, en vooral hoor ik het natuurlijk graag als ik ergens de fout in ben gegaan.
(b.v. incompatibiliteit)
Al vast bedankt,
Michiel