Overstap naar 1440p gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Meeelv
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-03-2023
Enige tijd geleden heb ik een Asus ROG PG279Q gekocht. Om het volledige potentieel hier uit te halen wil ik mijn PC gaan upgraden om fatsoenlijk op 1440p te kunnen gamen. Ik hou er wel van om alles fatsoenlijk op high/ultra te kunnen draaien zodat ik kan genieten van de laatste technieken. Een vereiste is om dit op minimaal met 60fps te kunnen doen zodat het wel lekker vloeiend gaat allemaal. Voordat ik spullen ga bestellen hoor ik graag jullie mening over mijn huidige setup. Ik vraag me bijvoorbeeld af of mijn processor en ram geheugen nog voldoende zijn hiervoor. De gpu moet sowieso een upgrade, die trekt het nu al niet waardoor ik noodgedwongen nog steeds op 1080p game.

Huidige setup:

- Asus Z87-pro
- Intel i7 4770k niet overclocked, heb hier ook geen ambities voor dus een eventueel nieuwe processor mag gerust de niet K versie zijn
- Asus strix GTX970 DC2OC 4GD5
- Crucial Ballistix tactical 16gb
- Voeding ben ik niet zeker, het is een Curcial Corsair maar hoeveel watt weet ik zo niet. Maar upgraden is geen probleem in ieder geval.

De GPU wil ik graag Nvidia houden ivm de Gsync op mijn monitor.

Games welke ik speel zijn bijvoorbeeld Witcher 3, GTA 5, straks RDR2 en de nieuwe Elder Scrolls wanneer deze eindelijk aangekondigd word :9~

Graag hoor ik jullie reacties en adviezen hierover! :9

Beste antwoord (via Meeelv op 19-10-2019 18:09)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Meeelv RTX 2060 onder de €400,- ben je klaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:17
Voor 60fps heb je voldoende aan een betere videokaart a 500 euro.
Maar je hebt een 165hz monitor gekocht dus lijkt 60fps me een beetje zonde... Dan kijk je echter naar een geheel nieuw systeem a 1500 euro.

• Meeelv
mitsumark schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:07:
Voor 60fps heb je voldoende aan een betere videokaart a 500 euro.
Maar je hebt een 165hz monitor gekocht dus lijkt 60fps me een beetje zonde... Dan kijk je echter naar een geheel nieuw systeem a 1500 euro.
Thanks voor je reactie! De monitor kan idd 165Hz maar de games welke ik speel is dit niet echt voor nodig. Ik heb de monitor vooral gekocht voor G-sync en omdat hij goede kleuren en dergelijken zou hebben. Wat dat betreft bevalt hij me ook prima.

Kan me voorstellen als je csgo of iets dergelijks op hoog niveau speelt dat die 165hz wel leuk is maar met RPG's is dat niet zo van belang :P

Welke GPU zou jij aanraden ?

Verwijderd

Crucial verkoopt geen voedingen. Ze zijn een geheugen fabrikant, zowel SSD's als werkgeheugen.

• mitsumark
Dat is geen Nvidia (al kan het zijn dat je monitor ook freesync ondersteunt, is de moeite waard om uit te zoeken.

Anders kun je kijken naar een 2060 Super, bv deze: pricewatch: MSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X

• Meeelv
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:29:
Crucial verkoopt geen voedingen. Ze zijn een geheugen fabrikant, zowel SSD's als werkgeheugen.
Excuses, Corsair moet dit zijn! Zal het even aanpassen.
mitsumark schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Dat is geen Nvidia (al kan het zijn dat je monitor ook freesync ondersteunt, is de moeite waard om uit te zoeken.

Anders kun je kijken naar een 2060 Super, bv deze: pricewatch: MSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X
Freesync heeft hij niet idd. Als ik nu de GPU upgrade wil ik denk ik wel gelijk voor eentje gaan welke idd RTX ondersteunt. Ik had zelf deze al gevonden van Asus. Ik zie dat Asus over het algemeen wel de duurste variant is van verschillende kaarten. Is dit het prijsverschil nou waard in jullie ogen of niet ?

[ Voor 66% gewijzigd door Meeelv op 19-10-2019 15:33 ]

• mitsumark
Meeelv schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:30:
[...]
Freesync heeft hij niet idd. Als ik nu de GPU upgrade wil ik denk ik wel gelijk voor eentje gaan welke idd RTX ondersteunt. Ik had zelf deze al gevonden van Asus. Ik zie dat Asus over het algemeen wel de duurste variant is van verschillende kaarten. Is dit het prijsverschil nou waard in jullie ogen of niet ?
Nee, MSI is met vergelijkbare koelers over de hele range een paar tientjes goedkoper.
(al is de tegenhanger van deze specifieke kaart wel net zo duur)

Ik was in de war, sommige Freesync monitoren werken met Nvidia, G-Sync monitoren inderdaad niet met AMD kaarten.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 19-10-2019 17:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Meeelv RTX 2060 onder de €400,- ben je klaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Meeelv
Thanks allemaal! Word dus alleen een nieuwe GPU :) Twijfel alleen nog tussen de 2060 en de 2070.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Meeelv schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:21:
Thanks allemaal! Word dus alleen een nieuwe GPU :) Twijfel alleen nog tussen de 2060 en de 2070.
Als ik kijk naar de eisen van oa Witcher3, kan dat prima met RTX2060. heb je budget 'teveel' dan zou ik de 2060S halen, of kijken voor gebruikte 2070(alleen zijn die €400,- en duurder)

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 20-10-2019 16:26 ]

• Meeelv
Hackus schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:25:
[...]

Als ik kijk naar de eisen van oa Witcher3, kan dat prima met RTX2060. heb je budget 'teveel' dan zou ik de 2060S halen, of kijken voor gebruikte 2070(alleen zijn die €400,- en duurder)
Klopt maar met oog op de toekomst hou ik liever wat reserve capaciteit over :) Geld is op zich niet zo'n issue, ik ben best bereid 500-600 uit te geven voor een nieuwe GPU.

Is dit bijvoorbeeld iets? pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC
Of is het beter om voor een model met 3 fans te gaan ?
Pagina: 1