De beste registry cleaner / register opschoner voor Win10?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 09:05
Wat is de beste registry cleaner / register opschoner voor Windows 10 64bit?

Er zijn er zat, allemaal met verschillende ervaringen/beoordelingen.

Wat is jullie ervaring? En welke raden jullie me aan?

Beste antwoord (via pastafan op 20-10-2019 15:40)

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 11:11

Lappieboy

voltijd nerd

Niet?
Want het voegt niks toe en maakt de pc niet sneller. ;)
Je kan er alleen maar dingen van in het 100 gooien.
Is je PC een (dikke) bende en niet meer zo snel als voorheen?
Dan is een schone installatie altijd een goede optie! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Lappieboy op 19-10-2019 14:01 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Laatst online: 08-05 11:11

Lappieboy

voltijd nerd

Niet?
Want het voegt niks toe en maakt de pc niet sneller. ;)
Je kan er alleen maar dingen van in het 100 gooien.
Is je PC een (dikke) bende en niet meer zo snel als voorheen?
Dan is een schone installatie altijd een goede optie! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Lappieboy op 19-10-2019 14:01 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
Vaak is het beter om er niets mee te doen. Veel van die programma's slopen meer dan dat ze oplossen en het bewezen dat je pc er niet sneller van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:59

M2M

medicijnman

Tenzij de TS natuurlijk heel hard zijn best doet om elke add-on search bar voor Internet explorer op zijn PC te krijgen en vervolgens moeite heeft om ze er allemaal vanaf te halen. Maar dan zou ik vanaf skratch beginnen. Scheelt een hoop ellende.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Het valt op dat bij sommige software die je erafgegooid hebt veel resten zijn. Afgezien daarvan zijn er nauwelijks resten eigenlijk. Als je dan een keer in de maand Ccleaner registry checkt zijn er maar weinig resten. Wat precies het nut ervan is om dat eraf te gooien weet geen mens.Volgens Ccleaner
https://www.ccleaner.com/ccleaner/registry-cleaner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Basically is de registry is niet meer dan ettelijke tientallen (honderden) MB's aan tekst.
Vroegah, toen de processoren nog traag ware, de schijven klein en opslag duur was het misschien praktisch om rotzooi te verwijderen uit de registry. Tegenwoordig is een beetje muziekbestand groter, en zal de impact op je performance minimaal zijn.
Tenzij je een registy-key hebt die je in de weg zit, is er eigenlijk geen reden om de registry op te schonen.

offtopic:
Best grappig om een keer te doen... Laat CCleaner de registry maar eens goed op schudden. EN doe dat dan direct nadat CCleaner klaar is, nog een keer. Tien tegen een dat er nog (of weer) allerlei dingen gevonden worden die toch echt wegmoeten, volgens CCleaner...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 09:05
M2M schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:31:
Tenzij de TS natuurlijk heel hard zijn best doet om elke add-on search bar voor Internet explorer op zijn PC te krijgen en vervolgens moeite heeft om ze er allemaal vanaf te halen. Maar dan zou ik vanaf skratch beginnen. Scheelt een hoop ellende.
Nee, dat is niet het geval. Geen klachten oid op mijn laptop, alleen dacht ik deze nog sneller te kunnen laten zijn door gebruik te gaan maken door een registry cleaner, maar dat wordt nu dus ontraden :)

Dank allen voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondriaan1
  • Laatst online: 24-01-2021
Ik zelf zou ook geen cleaner gebruiken, je kunt er alleen maar problemen mee maken.
Wat ik wel zoek is een register backupper, ik heb Tweaking.com - Registry Backup geinstalleert maar deze backupped het hele register wat ook onzin is omdat het me alleen gaat om de specifieke games en apps gaat (een aantal spellen saven de progressie naar het register) ik heb wel een aantal andere geprobeert maar ze zijn te oud, crashen of je moet ze kopen (terwijl je dan nog niet zeker weet of ze dat willen wat ik wil.
Weten jullie een goede freeware backupper?

Dank je wel
Mondriaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondriaan1
Oh ja ik vergeet wat, ik wil het graag automatisch laten verlopen liefst direct na het spelen, ik gebruik al een save game backupper voor bestanden die op de systeemschijf staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mondriaan1
Is al opgelost, Game Backup Monitor does the Job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:09
Goed inzicht hier :)

Ik gebruik al jaren geen opschoontooltjes meer, geen enkele en mijn systeem is nog steeds even vlot als bij de installatie van Win 10.

In het Pentium tijdperk was het nog enigszins zinnend, maar met de huidige hoeveelheid aan kracht en geheugen dient het geen nut en Ccleaner is zelfs malware.

Ik help wel eens mee met SchoonePC omdat dit de beste website is met tips en truucs onder Windows 10. Zijn informatie is meer dan goed en hij helpt je echt de goede kant op. Ik ben het niet altijd met hem eens en dat weet hij ook, maar een mooi gevalletje van onbaatzuchtigheid naar de lezer toe. Zelfs ik leer er nog regelmatig iets van en hij heeft ook zijn zogenaamde computerbijbel die echt zoden aan de dijk zet. Dat boek is vrijblijvend en er staat al zoveel nuttige info op die site :)
https://www.schoonepc.nl/tools/cleantools.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:54
Zoals gezegd heeft het uitmesten van de registry tegenwoordig geen doel meer. Verder is opslag zo 'goedkoop' dat je makkelijk volledige backups kunt bewaren. Er zijn zat gratis programma's (bijv. Macrium Reflect), waarmee je in een paar minuten een systeembackup maakt, en die in geval van nood middels een rescue-stick net zo makkelijk weer terug zet.
Om op te ruimen doet de Windows opschoon functie (incl. systeem-files) goed zijn werk. Dan is het alleen nog een kwestie van handmatig even Windows/temp en de user-temp directory leeg te gooien. Scheelt soms wel een paar Gb.

[ Voor 24% gewijzigd door Masimo op 07-08-2020 21:27 ]

Pagina: 1