Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:34
Al enige tijd problemen met een wegvallende internet verbinding (zowel bedraad als wifi) bij mijn Ziggo Connect box.

-voeding vervangen
-kabel vervangen tussen AOP en CB
-2x CB gereset en installatieprocedure doorgelopen

Aan de CB zit een 8 poort switch verbonden. Op een van de poorten van de CB zit een synology DS216+ verbonden waar Sonarr op draait.

Het valt me nu op dat de internetverbinding (soms/regelmatig, maar zeker niet altijd) wegvalt op als ik Sonarr open en een tabblad aan klik. Het netwerkicoon veranderd dan in een wereldbol en alle wifi verbindingen vallen weg

Dit is de melding die in het CB log staat op het moment van uitval (mac adressen even aangepast):

Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2001:0981:f9b0:0001:0211:32ff:fe99:ca59 MAC=01:5C:80:78:46:86;CM-MAC=ac:22:06:ff:60:4e;CMTS-MAC=00:01:5c:79:79:53;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Alleen een power reset lost het probleem op (of lang wachten).

Kan een Sonarr draaiend op mijn DS216+ dit veroorzaken ?

Heb net met Ziggo gebeld en krijg alvast wel een nieuwe CB toegestuurd.

Iemand ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
Die mac adressen bij welke devices in je netwerk horen die?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Is je aansluitpunt wel in orde? Een slechte verbinding bij het aansluitpunt kan dit soort problemen ook veroorzaken. Daarnaast kun je dit natuurlijk eenvoudig uitsluiten door de Synology tijdelijk te verwijderen.

[ Voor 29% gewijzigd door NotSoSteady op 19-10-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
HKLM_ schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:08:
Die mac adressen bij welke devices in je netwerk horen die?
Dat is het rare,

In mijn overzicht bij aangesloten apparaten staat GEEN van deze 3 mac adressen erbij.

Zojuist nog even gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
NotSoSteady schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:12:
Is je aansluitpunt wel in orde? Een slechte verbinding bij het aansluitpunt kan dit soort problemen ook veroorzaken. Daarnaast kun je dit natuurlijk eenvoudig uitsluiten door de Synology tijdelijk te verwijderen.
Deze is nog geen jaar geleden door een Ziggo monteur vervangen ivm met slechte upstream waardes.

Aan de opstelling is niets veranderd, dus ik heb geen reden om aan te nemen dat dit de oorzaak is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
net even in cmd een arp-a gedaan.

Al mijn adressen beginnen standaard met 192.168.178 waarbij 1 de connect box is.

Er staan in het overzicht ook adressen tussen die beginnen met

169
224
239

Wat is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:23
SRC=2001:0981:f9b0:0001:0211:32ff:fe99:ca59
Zo te zien heeft je NAS 00:11:32:99:ca:59 als MAC adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
hcQd schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:46:
[...]

Zo te zien heeft je NAS 00:11:32:99:ca:59 als MAC adres.
Nope, die heeft een ander mac adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sonarr is een indexer / frontend
Hoe ga je downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik krijg flashbacks van half open connecties op Windows XP icm torrents. Longshot, maar kan die connectbox dat wel aan? Wat als je dat ding in bridge modus laat zetten en een eigen router pakt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Ik had hetzelfde probleem met mijn ConnectBox en Sonarr/Radarr. Mijn modem rebootte constant wanneer ik een van deze sites benaderde via mijn reverse proxy in plaats van direct op het ip. Dus tv.blabla.com ipv 192.168.178.2:8989. In mijn geval zat mijn media pc echter direct op het modem aangesloten via een utp kabel.

Anyway, over deze wegvallende verbindingen heb ik bij Ziggo geklaagd. Zij hebben mij daarop een nieuwe (vervangende) ConnectBox opgestuurd. Eerder had ik volgende mij de Compal en nu de Arris uitvoering, voor zover mij bekend.

In ieder geval heeft deze swap wel het probleem bij mij volledig opgelost. Ook andere, vage problemen waren plots weg. Ik had namelijk vaker last van een compleet wegvallende internetverbinding door ethernet apparaten. Dus wellicht kun je dat ook navragen bij de Ziggo helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
FreshMaker schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:58:
Sonarr is een indexer / frontend
Hoe ga je downloaden ?
Ik snap je vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
The Eagle schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:07:
Ik krijg flashbacks van half open connecties op Windows XP icm torrents. Longshot, maar kan die connectbox dat wel aan? Wat als je dat ding in bridge modus laat zetten en een eigen router pakt?
In bridge zetten is niet wenselijk.

In hoofdzaak werkt dat ding prima, wil niet nog meer stroomverbruikers in mijn meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
alex3305 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:16:
Ik had hetzelfde probleem met mijn ConnectBox en Sonarr/Radarr. Mijn modem rebootte constant wanneer ik een van deze sites benaderde via mijn reverse proxy in plaats van direct op het ip. Dus tv.blabla.com ipv 192.168.178.2:8989. In mijn geval zat mijn media pc echter direct op het modem aangesloten via een utp kabel.

Anyway, over deze wegvallende verbindingen heb ik bij Ziggo geklaagd. Zij hebben mij daarop een nieuwe (vervangende) ConnectBox opgestuurd. Eerder had ik volgende mij de Compal en nu de Arris uitvoering, voor zover mij bekend.

In ieder geval heeft deze swap wel het probleem bij mij volledig opgelost. Ook andere, vage problemen waren plots weg. Ik had namelijk vaker last van een compleet wegvallende internetverbinding door ethernet apparaten. Dus wellicht kun je dat ook navragen bij de Ziggo helpdesk?
Mijn pc (waarmee ik inlog op Sonarr) zit ook rechtstreeks op de CB samen met de Synology en de switch.

Lijkt dan wel erg overeen te komen met jou situatie. Welke CB ik krijg zal even afwachten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
De compal heeft een vette bug met NAT hairpin (loopback) constructies. Dit is bekend bij Ziggo, en daarom worden ze op verzoek gestapt voor een Arris. (zie hierboven). Die Arris heeft dan weer een probleem met sonos apparatuur. De problemen zijn bij Ziggo bekend, maar nog steeds niet gefixed.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Noppesnada Wil je s.v.p. niet meerdere posts onder elkaar plaatsen maar gebruik maken van de daarvoor bestemde edit-knop? d:)b

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Ik had exact hetzelfde probleem met de connectbox toen ik deze had, heb die berg ellende na 3 dagen retour gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
MaxTheKing schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:29:
Ik had exact hetzelfde probleem met de connectbox toen ik deze had, heb die berg ellende na 3 dagen retour gestuurd.
En nu ? In bridge gezet met een router er achter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
En nu ? In bridge gezet met een router er achter ?
Nee, de Connect Box terug gestuurd en een Ubee UBC1318ZG als vervanging gekregen, en die inderdaad in bridge-mode met een pfSense router er achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Hmm, eergisteren nieuwe connect box binnen gekregen en wilde die komend weekend aansluiten.

Sinds gisterenavond geen internet meer (bedraad/wifi), lampjes branden wel. Uiteraard al een paar keer de stroom eraf gehad.

Wordt zo een oude box gedeactiveerd na het versturen van de nieuwe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

WiFi en pijltjes lampjes branden ook continue? Of alleen het witte powerledje?
Als meer continue brand dan alleen wit ledje, dan is de oude connectbox niet meer geactiveerd.
Bij normaal geactiveerde connectbox gaat na 5 minuten overige leds uit en heb je alleen wit power.

Normaliter wordt na 14 dagen ofzo activatie omgeforceerd naar nieuwe modem, maar heb al vaak zien gebeuren in het Ziggo topic hier, dat het sneller gebeurd.

[ Voor 14% gewijzigd door Swordlord op 24-10-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Alle lampjes brandden gewoon.

Gisterenavond de CB vervangen en weer internet.

Komend weekend maar eens testen of het oorspronkelijke probleem zich nog voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef iig aan welke Connectbox je hebt - merk+model staan op sticker onderop.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Zowel de oude als de nieuwe zijn van het type Compal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Vandaag de nieuwe box getest door lokaal via het externe ip adres en poort Sonarr te benaderen welke draait op mijn Synology.

De Connectbox ging weer compleet op tilt !

Vervangen door een nieuwe (Compal) heeft dus geen effect gehad. Voortaan gewoon maar Sonarr benaderen via het lokale ip adres tot er een fix is.
Pagina: 1