Toon posts:

GPU onder 10% bij spelen van GTA V

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakergenoten,
Ik heb een tweetal vragen over GTA V en mijn performance op mijn computer.

Mijn vraag
1. Hoe kan het dat mijn CPU bijna constant op 100% draait en mijn GPU op gemiddeld 3% of minder terwijl ik wel gewoon 80+ FPS heb?
2. En kan ik dit oplossen dat het draait zoals het hoort want ik neem aan dat dit niet echt normaal is??

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik lanceer GTA V via de RockstarGames Launcher.
Mijn pc specs zijn:
Moederbord: MSI Z270 gaming plus
Processor: Intel Core i5-7600k boxed
Ram: 2x Crucial - DDR4-2133 - totaal van 16GB.
Videokaart: MSI geforce gtx 1060 6gb gaming X
Behuizing:NZXT S340 - Zwart / Rood
HDD:Western digital Blue - 2TB
M.2:Samsung 970 EVO Plus - 500GB (Hier draait windows)
Voeding:Corsair CX550M
CPU koeler:be quiet! Pure Rock Slim

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd GTA V opnieuw te installeren. Ik heb geprobeerd om mijn videokaart drivers opnieuw te installeren met Display Driver Uninstaller en daarna her installeren maar dit werkte allemaal niet. Heb alle msi moederbord drivers nog maar een keer geïnstalleerd. maar dit deed ook niks.

Zouden jullie me kunnen adviseren/helpen?
Mvgr. Bart

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-10-2019 14:42)

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:04:
[...]

Het probleem is dat mijn CPU onder heavy load staat en dat dit waarschijnlijk niet nodig is.

[...]

Weet u misschien zo een programma die een betere uitlezing heeft dan De Standaard taakbeheer van windows want dan kunnen we uitsluiten of het aan taakbeheer ligt of niet.
Zie je in taakbeheer niet gewoon de interne gpu van de cpu?
Die zal idd wel uit zijn neus staat te eten.
Eventueel even kijken met hwmonitor?
https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Truth is, the game was rigged from the start.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:51
Hoezo zou dit niet normaal zijn? Wat is precies het probleem in de huidige situatie?

GTA is CPU heavy. Zolang je 60+ fps haalt zie ik het probleem niet zo.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik vraag me af of dat wel klopt dat je gpu maar 3% of minder gebruikt. Als dat zo zou zijn zou je eerder op een 20fps spelen lijkt me met een gtx1060. Dus of de meting klopt niet, of de uitlezing klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:49:
Hoezo zou dit niet normaal zijn? Wat is precies het probleem in de huidige situatie?

GTA is CPU heavy. Zolang je 60+ fps haalt zie ik het probleem niet zo.
Het probleem is dat mijn CPU onder heavy load staat en dat dit waarschijnlijk niet nodig is.
ToFast schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:55:
Ik vraag me af of dat wel klopt dat je gpu maar 3% of minder gebruikt. Als dat zo zou zijn zou je eerder op een 20fps spelen lijkt me met een gtx1060. Dus of de meting klopt niet, of de uitlezing klopt niet.
Weet u misschien zo een programma die een betere uitlezing heeft dan De Standaard taakbeheer van windows want dan kunnen we uitsluiten of het aan taakbeheer ligt of niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

[...]

[...]

Zie je in taakbeheer niet gewoon de interne gpu van de cpu?
Die zal idd wel uit zijn neus staat te eten.
Eventueel even kijken met hwmonitor?
https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:51
[...]

[...]
Waar baseer je op dit dat niet nodig is? Ik volg je logica niet. Je speelt een CPU heavy spel, haalt dikke FPS (wat dus betekent dat je CPU het goed trekt en dus lekker staat te stampen) en vervolgens klaag je dat je CPU juist staat te werken? Limit dan je grafische instellingen of je FPS. Zal je zien, gaat je CPU load omlaag. Wat je er verder mee opschiet - tja. Niks.
Wat is uberhaupt het probleem dat je CPU een beetje moet werken voor z'n geld? Hij slijt er niet van ofzo..

[ Voor 30% gewijzigd door Nat-Water op 19-10-2019 14:17 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

Waar baseer je op dit dat niet nodig is?
Wat is uberhaupt het probleem dat je CPU een beetje moet werken voor z'n geld? Hij slijt er niet van ofzo..
Mijn cpu mag zeker onder heavy load komen staan en dat is het probleem ook niet.

Het gaat er om dat ik het bijzonder vindt dat mijn GPU amper gebruikt wordt voor een game met (naar mijn mening) bijzonder goeie graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Heb je je RAM ook op 2133MT/s draaien ?
Met je Z270 moederbord, kun je sowieso sneller ram nemen. 7600K instellingen aangepast of draait alles stock ? gebruik je MSI afterburner of lees je af in speccy ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:41

M2M

medicijnman

Ik zou eens wat verschillende stukken software erbij pakken, logging aanzetten en GTA gaan spelen voor een kwartiertje. Dan middenin de speelsessie de tijd noteren en na de speelsessie door de logfiles scrollen om te zien wat ten tijde van de speelsessie, het verbruik, gebruik en consumptie was.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb eens met HWMonitor gekeken en deze geeft iets heel anders aan dan taakbeheer doet.
HWMonitor zegt op enig moment dat GPU op 50% draait en CPU op 70% terwijl taakbeheer GPU 0% en CPU 80% zegt. Ik denk dat hier de fout zit. Taakbeheer zegt GPU 0 dat dat GTX 1060 6gb is. Ik denk dat dit niet klopt en dat dit idd zoals Lappieboy zei de interne videokaart van mijn CPU is. Tot zover is mijn probleem opgelost.
Mgvr. Bart
Pagina: 1