Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotary2
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-08 17:44
Beste Tweakers,

Voor in mijn kleine woonkamer ben ik op zoek naar een leuk 2.1 setje om bijvoorbeeld naar muziek te kunnen luisteren. De wereld van de HiFi is voor mij helemaal nieuw, dus waar ik precies naar moet zoeken is nog een beetje onduidelijk.

Op dit moment heb ik een Onkyo TX-NR609 receiver staan die niet gebruikt wordt, zonde natuurlijk. Deze wil ik straks gaan gebruiken om een 2.1 HiFi set aan te sturen. Vanwege mijn gebrekkige kennis binnen deze wereld vroeg ik mij af of jullie mij kunnen helpen om een leuke set bij elkaar te zoeken.

Zelf heb ik al gelezen dat je voor een budget rond de 300-400 euro beter niet kunt investeren in een 5.1 setup, omdat je voor hetzelfde geld kwalitatief beter geluid uit een 2.1 setje kunt krijgen.

Er zijn een aantal producten die ik zelf al wel had bekeken, zoals de Edifier S350DB en de Klipsch Pro Media 2.1, maar volgens mij zijn dit PC speakers waar geen receiver voor nodig is. Ik zoek daarom iets vergelijkbaars in de hoek van de ' normale ' HiFi.

Is het bijvoorbeeld een idee om een de Klipsch R-15M te koppelen met een leuke subwoofer? Of is bijvoorbeeld een paar Edifier R2730DB een betere keuze?

Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 18:08
Kijk ook eens naar de Denon CEOL N10
https://www.denon-hifi.nl...tem/networksystem/ceoln10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:30
Klipsch heeft een specifieke sound, je houdt ervan of niet. Het is echt anders dan andere merken zoals Edifier. Als je ervan houdt lijkt de set die set met een simpele sub een mooie start. Je budget is wel vrij laag, reken toch wel minstens 300 euro voor een nieuwe sub, als dat niet lukt: is tweedehands een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
https://www.soundperfection.nl/Focal-Aria-905-(Noten)

of 2e hands speakers idd met dat budget kun je beter 2.0 spelen.
een redelijke instap sub kost al haast je hele budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je al een receiver hebt - en deze aan je wensen voldoet - zie ik niet echt in waarom je voor actieve speakers zou gaan, dus zoals je zelf ook al zegt: passieve speakers. Een subwoofer kost al snel heel je budget, dus zou ik er pas later bij sparen. Is er wellicht een hifi-winkel bij je in de buurt waar je naar verschillende passieve speakers kunt lusiteren?

Your Friendly Neighborhood Moderator