Automatische rittenregistratie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikaboo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-05-2023
Hallo,

Ik deel een Volkswagen Polo uit 2017 met m'n vriendin en we zouden graag de brandstof kosten verdelen naar verbruik.

Het liefst zou ik een apparaatje in m'n auto installeren wat de ritten bij zou houden (aantal km's, begin punt, eind punt, misschien zelfs brandstof verbruik indien mogelijk) die ik af en toe zou kunnen uitlezen via USB/bluetooth/wifi.

Dan kunnen we achteraf een rit toekennen aan één of beide van ons en daarmee de kosten voor brandstof verdelen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb een oplossing van de ANWB gezien met een abonnement. Het liefst heb ik geen maandelijkse kosten en deel ik de informatie niet met een derde partij.

Alle hulp is welkom! Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-06 23:22
Een simpel a4'tje met een tabel van beginstand en eindstand? Totale kilometers bij elkaar optellen en dit verdelen a.d.v. je benzinekosten?

Kan me toch niet voorstellen dat je precies op de cent wilt uitrekenen? Ik deel ook een auto en wij rijden gewoon, ik tank hem een keer vol en de ander tankt hem een keer vol. Komt het niet precies uit, jammer dan maar alles op de cent uitrekenen zou een beetje tegen m'n principes ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kikaboo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:24:
[...]

Het liefst zou ik een apparaatje in m'n auto installeren wat de ritten bij zou houden (aantal km's, begin punt, eind punt, misschien zelfs brandstof verbruik indien mogelijk) die ik af en toe zou kunnen uitlezen via USB/bluetooth/wifi.

[...]
Dat kun je toch doen, dan? Welke heb je op het oog?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

kikaboo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:24:
Hallo,

Ik deel een Volkswagen Polo uit 2017 met m'n vriendin en we zouden graag de brandstof kosten verdelen naar verbruik.

Dan kunnen we achteraf een rit toekennen aan één of beide van ons en daarmee de kosten voor brandstof verdelen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb een oplossing van de ANWB gezien met een abonnement. Het liefst heb ik geen maandelijkse kosten en deel ik de informatie niet met een derde partij.

Alle hulp is welkom! Alvast bedankt.
Als je niet met een andere partij je informatie wilt delen zou je toch moeten gaan opschrijven. Anders installeer je een telefoon o.i.d. in de auto met Waze erop. Deze houdt ook bij hoeveel je hebt gereden.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:32
Gewoon ongeveer naar verhouding betalen, waarbij ik aanneem dat er iets van 2x tot 3x per maand wordt getankt? Mocht het echt scheef zitten is dat prima,mochten jullie ongeveer evenveel rijden dan gewoon 50-50

Want 100km over de snelweg is iets anders dan 100km in de stad met optrekken en remmen.

En hoe ga je het met onderhoudskosten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikaboo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-05-2023
Bedankt voor de reacties.
Room42 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:28:
[...]

Dat kun je toch doen, dan? Welke heb je op het oog?
Ik had een OBD dongle gevonden die in Amerika beschikbaar was, maar niet in Europa.
Die scheen automatisch ritten te kunnen registreren, maar heb ik niet uitvoerig onderzocht wegens de beschikbaarheid. Verder heb ik alleen die van de ANWB gevonden met abonnement en één van Volkswagen zelf voor €250.

Kent iemand een OBD apparaatje die te verkrijgen is in Nederland en voldoet aan de eisen?

Wat betreft de andere opmerkingen: Ik wil niet alles handmatig bijhouden. Ik wil ook niet hoeven nadenken over wie aan de beurt is om te tanken (dan kom ik straks ook op Dumpert: "Ik hoef niet te tanken schat, DAAAG!" :( :+ ). Als ik Waze wil gebruiken om het bij te houden moet ik een derde telefoon in de auto monteren die dat voor elke rit bij houdt. Die moet dat elke keer weer aan worden gezet en de app moet worden gestart. Dit lijkt me minder handig. Kan ook op onze eigen telefoons, maar dan ga ik dat weer vergeten aan te zetten.

Wil af en toe even berekenen wat de verhouding is van gereden km's aan de hand van beschikbare en automatische geregistreerde data. Ik wil eigenlijk geen actie hoeven uitvoeren per rit om de gemaakte km's, begin punt en eind punt bij te houden.

Heeft iemand een oplossing hiervoor gevonden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:50
Zelf gebruik ik deze app: road trip

AppStore:
https://apps.apple.com/nl/app/road-trip-mpg-lite/id299392794

Je moet na het tanken wel informatie invoeren, maar dan zie je ook gelijk verbruik van je auto. Heel handige app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Fleetgo, trackerjack, etc?
Vaak heb je dan een zakelijk/privé schakelaar, en die zou je dan kunnen misbruiken, waarbij 1 van de 2 de schakelaar aanzet.

Rij je er veel mee? Ik gebruik ook af en toe de auto van mijn vriendin, dan gooi ik hem een keer vol, en klaar. Kan echt niet wakker liggen van die paar tientjes per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Probeer eens tripsinthecloud

https://www.tripsinthecloud.com/

Ik weet niet of het bij jou past maar voor mij was het de oplossing met een kleine vergoeding per maand en verder geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:08
Dat klinkt als veel gedoe als het gaat om het delen met je vriendin (partner). Ik zou een schatting maken hoeveel % ieder de auto gebruikt en de kosten daar dan mee verdelen. Desnoods maakt iemand zijn deel over aan de andere persoon elke keer als er wordt getankt.
Als je samenwoont dan zou je ook kunnen overwegen om een gedeelde rekening te houden waar je dit soort kosten van betaald. Dan spreek je af hoeveel ieder elke maand daar op overmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-06 00:06
Ik gebruik zelf al jaren Routereg. Het is een geweldige app voor iOS welke super makkelijk werkt. Je kan het inderdaad ook automatisch doen d.m.v. een dongle die ze verkopen.

https://www.prv.nl/routereg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgens mij kan de 'dongel'van de ANWB dat ook allemaal wel bijhouden voor je....

Of je dat ook allemaal écht wilt is een andere vraag.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:07
Je kunt toch wel een verdeling bedenken die voor allebei werkt? Dus ene keer tank jij de andere keer je vriendin, hoeft geen rocketscience te zijn. Als jij 3 keer zoveel rijdt tank jij 3x per maand en je vriendin 1x als dat zo uitkomt.
Pagina: 1