BIOS laptop hp pavilion g7 17-g071nb moederbord dax12amb6d0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynkust
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-10-2020
beste tweakers,

Ben op zoek naar een nieuw moederbord dax12amb6d0 voor hp ppavilion g7 17-g071nb

De laptop start niet op

Ik den dat de bios defect is . Was nu op google op zoek naar zo"n chipje. Doch krijg soms tegenstrijdig antwoorden.

Moet deze bios chip geprogtammeerd zijn volgens het model laptop in dit geval de 17-g071nb , en volgens het gebruikt moederbord dax12amb6d0/

OF volstaat een chip die geprogrammeerd is volgens het moederboerbord dax12amb6d0

Op ebay vind ik er voor het moederbord , doch voor het specifieke laptopmodel niet (en dit wordt volgens HP toch aan geraden en gezegd)

Wat is de juiste redenering

Zijn deze chip temperatuurgevoelig (etreft het solderen op het moederbord) en gaan ze rap defect???

Graar uw opinie OF wel een nieuw moederbord op een chinese site als alternatief??

Bedankt op voorhand

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik denk dat je veel te snel concludeert dat de bioschip defect/corrupt is. Heb je al gecontroleerd of de aan/uit knop wel werkt en heb je het moederbord al visueel gecontroleerd? En welke spanningen meet je waar? Meet je ook ergens kortsluiting?

Soms Kan een defekt niet missen. Als er iets ontplofd is, zie je dat snel genoeg. Als je niks visueel kan ontdekken, dan moet je gaan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynkust
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-10-2020
aan en uit knop is reeds vervangen door een nieuwe geen resultaat. Heb nu gisteren gezien dat een weerstand snelverwarmt , en gisteren ook een chipje gezien dat niet pluis meer is
Had ook geprobeerd om de bioschip uit te solderen ,doch is huzarenwerk en opgegeven

Dus ga een nieuw mobo kopen op aliexpres. Zit nu een i5 chip op , doch als ik het prijsverschil zie met een i3-5020 tov van die i5 , denk ik deze te nemen. Is er zo een groot verschil tussn een I35020u en een i54210u?? Datis wat ik niet weet. Laptop moet soepel draaien , en of een i5 veel sneller is voor internet en noemale office toepassingen is de vraag. Gaag uw opinie. Het is een laptop te goed om weg te gooien vind ik , en zou kunnen dienen voor het bovenvermelde (internet , office, basisbewerkingen).
Graag uw opinie over de keuze van een processor?