Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flurrymcer
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-04-2023
Hallo,

Ik heb net mijn pc build af met custom watercooling. De loop werkt goed en is lekvrij, maar het probleem is dat de pc zelf niet op wil starten. Ik heb een R5 2600, MSI B450 gaming plus, 16 gb Vengeance RGB pro 3200 en een R9 290X 4 gb. De voeding is een Sharkoon 600W 80+ bronze. Ik heb de connectors van de cpu, de gpu en het moederbord erin gepluged (voor de fans en de pomp gebruik ik een 12V adapter) en vervolgens wil ik hem laten booten, maar dan geeft hij heel eventjes een rood lampje dat er geen beeld output is (ik heb ook geen scherm verbonden) en je ziet heel even het "gaming plus" lampje oplichten op het mobo. Als ik de psu uitzet en na een halve minuut weer aanzet en het weer probeer doet hij het zelfde weer, maar als ik de psu 5 seconden uit laat staan doet hij het niet. Hier een plaatje daarvan: https://cdn.alzashop.com/ImgW.ashx?fd=f3&cd=AA393e2
Ik zou niet weten wat het is, ik heb mijn pc al eerder in een andere loop gebruikt en met air cooling. Toen had ik er verder geen problemen mee. Ik zou het heel erg waarderen als er iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Flurrymcer op 19-10-2019 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 16:28
Het zou kunnen dat je aan uit knop blijft hangen

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flurrymcer
Nee, daar ligt het niet aan. Ik heb het zowel met een schroevendraaier als met de knop geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 16:28
welke componenten zijn nieuw of heb nog niet eerder samen gebruikt?

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:44
Haal eerst maar eens een nieuwe goede voeding ipv die gare, slecht presterende Sharkoon te blijven gebruiken. Door het ontbreken van gescheiden spanningsregeling gaat die voeding niet goed om met de dynamische loads van moderne systemen. Daarbij is de kwaliteit van die voeding heel erg matig (zonder een bom te zijn overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sharkoon 600W 80+ bronze ?

Is dat al een oudje, sowieso is Sharkoon over het algemeen geen goed merk qua voeding

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flurrymcer
Het is een wpm 600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Die is al jaar of 8 oud en al over de levensduur heen. niet meer geschikt voor moderne hardware

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flurrymcer
Oke, dan zal ik eens naar een andere kijken. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:44
Wat is je budget? Moet het goedkoop dan pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2, ga je voor kwaliteit dan pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 12:32

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Kan dat ook komen omdat het bordje geen fan detecteerd?
Heb nml ooit iets simulairs gehad door een fan controller,nadat ik een fannetje aansloot (voor op de ram :P ) wou het wel gewoon opstarten.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Pagina: 1