Toon posts:

Elektrische motoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Fixed!
(#lastminuteaanvullingen)

[ Voor 31% gewijzigd door Yero op 19-10-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:30
Check de rest van het artikel ook even want er staan echt VEEL te veel fouten in om hier individueel te melden...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:11
Zojuist is dit nieuws naar buiten gekomen: https://www.theverge.com/...art-production-deliveries

De Livewire van Harley Davidson is weer in productie. (y)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 17:03

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

@Yero wat mij voornamelijk opviel in het artikel was het vele gebruik van het woord EV('s) als het over autos gaat.

Nu heb ik er niet veel verstand van maar een motor is toch ook een EV? Het staat letterlijk voor Electric Vehicle. Om er een logischer verhaal van te maken kun ne dat denk ik beter aanpassen naar elektrische auto(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Koozza schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:09:
@YeroNu heb ik er niet veel verstand van maar een motor is toch ook een EV? Het staat letterlijk voor Electric Vehicle. Om er een logischer verhaal van te maken kun ne dat denk ik beter aanpassen naar elektrische auto(s).
Ja, goed punt. EV is inmiddels een beetje spreektaal voor auto's geworden, maar het gaat inderdaad over alle elektrische voertuigen. Ik heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 21:10

Infant

It's a floating Dino!

15Wh/km is ook wel wat aan de zuinige kant, daar mag wel een nulletje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fagussylvatica
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 15:41
In het gedeelte: Aandrijving, ontwerp en aandachtspunten.
"Vandaar dat een buiten het wiel geplaatste motor de voorkeur heeft en er dus een ketting of riem nodig is voor de aandrijving"
Sinds 1983 heb ik een motor zonder ketting of riem, bijzonder dat cardanaandrijving niet wordt genoemd.

Ergens in Drenthe - 20 x AEG 325= 6500Wp - SMA Sunny Tripower 6.0 - ZZW-23° - 2 strings 12-8 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Elektrisch aangedreven motorfiets
Elektrische motorfiets

Het is een motorfiets geen motor

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:57

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Ook in het gedeelte Aandrijving, ontwerp en aandachtspunten:
Het is een andere manier van rijden, die als extra voordeel heeft dat tijdens het afremmen energie wordt teruggewonnen - de elektromotor wordt een dynamo - en een auto dus zuiniger rijdt.
Ik begrijp dat dit ook voor auto's geldt, maar het artikel gaat over motoren (....motorfietsen). De auto komt dus wat uit de lucht vallen.

Los van de inhoudelijkheid in dit artikel is taal naar mijn idee voor alle tweakers-redactieleden een punt van aandacht. Wij tweakers bezoekers zijn echt geen neerlandici, en het is natuurlijk geen vakinhoudelijke investering, maar een trainer in de Nederlandse taal een paar keer op tweakers HQ uitnodigen en een paar artikelen laten doorlichten zou al een verschil kunnen maken. Al was het maar voor het kweken van een bewustzijn dat stukken tekst soms op taal moeten worden gecheckt.

Eigenlijk was mijn reden om het feedback topic op te zoeken een positieve. Ik vind het heel leuk om enkele ervaringen uit de eerste hand, van bezoekers uit de community, te lezen als integraal deel van dit tweakers artikel. Een hele leuke vorm waarvan tweakers misschien zelfs een USP kan maken. Dat wilde ik ook nog even kwijt.

P.S. Ik weet geen bal van motoren (voor mij zijn motoren bijvoorbeeld gewoon motoren, sorry) en vond het artikel vanuit die invalshoek leuk en lezenswaardig.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

teacup schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:13:
Ook in het gedeelte Aandrijving, ontwerp en aandachtspunten:

[...]
I

P.S. Ik weet geen bal van motoren (voor mij zijn motoren bijvoorbeeld gewoon motoren, sorry) en vond het artikel vanuit die invalshoek leuk en lezenswaardig.
Afbeeldingslocatie: https://assets.new.siemens.com/siemens/assets/api/uuid:7a714ead-341e-4a7b-a69a-d2cc770af235/width:640/crop:0,109:0,263:0,796:0,448/quality:high/version:1542812202/simotics-efficient-motors-300dpi-cmyk.jpg ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:57

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

_/-\o_ Willen nu de ware elektrisch (electro) motoren opstaan....dank U.

Met mijn achtergrond had ik zonder een bias naar motorfietsen dit punt inderdaad ook wel moeten pakken ;). Point taken.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Pagina: 1