Een vriend van me heeft een nieuwe PC nodig, hiervoor heeft hij mijn hulp ingeschakeld. Ik heb een build en ben benieuwd of jullie hier nog wat aan kunnen tweaken/eventuele tips hebben.
Standaardlijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een systeem worden gefocust op music production, daarnaast ook wat video editing werk. (niet al te zwaar, maar wel met wat effecten en color grading enz.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een oude hdd puur voor opslag (geen programma's) Ook is er veel randapparatuur waardoor er in het nieuwe systeem aardig wat usb poorten nodig zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De focus ligt vooral op music production en uit de research die ik gedaan heb blijkt dat ghz belangrijk is om plugins en effecten sneller te verwerken (zonder gekraak of haperingen) en een snelle ssd voor het snel opstarten van programma's en plugins. Verder voor het videobewerken zijn de extra cores juist belangrijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
i7 minimaal, puur door het bewerken van video. Ook heb ik voor intel gekozen door de hogere frequentie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- 8/12 usb poorten achter
- 4 usb poorten voor
- zo hoog mogelijke klokfrequentie .
Ga je overklokken?
Ja, dit is de eerste keer dat ik hierop gefocust heb bij het maken van een build. Dit zal ook de eerste keer zijn dat ik de cpu zal overclocken, maar heb hier al veel video's en guides over gezien.
Wat verwacht je van ons?
Ik zal hieronder het systeem plaatsen wat ik heb samengesteld, samen met de reden waarom ik voor dat onderdeel heb gekozen. Ik zou hem eigenlijk door jullie tweakers willen laten controlleren en misschien nog wat kunnen leren.
Geen videokaart omdat ik denk dat de iGPU het bewerken prima aan kan, Het edit programma wat gebruikt wordt is Adobe Premiere, die steunt vooral op de CPU heb ik me ingelezen. Bij zwaarder werk zou er een upgrade naar een 150 euro videokaart kunnen gaan, maar voor nu zou de iGPU het prima moeten redden.
Ik ben benieuwd wat jullie van de build vinden en misschien tips/aanpassingen hebben.
Nyltje
Standaardlijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een systeem worden gefocust op music production, daarnaast ook wat video editing werk. (niet al te zwaar, maar wel met wat effecten en color grading enz.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een oude hdd puur voor opslag (geen programma's) Ook is er veel randapparatuur waardoor er in het nieuwe systeem aardig wat usb poorten nodig zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De focus ligt vooral op music production en uit de research die ik gedaan heb blijkt dat ghz belangrijk is om plugins en effecten sneller te verwerken (zonder gekraak of haperingen) en een snelle ssd voor het snel opstarten van programma's en plugins. Verder voor het videobewerken zijn de extra cores juist belangrijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
i7 minimaal, puur door het bewerken van video. Ook heb ik voor intel gekozen door de hogere frequentie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- 8/12 usb poorten achter
- 4 usb poorten voor
- zo hoog mogelijke klokfrequentie .
Ga je overklokken?
Ja, dit is de eerste keer dat ik hierop gefocust heb bij het maken van een build. Dit zal ook de eerste keer zijn dat ik de cpu zal overclocken, maar heb hier al veel video's en guides over gezien.
Wat verwacht je van ons?
Ik zal hieronder het systeem plaatsen wat ik heb samengesteld, samen met de reden waarom ik voor dat onderdeel heb gekozen. Ik zou hem eigenlijk door jullie tweakers willen laten controlleren en misschien nog wat kunnen leren.
| Category | Product | Prijs | Reden | |
| Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 388,99 | Intel voor de hoge kloksnelheid (voor de muziek) en de i7 voor de extra cores (voor de videobewerking), de K natuurlijk voor het overclocken voor een nog hogere kloksnelheid. | |
| Moederborden | ASRock Z390M Pro4 | € 111,50 | Het goedkoopste Z390 moederboord (voor het overclocken), en hier zitten ook 2 m.2 slots op, met oog op een upgrade naar een 2e m.2 ben ik hiervoor gegaan | |
| Controllers | LogiLink PC0057A | € 13,99 | De extra usb's achter. | |
| Behuizingen | Silverstone Redline RL06 Pro Zilver/Wit | € 79,90 | Ik zocht naar een case met de beste performance, omdat de looks niet heel erg veel uitmaken (elke case ziet er wel prima uit), daarnaast heeft deze case ook 4 front usb's.[/tb] | |
| Processorkoeling | Scythe Mugen MAX | € 39,- | Volgens testen een uitstekende cooler om over te kunnen clocken. | |
| Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 63,- | Het goedkoopste ddr4 16gb geheugen, voor 7 euro meer heb ik gekozen voor 3000mhz i.p.v. 2400, ik denk dat het die 7 euro waard is. | |
| Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | Tier 2 psu met voldoende vermogen. Ook voor latere upgrades (een midrange videokaart, extra geheugen of opslag). | |
| Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 106,29 | De goedkoopste m.2 1tb ssd van een bekend merk. | |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal: € 855,44 | |||
Geen videokaart omdat ik denk dat de iGPU het bewerken prima aan kan, Het edit programma wat gebruikt wordt is Adobe Premiere, die steunt vooral op de CPU heb ik me ingelezen. Bij zwaarder werk zou er een upgrade naar een 150 euro videokaart kunnen gaan, maar voor nu zou de iGPU het prima moeten redden.
Ik ben benieuwd wat jullie van de build vinden en misschien tips/aanpassingen hebben.
Nyltje
[ Voor 0% gewijzigd door Nyltje op 19-10-2019 06:48 . Reden: Schoonheidsfoutje ]