Autoradio gaat aan zodra sleutel in het contact gaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsvh
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje, zodra ik mijn autosleutel in het contact steek, springt mijn radio aan. Dus zonder dat de sleutel omgedraaid is. Dit was bij mijn vorige radio ook al zo. Heb er een tijdje geleden een andere in gezet, en hoopte dat het daarmee opgelost zou zijn, maar dit is niet het geval.

Auto: Volkswagen Vento 1.8 uit 1992
Radio: Pioneer DEH-S4000BT

Hoop dat iemand een oplossing voor me heeft!

Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:52
Wat wil je precies opgelost hebben? Blijft de radio aan wanneer je de sleutel eruit trekt en de auto dus verlaat? Anders maakt het wel of niet omdraaien van een sleutel ook bizar weinig uit, in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:48
Dit ligt over het algemeen niet aan de autoradio, @Sjorsvh. Een autoradio schakelt zich in wanneer er spanning op de geschakelde 12V staat (pin A7), en uit wanneer de spanning eraf is. Wanneer de radio aan gaat wordt dus bepaald door je auto.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/34/ISO_10487_connector_pinout.svg/440px-ISO_10487_connector_pinout.svg.png

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:14
Sjorsvh schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 02:36:
Ik zit met een probleempje, zodra ik mijn autosleutel in het contact steek, springt mijn radio aan.
En waarom precies is dat een probleem? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsvh
Tartarus schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 06:18:
Wat wil je precies opgelost hebben? Blijft de radio aan wanneer je de sleutel eruit trekt en de auto dus verlaat? Anders maakt het wel of niet omdraaien van een sleutel ook bizar weinig uit, in mijn optiek.
Meestal gaat de radio dan uit, maar het is ook een aantal keer voorgekomen dat ie aan bleef
P1nGu1n schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:27:
Dit ligt over het algemeen niet aan de autoradio, @Sjorsvh. Een autoradio schakelt zich in wanneer er spanning op de geschakelde 12V staat (pin A7), en uit wanneer de spanning eraf is. Wanneer de radio aan gaat wordt dus bepaald door je auto.
Thanks, ga ermee aan de slag
Xander schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:32:
[...]

En waarom precies is dat een probleem? :)
Omdat ik gewoon graag wil dat alles normaal werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:52
De stekkerboom achter de auto radio heeft een rode en gele draad. Deze twee kun je makkelijk lostrekken en omwisselen. Kijk even of dat helpt, voordat je andere draadjes gaat verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Sjorsvh schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 02:36:
Ik zit met een probleempje, zodra ik mijn autosleutel in het contact steek, springt mijn radio aan. Dus zonder dat de sleutel omgedraaid is. Dit was bij mijn vorige radio ook al zo. Heb er een tijdje geleden een andere in gezet, en hoopte dat het daarmee opgelost zou zijn, maar dit is niet het geval.

Auto: Volkswagen Vento 1.8 uit 1992
Radio: Pioneer DEH-S4000BT
Een van mijn auto's is ook uit 1992 en is ook een Volkswagen. Hier is een soortgelijk iets. Volgens mij is het behavior by design, maar ik zal het morgen eens controleren.

Wel weet ik dat je het kunt testen. Als je het ding indrukt waar je je sleutel in steekt, dan gaat je autoradio ook aan (zonder dat je uberhaupt een sleutel er in hebt gedaan). Laat je de unit weer los, dan gaat je autoradio weer uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 19-10-2019 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Sjorsvh schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:52:
[...]

Omdat ik gewoon graag wil dat alles normaal werkt
Ik veronderstel dat dit gewoon normaal is. Heb je een reden om anders aan te nemen? Mocht het niet zo horen dan gok ik dat je contactslot kapot is. Het zal in ieder geval niets met de radio te maken hebben.

Mijn autoradio blijft aan als ik het contact uit zet, hij schakelt pas uit als ik het portier open. Is nog nooit in me opgekomen dat dit niet by design zou zijn ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 19-10-2019 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsvh
Tartarus schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:02:
De stekkerboom achter de auto radio heeft een rode en gele draad. Deze twee kun je makkelijk lostrekken en omwisselen. Kijk even of dat helpt, voordat je andere draadjes gaat verwisselen.
Thanks, ga er zo naar kijken !
Xander schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:09:
[...]

Ik veronderstel dat dit gewoon normaal is. Heb je een reden om anders aan te nemen? Mocht het niet zo horen dan gok ik dat je contactslot kapot is. Het zal in ieder geval niets met de radio te maken hebben.

Mijn autoradio blijft aan als ik het contact uit zet, hij schakelt pas uit als ik het portier open. Is nog nooit in me opgekomen dat dit niet by design zou zijn ofzo.
Ja, want dit doet ie pas sinds een paar weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Sjorsvh schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:38:
[...]

Thanks, ga er zo naar kijken !
Dat gaat het niet oplossen. Toch zeker niet als het probleem bij je vorige radio spontaan begonnen is zonder dat je toen draden hebt omgestoken. ;)
[...]

Ja, want dit doet ie pas sinds een paar weken.
Ah, dat detail kende ik nog niet. Klonk alsof het altijd al zo geweest was ("dit was bij mijn vorige radio ook al zo").

Maar dan denk ik dat je het in het contactslot zelf moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit is by design. Volkswagen schakelt al naar accesoirestand als de sleutel in het contactslot gestoken wordt. Bij de meeste andere auto's moet je heirvoor de sleutel naar de eerste stand draaien.

Edit: niet helemaal correct geloof ik, bij insteken van de sleutel gebeurt er niets, maar bij uitschakelen van contact blijft de accesoirestand actief totdat de sleutel uit het slot gehaald wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door u_nix_we_all op 19-10-2019 16:59 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:58

SeatRider

Hips don't lie

Bij al mijn VW-achtigen was het volgens mij zo dat de radio ("het contact") aan ging bij het omdraaien van de sleutel na het insteken, maar pas uitging als de sleutel uit het contactslot werd getrokken. Dus puur het terugdraaien was dan niet voldoende. Dus +1 dat je het in het contactslot moet zoeken. Maar misschien dat ik daar voor zo een oude auto niks aan zou doen. Gewoon even opletten dat ie niet aanblijft als je de sleutel er uittrekt anders is de volgende dag je accu leeg. Verder gewoon genieten van je auto!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1