Vraag

• vuurvliegje25
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Hallo, Ik heb een vraag voor de kenners. Ik heb sinds kort een gsm Asus zenfone gekocht die bleek bij aankomst niet te updaten. Ik heb de telefoon terug gestuurd en het probleem is opgelost door mijn Android te upgraden van Marshmallow naar Oreo. Ik had bewust voor de eerste gekozen maar ze weigeren te downgraden tenzij ik zelf betaal. Upgraden was standaardprocedure. Ook is geoppert het zelf te doen aan de hand van een youtube filmpje want dat was best te doen volgens de heren. (als het mis ging was dit uiteraard voor eigen risico) Mijn nieuwe gsm heeft een batterij van 4000mah en is nu binnen een dag leeg. Mijn oude Wiko had een batterij van 2200 mah, was 3 jaar oud en deed het niet veel beter of slechter. Kan het zijn dat de nieuwe Android Oreo te zwaar is voor mijn batterij of is hier wellicht iets anders de oorzaak van de leegloop van mijn batterij? Ik heb geen games, facebook, instagram, nieuwsapp, weerapp enz enz en alle automatische berichtgevingen staan uit. Ik hoor graag wat jullie denken. Alvast bedankt!

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin eens met te kijken wat er nu precies het meeste van de batterij gebruikt.

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Heeft jouw Asus niet een hogere resolutie en refreshrate? Beide vreten meer stroom :)

Vergelijk je dezelfde helderheid van het scherm?

Er zijn zoveel factoren waardoor het niet zo makkelijk 1:1 te vergelijken valt.

Vraag me echter wel af waarom je een "gaming" telefoon koopt ipv een regulier toestel gezien je gebruik :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@vuurvliegje25 welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat voor Zenfone heb je precies?
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Wat verbruikt er zoveel energie dat het toestel zo snel leeg is?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:29

Rannasha

Does not compute.

PaYnE81 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:24:
Heeft jouw Asus niet een hogere resolutie en refreshrate? Beide vreten meer stroom :)
Het model met de hogere refreshrate is de ROG Phone, het gaat hier om een Zenfone, wat de mainstream lijn van Asus is.

Overigens gaat het volgens TS om een model dat standaard met Marshmallow (Android 6) geleverd werd en te updaten is naar Oreo (Android 8 ). Dat betekent dat het sowieso een behoorlijk oud model is.

Omdat het een oud toestel is, kan de batterij simpelweg in slechte staat zijn. Bovendien staan de oude Asus toestellen bekend om hun nogal brakke software, met redelijk veel bloatware wat ook niet goed is voor de levensduur van de batterij. Het is pas met recente modellen dat Asus een bijna-stock versie van Android levert.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
De batterijduur is van zoveel meer factoren afhankelijk dan alleen het aantal mAh. Dat blijft toch een valkuil voor veel mensen, meer mAh is langer meegaan...

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

"Binnen een dag leeg", met hoeveel procent eindig je de dag? Als dat echt volledig leeg is, dan is dat niet helemaal de bedoeling. Maar een 1-1 vergelijking kan je niet maken, zoals hierboven al vermeld.

Gezien je problemen hebt na updates, is het misschien geen slecht idee om eens een factory reset te doen. Je bent dan alle data kwijt, maar dan ben je wel zeker dat je van een propere lei begint.

Android developer & dürüm-liefhebber

• vuurvliegje25
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Wat fijn als zo veel mensen mee denken. Door alle technische kreten is het voor mij soms moeilijk te volgen maar het meeste snap ik. Ik heb nu wat opties om te gaan bekijken. De upgrade was standaardprocedure volgens de technische afdeling van de webshop. Ik denk nog steeds dat ik een miskoop he . Bedankt allemaal!!!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:35
Installeer eens de app accubattery. Na het instellen van je originele mah en na een aantal laadcycli kan deze app je wat info geven over de staat van je batterij.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:08
Het aantal mAh zegt veel over de capaciteit van de accu, die is inderdaad groter. Maar de gebruiksduur van zo'n accu zegt het niks over als je niet weet hoeveel energie de telefoon gebruikt. Het energieverbruik van de telefoon kan ook gewoon hoger zijn door
- een groter scherm, meer pixels, meer grafische rekenkracht nodig, meer backlight
- andere processor, kan ook minder efficiënt met energie omgaan
- etc
- etc

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1