Nintendo Switch modders kunnen Witcher 3 op 60 fps draaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
@TijsZonderH

nieuws: Nintendo Switch-modders kunnen The Witcher 3 op 60fps draaien
Hij maakte een video waarin hij toont hoe The Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition in sommige gevallen 60fps kan weergeven. Standaard draait de Nintendo Switch The Witcher 3 op 30fps als die aan de dock zit. De resolutie blijft wel op 720 pixels, en gaat niet omhoog naar 1080p. Modern Vintage Gamer maakte een video van hoe dat eruit ziet. In sommige gevallen draait de game dan niet even soepel.
  • De sommige gevallen in dit geval is 540p oftewel 960x540, en dat is dan handheld.
  • Waarom zou de resolutie omhoog gaan voor 1080p en dan ook nog eens 60 fps weergeven? :? Vreemde zin.
  • De resolutie blijft niet op 720p, al verwijs je hier naar het dock, maar dan zal deze ook geen 60 fps op 720p weergeven.
Zoals het nu staat is het niet alleen misleidend, maar sommige zinnen kloppen ook geen hout van. Dit nieuwtje is een Tweakers variant op Ghost Recon: Breakpoint. Leuke poging, maar had duidelijk nog even in de ontwikkeloven moeten blijven. ;)

Ironisch genoeg had de ResetERA thread dit ook in de titel verkeerd en was dit duidelijk clickbait van de oorspronkelijke bron. Het is toch echt 540p: https://www.resetera.com/...0fps.147704/post-25548973 en https://www.resetera.com/...0fps.147704/post-25548269

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:23
Spelers moeten inderdaad de Switch overclocken naar het maximum én het werkt alleen in 540p modus en uiteindelijk is het geen constante 60fps, maar uitschieters naar 60fps.

Wellicht zou dat in het artikel nog verduidelijkt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Nu online

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
alex3305 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:52:
Spelers moeten inderdaad de Switch overclocken naar het maximum én het werkt alleen in 540p modus en uiteindelijk is het geen constante 60fps, maar uitschieters naar 60fps.

Wellicht zou dat in het artikel nog verduidelijkt kunnen worden?
Dat lijkt mij wel. Nu neem ik in acht dat Tweakers in het Weekend vaak een stuk minder actief is (En dat dit hier ook het geval is) en begrijp ik ook wel dat met het tijdstip van plaatsing (23.35) je niet kan verwachten dat het nog die dag wordt gezien.

Ik zou het namelijk sterk vinden als er geen ander staflid dit topic heeft gezien, maar wellicht kwam het niet op om in te lichten, wat te begrijpen is.

Dat gezegd hebbende merk ik wel op dat het desbetreffende nieuwtje om 19.41 afgelopen vrijdag is gepost en er wel erg veel niet klopt, dus in die zin vind ik het ook lichtelijk onverantwoord om wat ik alleen maar kan beschrijven als een school voorbeeld van foutieve redeneringen welke (onbedoeld) misleiding veroorzaken het gehele weekend te laten staan en er niet even kan worden ingegrepen. Hetzij bij de auteur zelf, of door iemand anders. En als alleen de auteur het kan/mag aanpassen, dat een andere mod hem even een seintje geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht kunnen @Paul Hulsebosch en/of @Tweakjur even meekijken, aangezien zij "gameredacteuren" zijn? :)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 21-10-2019 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:22

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dank, ik ben niet zo in de gaming thuis dus had deze inderdaad verkeerd begrepen. Dank voor het melden, is aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Nu online

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
TijsZonderH schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:06:
Dank, ik ben niet zo in de gaming thuis dus had deze inderdaad verkeerd begrepen. Dank voor het melden, is aangepast!
Bedankt voor de aanpassing, maar ik ga je gelijk weer aanspreken:
Hij maakte een video waarin hij toont hoe The Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition in sommige gevallen 60fps kan weergeven. Standaard draait de Nintendo Switch The Witcher 3 op 30fps als die aan de dock zit. Het gaat overigens niet om een constante stroom van 60fps, maar het uitschieters daarheen. Bovendien blijft de resolutie in dat geval op op 540p steken. Modern Vintage Gamer maakte een video van hoe dat eruit ziet. In sommige gevallen draait de game dan niet even soepel.
De dikgedrukte zin loopt in zijn geheel niet lekker.
Update: 60fps is in dit geval alleen mogelijk op 540p, en niet constant. Dat is verbeterd in het artikel.
Er wordt in de eerste zin al bovengemiddeld vaak gerefereerd dat de game niet soepel draait, in sommige gevallen, etc - 3 keer welgeteld. Dat zijn behoorlijk wat woorden/zinnen om zoiets samen te vatten. Voorstel: ''De Witcher 3 kan middels het overklokken van het oude model Switch (Waarbij je je garantie verliest!) aan een onregelmatige 60 fps gespeeld worden. Wel is dit alleen mogelijk in de handheldmodus, bovendien blijft de resolutie in de handheld op 540p steken, oftewel 960x540. Ter vergelijking: PlayStation Vita spellen draaien in een 960x544 resolutie. Modern Vintage Gamer maakte een video van hoe de game eruit ziet op een overgeklokte Switch.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Nu online

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
@TijsZonderH nog even een kickje ter bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:22

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dat de zin niet helemaal lekker loopt snap ik, kijk ff of ik die kan aanpassen. Je tweede punt snap ik niet helemaal, dat iets veel genoemd wordt lijkt me niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Nu online

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
TijsZonderH schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:53:
Dat de zin niet helemaal lekker loopt snap ik, kijk ff of ik die kan aanpassen. Je tweede punt snap ik niet helemaal, dat iets veel genoemd wordt lijkt me niet echt een probleem.
Eerste punt: Top!
Tewede punt: Het is geen onoverkomelijk probleem, maar een veelvuldig herhalen van hetzelfde woord in een zin leest vermoeiend weg of wordt genegeerd omdat het zo vaak voorkomt. Het is niet zozeer een spelfout als dat het een stijlfout is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Nu online

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
TijsZonderH schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:53:
  • Het vetgedrukte is bizar genoeg niet gebeurd. :? dus die zin klopt nog van geen kanten.
  • Daarnaast gaf je aan het tweede punt niet te begrijpen, daar is dan ook uitleg op gegeven, maar daar ben je (nog niet?) op ingegaan.
Als laatste wil ik graag opmerken dat dit een terugkerend en onnodig probleem lijkt te zijn gezien dit topic er nog niet is ingegaan op een inhoudelijke fout die er al sinds 14(!!!) oktober tussen staat.

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat een tussentijdse fout wordt opgemerkt en dan niet wordt aangepast en dat hoor-wederhoor nogal lastig lijkt te zijn. In het algemeen beschouwd over alleen dit topic vind ik de juiste afhandeling hiervan ver te zoeken. Feedback heeft alleen zin als er tijdig en bovenal ''redelijk'' wordt geacteerd. Dit is in dit topic, maar ook het andere, niet meer het geval imo. :N

[ Voor 5% gewijzigd door Redneckerz op 27-10-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Nu online

Redneckerz

A place to be.

Topicstarter
Zojuist is mij opgevallen dat dit door een vooralsnog anoniem lid nu is aangepast. d:)b

Ik ga ervanuit dat de opmerking uit het DNS artikel dan ook hier van toepassing is:
Olaf schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:49:
De tekst was zo te zien al aangepast en Tijs heeft zijn excuses gegeven voor het late antwoorden.
Bovenstaande kritiek blijft daarbij gehandhaafd. Aanvullend voor dit topic is het dan jammer dat er niet persoonlijk excuses is geboden, noch dat het anonieme staflid aangeeft dat het is aangepast. -O-

Pagina: 1