Ondanks de ingestelde waarden in het programma past de thermostaat eigenhandig de ingestelde kamertemperatuur zo nu en dan aan. Altijd met een (veel) hogere waarde dan in het programma. Dit gebeurde ook toen wij op vakantie waren. Heeft me 75 m3 gas gekost. Hebben meer mensen dit probleem? Lijkt me een fout in de software.Resetten van de thermostaat heeft geen effect. Firmware opnieuw installeren is geen optie in de app.
Vraag
Alle reacties
Wat zeiden ze bij de helpdesk? Mijn ervaring is dat ze uitermate behulpzaam zijn bij klachten, tot aan vervangen van het apparaat aan toe...
Heb ik nog geen contact mee gehad. Ga ik na het weekend doen. Bedankt voor de tip.
Op advies van Nefit helpdesk een harde harde reset uitgevoerd (twee keer kort achter elkaar een harde reset). Probleem doet zich tot nog toe niet meer voor, maar ik vertrouw het niet echt. Zou het liefst de firmware opnieuw geinstalleerd zien. Als het probleem weer optreedt verwacht ik een coulanceregeling van Nefit. De economische levensduur van een bij de ketel horende thermostaat is toch zeker wel meer dan 5 jaar?