Gamepc upgraden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil ik met me nieuwe systeem gaan doen?

Graag op 1440P en 4K gamen op minimaal 60fps en medium settings indien mogelijk high settings.

Wat ik nu in mijn huidige gamepc heb zitten?

CPU:Amd ryzen 5 2600
GPU:Amd radeon rx570 sapphire nitro 4GB
PSU:Seasonic 550watt gold
MOBO:Asus rog strix x470-f gaming
Storage: 2xSSD 480GB
RAM:16GB

Budget

1000-1200 euro

Wat verwacht ik van tweakers/gebruikers?
Ik waardeer alle reacties en hulp dat mij helpt om de ultieme samenstelling te krijgen voor mijn nieuwe geupgrade gamepc. Ik heb divers heel veel gekeken op forums kwa samenstellingen en ook zelf op tweakers maar ik kom er zelf gewoon echt niet uit.

Als ik iets ben vergeten te melden hoor ik dat graag want ben zelf wel nieuw met tweakers.

Dank je wel

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
Koop de snelste videokaart die je kan vinden voor je budget en klaar ben je.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:45:
Koop de snelste videokaart die je kan vinden voor je budget en klaar ben je.
Thx! maar krijg ik dan geen gevalletje bottleneck want een 2080 of S gaat sowieso bottlenecken ?
met een ryzen 5 2600

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Er gaat altijd iets de bottleneck zijn, maar je Ryzen 5 2600 is op zich snel zat. Snellere processors zijn zoveel duurder, dat het de meerprijs niet waard is, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:51:
Er gaat altijd iets de bottleneck zijn, maar je Ryzen 5 2600 is op zich snel zat. Snellere processors zijn zoveel duurder, dat het de meerprijs niet waard is, wat mij betreft.
een 2070S zou dat een prima idee zijn met eventueel een hogere psu want 550watt wordt dan ook wel krap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Een 2070 Super is een leuke videokaart, maar aangezien je budget een stuk groter is, waarom niet voor een snellere kaart gaan?

En ik denk dat 550 Watt meer dan genoeg gaat zijn. Mocht dat niet zo blijken te zijn, dan kan je altijd nog een zwaardere voeding kopen. Je computer zal niet direct ontploffen als je niet genoeg Watt blijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:56:
Een 2070 Super is een leuke videokaart, maar aangezien je budget een stuk groter is, waarom niet voor een snellere kaart gaan?

En ik denk dat 550 Watt meer dan genoeg gaat zijn. Mocht dat niet zo blijken te zijn, dan kan je altijd nog een zwaardere voeding kopen. Je computer zal niet direct ontploffen als je niet genoeg Watt blijkt te hebben.
2080Ti zou ook gaan inderdaad maar voor mij maar het is voor mij wel een belangrijk punt of dit gaat met 550W anders zou ik voor een 2de keer aan mijn pc moeten knutselen haha.Zou je mij ook een specifiek merk kunnen aanraden kwa RTX series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Welke 550w Seasonic heb je en hoe oud is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:10:
Welke 550w Seasonic heb je en hoe oud is die?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VoedingenSeasonic Focus Gold 550W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

hij is ongeveer half jaartje oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Geen beste voeding voor een videokaart die tegen 300w kan verbruiken. Bovendien adviseert Seasonic zulke kaarten met 2 aparte kabels aan te sluiten ipv een y-kabel en die zal je niet hebben. Een 2e kabel kan je aanvragen bij de klantenservice van Seasonic. Maar dan nog is het de vraag of het dan slim is om deze voeding te gebruiken. De ripple kan namelijk flink oplopen bij hoge belasting (zelfs ruim buiten de ATX specs bij maximale belasting) wat de levensduur van je onderdelen verkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:34:
Geen beste voeding voor een videokaart die tegen 300w kan verbruiken. Bovendien adviseert Seasonic zulke kaarten met 2 aparte kabels aan te sluiten ipv een y-kabel en die zal je niet hebben. Een 2e kabel kan je aanvragen bij de klantenservice van Seasonic. Maar dan nog is het de vraag of het dan slim is om deze voeding te gebruiken. De ripple kan namelijk flink oplopen bij hoge belasting (zelfs ruim buiten de ATX specs bij maximale belasting) wat de levensduur van je onderdelen verkort.
okeoke maar de voeding zelf is toch wel een goede voeding ?eigenlijk gewoon dus een hogere voeding pakken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Nee, Seasonic heeft niet voor niets na 2 jaar al een opvolger geïntroduceerd.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:44:
eigenlijk gewoon dus een hogere voeding pakken?
Vooral een betere voeding. 550w is in principe genoeg. pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W bijvoorbeeld.

[ Voor 56% gewijzigd door Uszka op 18-10-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:47:
Nee, Seasonic heeft niet voor niets na 2 jaar al een opvolger geïntroduceerd.
Ik las inderdaad dat het wel 1 van de beste voedingen zijn
maar wat raad je me aan een 650 watt bijvoorbeeld ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:48:
[...]

Ik las inderdaad dat het wel 1 van de beste voedingen zijn
Waar heb je dat gelezen want dat is nl niet zo. Het is de slechtste high-end voeding van de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:45
Videokaart heeft het grootste invloed bij games ongeacht de CPU een bottleneck gaat vormen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:50:
[...]

Waar heb je dat gelezen want dat is nl niet zo. Het is de slechtste high-end voeding van de laatste jaren.
het is wel alweer even terug maar kwam regelmatig in videos van techtime in van youtube en techradar enso.

maarja als er een betere is/zijn koop ik die zeker liever. Een psu ga ik niet op bezuinigen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mr_evil08 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:51:
Videokaart heeft het grootste invloed bij games ongeacht de CPU een bottleneck gaat vormen.
ik zag wel inderdaad dat ik nu welles waar kan upgraden naar een ryzen 3600 maarja moet ik mn mobo ook weer verranderen naar x570chip voor beste ondersteuning en scheelt misschien maar 10-15fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
In reviews van techsites deed die voeding het idd prima maar in de praktijk viel dat vies tegen. Blackscreens en uitval icm diverse videokaarten. Seasonic dacht het op te lossen met andere PEG kabels en de OCP te verhogen maar dat laatste bracht weer andere problemen met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat een Y-kabel slecht zou zijn is omdat de 12v lijn op oude ontwerpen van voedingen veelal meer dan 1 is. Per lijn heb je minder ampère tot beschikking dus wil je je GPU op 2 kabels (dus 2 lijnen) hebben zodat er meer ampère ter beschikking is.

Ook is het onzin dat een goede voeding hoge ripple krijgt dat zelfs buiten ATX specs zou vallen op max belasting, zo goed is de voeding dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:53:
In reviews van techsites deed die voeding het idd prima maar in de praktijk viel dat vies tegen. Blackscreens en uitval icm diverse videokaarten. Seasonic dacht het op te lossen met andere PEG kabels en de OCP te verhogen maar dat laatste bracht weer andere problemen met zich mee.
ja heb hem nu een half jaar maar nog zero problemen mee gehad maar het zou goed kunnen heb ik toch destijds niet voldoende research gedaan want was toen echt opzoek naar een beste high end voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:56:
[...]

ja heb hem nu een half jaar maar nog zero problemen mee gehad
Dat klopt want met een RX 570 heeft die voeding geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:58:
[...]

Dat klopt want met een RX 570 heeft die voeding geen problemen.
Maar wat is dan wel een beste high end voeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Die heb ik een aantal reacties hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:01:
Die heb ik een aantal reacties hierboven genoemd.
die opvolger dus van seasonic de pgx lijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
Gewoon proberen. Die serie voedingen had eigenlijk alleen problemen met vega kaarten. Als je toch problemen hebt met een nieuwe kaart kan je altijd nog een nieuwe voeding halen, of zelfs de kaart terugsturen en een andere halen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:01:
Gewoon proberen. Die serie voedingen had eigenlijk alleen problemen met vega kaarten. Als je toch problemen hebt met een nieuwe kaart kan je altijd nog een nieuwe voeding halen, of zelfs de kaart terugsturen en een andere halen.
Ik zie overal seasonic naar boven komen kwa echt goede voeding. Heb er zelf ook nog nooit problemen mee gehad en een vriend van mij runt dezelfde voeding op een 2070 ook vlekkeloos.
Pagina: 1