Dag Allen,
Ik had nog een GA-X58A-UD3R bordje/core i7 930 met 12GB DDR3 1866Mhz Kingston geheugen liggen.
Probeer hier weer een werkende pc van te maken, maar heb helaas last van geheugen problemen.
van de 12GB wordt er praktisch altijd maar 4GB werkbaar gemaakt.
De overige banken worden wel gevonden door de bios, maar de sloten staan niet enabled.
Heb de bios al op default settings ingeladen, mocht helaas niet helpen.
Ook QPI voltage wat verhoogd naar richting de 1.38 volt, maar mocht ook niet helpen helaas.
Ook zonder XMP profiel inladen heeft helaas geen effect.
geheugen is in verleden al eens uitvoerig getest met memtest86, hier kwamen geen fouten uit destijds.
Ook is er in het verleden gespeeld met wisselen van wisselen van geheugen bankjes, destijds kwam er meestal altijd 6GB naar boven als ik er maar 3 latjes instak..
Het systeem is verder zeer instabiel, Windows geeft bijv. regelmatig BSOD's.
Waar kan dit probleem aan liggen, en hoe kan het eventueel worden opgelost.. ?
de CPU pinnen vandaag nog nagekeken, maar deze zagen er op het oog goed uit..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, bedankt zover,
Ik had nog een GA-X58A-UD3R bordje/core i7 930 met 12GB DDR3 1866Mhz Kingston geheugen liggen.
Probeer hier weer een werkende pc van te maken, maar heb helaas last van geheugen problemen.
van de 12GB wordt er praktisch altijd maar 4GB werkbaar gemaakt.
De overige banken worden wel gevonden door de bios, maar de sloten staan niet enabled.
Heb de bios al op default settings ingeladen, mocht helaas niet helpen.
Ook QPI voltage wat verhoogd naar richting de 1.38 volt, maar mocht ook niet helpen helaas.
Ook zonder XMP profiel inladen heeft helaas geen effect.
geheugen is in verleden al eens uitvoerig getest met memtest86, hier kwamen geen fouten uit destijds.
Ook is er in het verleden gespeeld met wisselen van wisselen van geheugen bankjes, destijds kwam er meestal altijd 6GB naar boven als ik er maar 3 latjes instak..
Het systeem is verder zeer instabiel, Windows geeft bijv. regelmatig BSOD's.

Waar kan dit probleem aan liggen, en hoe kan het eventueel worden opgelost.. ?
de CPU pinnen vandaag nog nagekeken, maar deze zagen er op het oog goed uit..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, bedankt zover,