Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:19
Hoi,

Ik wil naar het concert van Nick Cave in de Ziggo Dome.
Tickets zijn pas volgende week vrijdag te bestellen.

Ik ben nooit in de Ziggo Dome geweest. Kan iemand mij vertellen, welke plaatsen ongeveer goed zijn.
Ik heb rond de 70 Euro voor

Link naar stoelen bezetting

Zijn de plaatsen aan de zijkant helemaal achteraan echt ruk?

tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-09 20:11
Deze zitplaatsen vind ik persoonlijk de beste (en gespiegeld aan de overkant natuurlijk), je kan het podium goed zien maar ook nog de gezichten van wie op het podium staat zonder verrekijker. Achterin is gewoon erg ver weg van het podium. Anderen vinden dat wél mooi omdat je dan het podium van voren ziet natuurlijk. Maar aan de zijkant helemaal achterin heb je dus geen van deze voordelen. https://i.imgur.com/WKYbA...ape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Tnx.

Kan ik ook echt de stoel reserveren of reserveer je een vak dus bij jouw 102 en 203,

Ik dacht net bij mijzelf, misschien moet ik gewoon vooraan zitten. Ok kost mij 100 Euro, maar daar heb ik er wel voor over.

Edit: tickets binnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door noud op 26-10-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-09 20:11
Beetje late reactie, maar veel plezier alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Is het geluid al beter ? Laatste keer dat ik er was, vreselijke resonanties en clippen van. geluid. Te hard dus, vooral boven te horen. Had toen zeker concert oordopjes mee moeten nemen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:51:
Is het geluid al beter ? Laatste keer dat ik er was, vreselijke resonanties en clippen van. geluid. Te hard dus, vooral boven te horen. Had toen zeker concert oordopjes mee moeten nemen.
Dat ligt niet aan de Ziggodome maar aan de installatie/technicus die de artiest/band meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

noud schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:06:
Hoi,

Ik wil naar het concert van Nick Cave in de Ziggo Dome.
Tickets zijn pas volgende week vrijdag te bestellen.

Ik ben nooit in de Ziggo Dome geweest. Kan iemand mij vertellen, welke plaatsen ongeveer goed zijn.
Ik heb rond de 70 Euro voor

Link naar stoelen bezetting

Zijn de plaatsen aan de zijkant helemaal achteraan echt ruk?

tnx
Ik zat toevallig gisteren in vak 201 (vak helemaal rechtsbovenin). Dat kan ik niet aanbevelen. Het geluid was goed, maar er hing zo'n grote speaker"toren" in de weg voor de kijklijn. Je kon alleen de linker,- en rechterhoek van het podium zien, niet het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
:) volgens mij zit ik in vak 201. Ik kon geen stoelen kiezen enkel het vak.
Wat ik best vreemd vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gitarist schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Ik zat toevallig gisteren in vak 201 (vak helemaal rechtsbovenin). Dat kan ik niet aanbevelen. Het geluid was goed, maar er hing zo'n grote speaker"toren" in de weg voor de kijklijn. Je kon alleen de linker,- en rechterhoek van het podium zien, niet het midden.
Dat verschilt per concert. De Ziggodome (en HMH, Ahoy, etc..) is een lege hal waar voor elk evenement een eigen opstelling van de artiest/producent in gaat. Buiten dat is 101/2 en 201/2 gewoon kut, ik zou een 160 graden 'kijkhoek' aan houden vanuit de artiest gezien

[ Voor 9% gewijzigd door jadjong op 27-10-2019 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Wij zaten vorig jaar aan ‘de lange zijde’, bovenin. Vond ik helemaal kut. Moest steeds je nek naar links draaien, ik kreeg er last van in ieder geval. Kijk liever recht van voren of ietwat schuin.

In december zitten wij in vak 208, een van de onderste rijen. Leek ons prima. De grootte/afstand viel ons wel mee, gezichten hoeven we niet te herkennen. Hopelijk bevalt het dus :)

Waarom heb je zelf 201 gekozen? Als ik die seatmap zie is dat toch helemaal kut?

[ Voor 9% gewijzigd door remzor op 27-10-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Waarom? Omdat Ashundi zei dat deze plekken okay waren.
Serieus... ik mag toch wel verwachten dat ik voor 100 Euro voor een ticket degelijke plekken heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:48
Ik heb wel eens in vak 205/206 gezeten, maar toen was er een podium in het midden van de zaal (bij H). Je had daar al wel de schermen nodig om het echt goed te kunnen zien, vooral door de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Dus ik had toch beter een plek voor het podium moeten zitten?
Het leek mij dat als je voor het podium zit. Ik constant tegen hoofden aankijk. Ik ben wat kleiner dan de gemiddelde mensch.

Staanplaatsen leek mij niets. Als ik enkele concert filmpjes van Nick Cave kijk dan staan voor het podium tientallen mensen die zich opdringen aan Nick. Met de handen omhoog reikend naar Nick om een lichte aanraking te krijgen. Met andere woorden. Teveel handen en armen in de lucht. Waardoor ik dacht dat het zicht meer belemmerd wordt.

Edit: Dit word mijn eerste keer dat ik in een concertzaal als de Ziggo Dome zit.

[ Voor 7% gewijzigd door noud op 31-10-2019 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:34
noud schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:09:
Waarom? Omdat Ashundi zei dat deze plekken okay waren.
Serieus... ik mag toch wel verwachten dat ik voor 100 Euro voor een ticket degelijke plekken heb!
Hij gaf toch juist 102 en 203 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Heel erg vreemd. Kom ik weer op de ticket site kan ik nu ineens wel uit stoelnummers kiezen!!
EDIT:

Reactie van Ticketmaster: ....-als een evenement net in de verkoop gaat, wordt de plattegrond veelal niet getoond ivm drukte.....

[ Voor 43% gewijzigd door noud op 09-11-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
noud schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:46:
Staanplaatsen leek mij niets. Als ik enkele concert filmpjes van Nick Cave kijk dan staan voor het podium tientallen mensen die zich opdringen aan Nick. Met de handen omhoog reikend naar Nick om een lichte aanraking te krijgen. Met andere woorden. Teveel handen en armen in de lucht. Waardoor ik dacht dat het zicht meer belemmerd wordt.

Edit: Dit word mijn eerste keer dat ik in een concertzaal als de Ziggo Dome zit.
Dat is nog wel het laatste waar over ik mijzelf druk over zou maken. De telefoons zijn duizendmaal erger ;).

Het moet overigens maar je ding zijn om in de massa te staan. Ik zelf wil niks liever :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
noud schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 02:20:
Reactie van Ticketmaster: ....-als een evenement net in de verkoop gaat, wordt de plattegrond veelal niet getoond ivm drukte.....
Dat kan ik wel begrijpen. Als ze vrije stoelkeuze bieden is dat voor elke stoel een call naar hun backend in plaats van een enkele call voor X stoelen in sectie Y. Bovendien loop je als veel mensen tegelijk stoelen proberen te selecteren ook kans dat mensen "haasje over" gaan spelen om stoelen naast elkaar te krijgen. Stel dat A en B allebei vier stoelen willen om met hun gezin naar een concert te gaan:
1) Alle stoelen zijn leeg.
[_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]

2) A claimt de eerste stoel.
[A] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]

3) B caimt de tweede.
[A] [B] [_] [_] [_] [_] [_] [_]

4) A ziet dat hij geen vier op een rij meer kan krijgen en ruilt stoel 1 voor 3.
[_] [B] [A] [_] [_] [_] [_] [_]

5) Nu ziet B dat hij geen vier op een rij meer kan krijgen en ruilt 2 voor 4.
[_] [_] [A] [B] [_] [_] [_] [_]

Enzovoort.

Resultaat: gefrustreerde klanten en hoge belasting op het backend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Barnagma schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:54:
[...]

Dat is nog wel het laatste waar over ik mijzelf druk over zou maken. De telefoons zijn duizendmaal erger ;).
O neeeeeeee. ;)

Het moet overigens maar je ding zijn om in de massa te staan. Ik zelf wil niks liever :)
Pagina: 1