Gebruik geen zeeppoeder?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
Ik heb altijd al vloeibaar wasmiddel gebruikt.
En voor de 1ste keer in mijn leven een wasdroger. Maar als de was eruit komt is de geur er volledig uit. Het stinkt niet, maar het heeft geen wasmiddel geur na het drogen. Nu heb ik gelezen dat dit komt door vloeibaar wasmiddel te gebruiken ipv poeder.
Maar in de gebruiksaanwijzing van mijn wasmachine staat 'geen zeeppoeder'.
Slaat dit op waspoeder? Zijn er überhaupt wasmachines die niet geschikt zijn voor waspoeder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn was gewassen met Robijn vloeibaar wasmiddel ruikt nog lekker fris nadat het uit de droger komt. Heb wel gemerkt dat dit lang niet bij alle merken wasmiddel (pods, vloeibaar of poedervorm) het geval is overigens.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:52
Heb je een wasmachine met automatisch doseersysteem voor het wasmiddel? Dan kan ik me namelijk voorstellen dat je alleen vloeibaar kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Nee geen automatisch doseersysteem
Van robijn wasmiddel krijg ik ruwe handen

[ Voor 38% gewijzigd door Cyberdemon op 18-10-2019 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Cyberdemon schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:57:
Nee geen automatisch doseersysteem
Van robijn wasmiddel krijg ik ruwe handen
Als je last hebt van de parfums in de wasmiddelen kun je neutral vloeibaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Maar bestaan er wasmachines die niet geschikt zijn voor poeder?
Dat is vooral de vraag die ik hier stel.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyberdemon op 18-10-2019 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik gok dat de kans op problemen wellicht wat groter is als het poeder maar matig oplost (zeker bij moderne lagere tempraturen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:53
Ik heb nog nooit gehoord van een wasmachine waar je geen waspoeder voor mag gebruiken. Wat is de letterlijke tekst waar dit staat?

Waspoeder lost minder op maar wasmiddel geeft ook resten achter. Gewoon niet teveel gebruiken (minder dan wat op de verpakking staat) is nog beter voor je kleding ook.

Als je vind dat je kleding geen lekker geurtje meer heeft kun je misschien ook geurbuiltjes/zakjes in je kast leggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Het schijnt dat bij het gebruik van vloeibaar wasmidel de kans groter is dat je vetluis krijgt in je wasmachine. Zeker voor witte was krijg je met waspoeder vlekken er ook beter uit.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Er staat op de bladzijde over de wasmiddellade 'gebruik geen zeeppoeder'.
Ik ga morgen eens met de verkoper bellen.
Het staat er iig niet in omdat er een automatische dosering opzit. Mijn wasmachine is rond de 7 jaar oud. Staat ook niets over in de handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Kan prima poeder gebruiken, af en toe een witte 90 graden was draaien en dan zijn de zseepresten wel weg hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Allard schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:26:
Het schijnt dat bij het gebruik van vloeibaar wasmidel de kans groter is dat je vetluis krijgt in je wasmachine. Zeker voor witte was krijg je met waspoeder vlekken er ook beter uit.
Ja, en wasverzachter legt een laag op de sensoren van drogers. Ik ga morgen naar action voor geurparels. Though, als ik gewoon kleren droog ruiken ze wel zoals 't moet. Ik heb daarstraks flanel katoenen lakens gedroogd in 4 uur. Ik denk dat daarom de geur eruit geschud is ofzo. Maar mijn topic gaat vooral over of er wasmachines bestaan niet geschikt voor poeder. Omdat ik Ariel poeder eens wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik heb een week geleden 2x de machine proper gemaakt. 1x met 250ml azijn in de trommel gekiept, en een keer met een handje vol bicarbonaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Gebruik Lenor Unstoppables Fris Geurbooster bij de was. Gebruik 2/3 van het dopje. Wel duur, maar soms 1+1 gratis bij de Jumbo en dan is het wel te betalen. Je was ruikt zeker weten nog heel lekker na de droger. Die geur blijft er goed in hangen en ruikt heel lekker vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Die van action zouden ook veel belovend zijn.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat een topic! *O*

Ben juist blij als er geen geur aan zit, aan gewassen wasgoed.
Al die chemische zooi. bah. Veroorzaakt alleen maar irritatie; op huid en aan adem/luchtwegen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Cyberdemon schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:43:
Ik heb altijd al vloeibaar wasmiddel gebruikt.
En voor de 1ste keer in mijn leven een wasdroger. Maar als de was eruit komt is de geur er volledig uit. Het stinkt niet, maar het heeft geen wasmiddel geur na het drogen. Nu heb ik gelezen dat dit komt door vloeibaar wasmiddel te gebruiken ipv poeder.
Slaat dit op waspoeder? Zijn er überhaupt wasmachines die niet geschikt zijn voor waspoeder?
Draai je wel eens een keer in de zoveeltijd een wasprogramma op 90 graden, zodat alle viezigheid goed oplost?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52

MsD

Geen zeeppoeder is iets anders dan geen waspoeder.

Zeeppoeder is een erg alto maniertje om de was goedkoop en alternatief te doen.

Maar IMHO zijn dit twee hele andere dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Frozen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 00:15:
[...]

Draai je wel eens een keer in de zoveeltijd een wasprogramma op 90 graden, zodat alle viezigheid goed oplost?
Ja hoor. Eerst met azijn en dan nog eens met bicarbonaat. Mijn was komt er altijd fris uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
MsD schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 00:17:
Geen zeeppoeder is iets anders dan geen waspoeder.

Zeeppoeder is een erg alto maniertje om de was goedkoop en alternatief te doen.

Maar IMHO zijn dit twee hele andere dingen...
Dit is het antwoord dat ik zocht d:)b *O*
Ariel met die geurparels zal wel goed zitten.
Ik hou van een overheersende wasgeur.
En ik ben zeker niet alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De rede dat je beter géén 'poeder' gebruikt is omdat de meeste (vloeibare) 'was middelen' tegenwoordig op 30 á 40 graden gebruikt dienen te worden én die poeders niet lekker oplossen in water op dat moment.... Op 90 graden (kook) wassen deed je Oma waarschijnlijk toen ze nog jong was?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 19-10-2019 01:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Haha inderdaad. Ik gebruik nu al zo lang die Lenor Unstoppables dat ik het zelf niet meer ruik, omdat ik inmiddels aan de geur gewend ben geraakt. (tenzij ik een heel diep inadem) Maar ik krijg altijd opmerkingen dat ik zo lekker ruik. Op 1 of andere manier geeft dat een soort zelfvertrouwen boost dat ik weet dat ik altijd naast iemand kan staan zonder dat ik naar zweet ruik ofzo. Ik koop het eigenlijk voor andere mensen, heel raar maar waar. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:49
Zeep is een vrij specifieke term. Het gaat om een min of meer natuurllijk product dat wordt gewonnen door vet of olie chemisch te bewerken met een sterk loog.

Voor een zeer lange tijd werd er zeep gebruikt voor het wassen van kleding. Meestal werd die in blokken verkocht (en, vaak, geraspt door de huisvrouw) , maar was later ook verkrijgbaar als poeder. Als je nieuwsgierig bent hoe dat er vroeger aan toeging - sommige supermarkten verkopen nog steeds Sunlight. Dat is wat er al zeker een eeuw geleden werd gebruikt.

De meeste waspoeders bevatten inmiddels geen zeep meer. Vaak gebruikt men een chemisch alternatief met betere karakteristieken. In dat geval is er sprake van een detergent.

Als er op de machine staat dat je geen zeeppoeder mag gebruiken, lijkt het mij dat je dus wel veilig gebruik kan maken van waspoeders, zolang die geen zeep gebruiken als basis.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
@Helixes
Interessant.
Bij ons in het wassalon verkopen ze sunlight. Met bleek.

Hoe weet je of er in waspoeder zeep zit?
Zit er in Ariel zeep?
Waar kijk ik naar of ik dit wil weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Cyberdemon Zie filmpje....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Cyberdemon schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 00:26:
[...]

Ja hoor. Eerst met azijn en dan nog eens met bicarbonaat. Mijn was komt er altijd fris uit.
Maar nu zonder wasverzachter en enkel tandil color (Aldi) te wassen ruikt het naar cannabis :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Allard schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:26:
Die krijg je met waspoeder ook. Reinigingswas op 90 graden helpt niet overigens, het komt niet overal. Wat wel helpt is na de was even een doekje door het manchet.

Ik was met color waspoeder van de lidl, als wasverzachter een scheut azijn. Drogen doe ik met een wasrek (machine is combi droger, droogfunctie al zeker 5 jaar niet meer gebruikt). Hiervoor gebruikten we Neutral of Klok zonder geurtjes, maar de wasmiddel van de Lidl ruik je ook bijna niet, zeker niet met azijn als wasverzachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
Je dispenser vakje dient aangepast te kunnen worden als je waspoeder kunt gebruiken. Bij vloeibare wasmiddelen blijft de vloeistof erin staan, bij de stand van de waspoeder zou de vloeistof direct eruit lopen.

Kun je er niet voor zorgen dat het poeder direct erdoor kan stromen (er mag dus geen dicht bakje zijn) dan ondersteunt je wasmachine geen waspoeder. Vaak is het in te stellen door een klepje open of dicht te klappen.

Zie het lichtblauwe schotje van het beste antwoord op deze site als voorbeeld: https://www.startpagina.n...ag/55578/bakje-wasmiddel/

Als het schotje erin zit is het voor vloeibaar wasmiddel en als die eruit is dan is het voor waspoeder.

Ik vermoed dat jouw wasmachine zoiets dan niet heeft waardoor die alleen met vloeibaar wasmiddel werkt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

LankHoar

Langharig tuig

Frozen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 00:15:
[...]

Onze machine heeft een programma voor 95 graden, maar wat zou je daar nou in kunnen wassen? Ben bang dat mijn onderbroeken etc. krimpen op zo'n hoge temperatuur..

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
LankHoar schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:54:
[...]

Onze machine heeft een programma voor 95 graden, maar wat zou je daar nou in kunnen wassen? Ben bang dat mijn onderbroeken etc. krimpen op zo'n hoge temperatuur..
Spul dat mag krimpen. Vnml handdoeken en theedoeken, schoonmaakdoekjes, hydrofiele luiers, etc... Geen ondergoed doen, vindt het elastiek niet zo leuk.
Witte was die grijs is geworden kan je op 95 graden en het juiste wasmiddel wel weer redelijk wit krijgen.

Sowieso wassen wij hier dagelijks op 30 of 40 graden, twee keer per week op 60. Een was op 95 graden doet hier niet veel, doekje door het manchet en eens per 2 maand de pluis uit de gaatjes van het manchet pulken met wattenstaafjes doet hier meer dan een 95 graden was.

Edit: nog een tip voor poeder gebruikers: draai de kraan van je wasmachine deels dicht zodat het langer duurt om water te pakken. Lost je waspoeder veel beter op ipv dat het als een klont zo de trommel in gaat. Had hier bij korte spoelprogramma's last van overstromende zeepbak, machine uitelkaar en schoonmaken hielp niks, blijkt dat een te lege trommel deels voor de instroom hangt en het water niet snel genoeg weg kan. Op die manier opgelost, maar was is nu ook een stuk schoner.

[ Voor 22% gewijzigd door _JGC_ op 19-10-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Je kunt oa een was draaien met vaatdoeken, dweilen. het is eigenlijk niet nodig om er wat in te doen qua was.
gewoon om de boel te reinigen met wat soda ipv wasmiddel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
DutchKel schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 03:53:
Je dispenser vakje dient aangepast te kunnen worden als je waspoeder kunt gebruiken. Bij vloeibare wasmiddelen blijft de vloeistof erin staan, bij de stand van de waspoeder zou de vloeistof direct eruit lopen.

Kun je er niet voor zorgen dat het poeder direct erdoor kan stromen (er mag dus geen dicht bakje zijn) dan ondersteunt je wasmachine geen waspoeder. Vaak is het in te stellen door een klepje open of dicht te klappen.

Zie het lichtblauwe schotje van het beste antwoord op deze site als voorbeeld: https://www.startpagina.n...ag/55578/bakje-wasmiddel/

Als het schotje erin zit is het voor vloeibaar wasmiddel en als die eruit is dan is het voor waspoeder.

Ik vermoed dat jouw wasmachine zoiets dan niet heeft waardoor die alleen met vloeibaar wasmiddel werkt.
Mijn wasmachine heeft wel zo een schotje en geen dicht bakje.
Een sifon noemt dit blauwe klepje in de handleiding.
Ik denk wel dat ik dit eruit kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberdemon
[...]

Handdoeken en matrasbeschermer.
Ik heb beide al op 90 graden gewassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gebruiken nooit vloeibare wasmiddelen, altijd poeder en dan maar heel weinig. Vloeibare wasmiddelen laten een vetachtige aanslag achter en dat kan problemen veroorzaken. Maar volgens mij valt het allemaal wel mee zolang je maar regelmatig een ladinkje handdoeken etc. op 90 graden doet.

Onze machine (Bosch) is inmiddels bijna 12 jaar en ziet er nog uit als nieuw. Heeft nog geen monteur gezien.

Maar poeder wasmiddel is geen zeeppoeder, zoals hierboven al opgemerkt werd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik heb met zowel de winkel waar ik de wasmachine gekocht heb, gebeld, alsook met coolblue. Beide hadden nog nooit gehoord dat je geen waspoeder kan gebruiken. De mevrouw van coolblue had in de handleiding gevonden dat ze spreken over het gebruik van waspoeder. Dus dit kan effectief wel. Maar moet ik het blauwe klepje er dan niet uithalen?
Coolblue zegt van niet

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberdemon op 19-10-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

Wij gebruiken alleen maar waspoeder. Dit doen we afgemeten in een wasbol in de trommel er bij. Draaien wekelijks 30/40/60 graden was en één keer per maand een 90 graden kookwas met alleen een handdoek en zilversoda. Vroeger deden we alle hydrofielen op 90 graden, maar de kinderen zijn nu uit de luiers ;)
Derhalve een keer per maand een kookwas, puur en alleen om de wasmachine te reinigen. Niet om te wassen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Cyberdemon schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:10:
Ik heb met zowel de winkel waar ik de wasmachine gekocht heb, gebeld, alsook met coolblue. Beide hadden nog nooit gehoord dat je geen waspoeder kan gebruiken. De mevrouw van coolblue had in de handleiding gevonden dat ze spreken over het gebruik van waspoeder. Dus dit kan effectief wel.
Wanneer ga je merk en model wasmachine posten? Nu is het maar gissen met onvolledige gegevens.
Maar moet ik het blauwe klepje er dan niet uithalen?
Coolblue zegt van niet
Klepje kan niet gedraaid worden voor het gebruik van poeder i.p.v. vloeibaar?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Zouden met zeeppoeder bedoelen dat je geen schuimende zeep mag gebruiken, maar altijd speciale niet schuimende wasmiddelen moet gebruiken?

Schuim is namelijk een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Beko: WMY 71422 LMB3
Geen idee.
Coolblue zei gewoon als gebruikelijk, waspoeder er in en gaan

[ Voor 65% gewijzigd door Cyberdemon op 19-10-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Waspoeder of vloeibaar wasmiddel zou voor een wasmachine echt niks uit moeten maken.
_JGC_ schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:09:
[...]
Edit: nog een tip voor poeder gebruikers: draai de kraan van je wasmachine deels dicht zodat het langer duurt om water te pakken. Lost je waspoeder veel beter op ipv dat het als een klont zo de trommel in gaat. Had hier bij korte spoelprogramma's last van overstromende zeepbak, machine uitelkaar en schoonmaken hielp niks, blijkt dat een te lege trommel deels voor de instroom hangt en het water niet snel genoeg weg kan. Op die manier opgelost, maar was is nu ook een stuk schoner.
Het zeepbakje kun je net zo goed helemaal vermijden. Ik gebruik zelf enkel het wasverzachter gedeelte waar ik wat natuurazijn in doe. Ideale wasverzachter en reinigt je machine aan het einde van de cyclus.

Gebruik zelf ook waspoeder en doe dat gewoon in een wasbol en zet het bovenop de was. Dan kan er geen residu achter blijven. Gebruik zelf een standaard dosering van 30 gram poeder per wasbeurt (de helft van wat er op de verpakking staat). Daarmee wordt alles schoon. Tijdens het wassen lost het prima op.

Als onderhoud is eens een de drie maanden een 90 graden wasje zonder centrifugeren aan te raden. Even een vochtige doek door langs de deur en het rubber halen, wat silver soda en natuurazijn in de trommel en klaar. Een machinereiniger blokje van een huismerk kan ook, maar soda en natuurazijn zijn veel voordeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:43
[...]

met niks. gewoon leeg laten draaien. mijn wasmachine heeft gewoon een programma trommelreinigen.
wat hetzelfde is als een korte was op 95 graden. met niks.

@Cyberdemon
voor een frisse geur uit de wasdroger ? Robijn Droogtrommeldoekjes
maar het ligt er ook aan wat voor droger je hebt en hoe schoon deze is.
ik heb een wasdroger met in totaal 3 filters. hierdoor zit er zelden vuil in de warmtewisselaar.
en zowel dan blaast hij het er weer doorheen en eindigt het weer in het filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Freakster86 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:59:
Waspoeder of vloeibaar wasmiddel zou voor een wasmachine echt niks uit moeten maken.

[...]

Het zeepbakje kun je net zo goed helemaal vermijden. Ik gebruik zelf enkel het wasverzachter gedeelte waar ik wat natuurazijn in doe. Ideale wasverzachter en reinigt je machine aan het einde van de cyclus.

Gebruik zelf ook waspoeder en doe dat gewoon in een wasbol en zet het bovenop de was. Dan kan er geen residu achter blijven. Gebruik zelf een standaard dosering van 30 gram poeder per wasbeurt (de helft van wat er op de verpakking staat). Daarmee wordt alles schoon. Tijdens het wassen lost het prima op.

Als onderhoud is eens een de drie maanden een 90 graden wasje zonder centrifugeren aan te raden. Even een vochtige doek door langs de deur en het rubber halen, wat silver soda en natuurazijn in de trommel en klaar. Een machinereiniger blokje van een huismerk kan ook, maar soda en natuurazijn zijn veel voordeliger.
Doe ik allemaal. Eerst soda, op een extra lang programma en dan met natuurazijn. Wassen zonder centrifugeren gaat niet bij mijn wasmachine denk ik. Zou niet weten hoe iig.
Ik heb nu Ariel regular waspoeder in huis gehaald. Eerste keer in mijn leven waspoeder.
Straks eens proberen met die geurparels erbij. En een was bol gebruiken.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
miciel schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:05:
[...]

met niks. gewoon leeg laten draaien. mijn wasmachine heeft gewoon een programma trommelreinigen.
wat hetzelfde is als een korte was op 95 graden. met niks.

@Cyberdemon
voor een frisse geur uit de wasdroger ? Robijn Droogtrommeldoekjes
maar het ligt er ook aan wat voor droger je hebt en hoe schoon deze is.
ik heb een wasdroger met in totaal 3 filters. hierdoor zit er zelden vuil in de warmtewisselaar.
en zowel dan blaast hij het er weer doorheen en eindigt het weer in het filter.
https://www.tipsenweetjes...llijk-mee-en-lees-even/2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Cyberdemon schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:43:
Lijkt me duidelijk:
waarschuwing: Gebruik enkel wasmiddelen die specifiek
voor de wasmachine zijn bestemd.

waarschuwing: Gebruik geen zeeppoeder
En:
Mogelijk moeten vlekken worden
voorbehandeld of is voorwas nodig.
Poederwasmiddelen en vloeibare
wasmiddelen
aanbevolen voor witte was
kunnen in de aanbevolen doses worden
gebruikt voor sterk bevuild wasgoed. Het is
raadzaam poederwasmiddelen te gebruiken
om klei en vuilvlekken en vlekken die
gevoelig zijn voor bleekmiddelen schoon
te maken.
Verder ook aan de rechterkant van de handleiding onder "Kleding".
Cyberdemon schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:09:
[...]

Doe ik allemaal. Eerst soda, op een extra lang programma en dan met natuurazijn.
Kijk eens op bladzijde 15 onder 5.2
Wassen zonder centrifugeren gaat niet bij mijn wasmachine denk ik. Zou niet weten hoe iig.
Heb je 6 knoppen op je wasmachine en daarbij de tweede van links geprobeerd een paar keer in te drukken? Zie ook bladzijde 11 onder 4.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
PcDealer schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:28:
[...]

Lijkt me duidelijk:

[...]

En:

[...]

Verder ook aan de rechterkant van de handleiding onder "Kleding".

[...]

Kijk eens op bladzijde 15 onder 5.2

[...]

Heb je 6 knoppen op je wasmachine en daarbij de tweede van links geprobeerd een paar keer in te drukken? Zie ook bladzijde 11 onder 4.8.
Ik heb 6 knoppen en geen schermpje. Temperatuur, centrifugeren, voorwas,express wassen,uitgestelde start,, & start/pauze.
De laatste 2 icoontjes die onder centrifugeren staan, zijn een bakje met water met een pijltje naar beneden, wat wil dat zeggen? Extra spoelen? Daaronder staat een krulletje met een streep door. Daarvan weet ik ondertussen dat het overslaan van centrifugeren wil zeggen. Maar dat bakje met water en pijltje weet ik niet of dit spoelstop is of extra spoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Cyberdemon afpompen en niet centrifugeren.

Staan de iconen en betekenis niet in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
PcDealer schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:21:
@Cyberdemon afpompen en niet centrifugeren.

Staan de iconen en betekenis niet in de handleiding?
Nee .
Maar ik weet intussen dat het de spoelstop functie is. Een extra spoelen functie heeft ie niet denk ik. Wel afzonderlijk spoelen.
Het icoontje krulletje met streep door is wel degelijk centrifugeren overslaan. Las het ergens op internet. Op de draaiknop staat wel een functie 'centrifugeren + pompen'.

[ Voor 19% gewijzigd door Cyberdemon op 19-10-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
@Cyberdemon Het is niet erg om je laatste bericht aan te passen als nog niemand anders gereageerd heeft. Oftewel, niet telkens dubbelposten. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je hóeft niet te reagen he? Als je reageert, draag dan ook iets nuttigs bij.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 21-10-2019 01:00 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Lijkt me dat waspoeder prima is, overigens zou zeeppoeder (zoals geraspte sunlight) een keer niet erg zijn, je machine zal niet uit elkaar springen.

Je hoeft het niet per se in het bakje te doen ook denk ik, ik gooi sowieso m’n wasmiddel, vloeibaar of poeder, gewoon in een bolletje in de trommel, blijft die mengkolom ook gewoon proper :-)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
@Señor Sjon
Excuses
Ik zal er aan denken :)
Pagina: 1