Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-06 10:56
Het gaat om de laptop van een goede vriend. Hij woont ver weg, ik kan dus niet snel even aan om te helpen.

Anderhalve maand was ik er toevallig, had Windows net een update gedaan. Daarna bleef deze hangen op iets als "bezig met toepassen van instellingen". Het account werd dus niet automatisch ingelogd.

Bij de installatie had ik uit voorzorg een image gemaakt en dat heb ik toen teruggezet. Uiteraard ging Windows weer ijverig updaten en dat ging goed. Tot nu dus. Want ik kreeg bericht dat na de laatste update Windows weer op hetzelfde punt bleef hangen. Ondanks de afstand wil hij toch wel graag langskomen om het probleem verholpen te krijgen.

Ik weet ook niet goed wat ik ermee aan moet. Het is duidelijk dat als ik het image weer terugzet hetzelfde probleem weer komt.

Mijn indruk is dat er iets fout gaat bij het laden of toepassen van het profiel. Ik heb al bedacht om zijn profiel te verwijderen maar dat geeft ook een boel werk om het nieuwe profiel weer naar wens te krijgen.

Ik hoop enige tips te krijgen hoe dit probleem te gaan aanpakken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
Bitzer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:27:
Het gaat om de laptop van een goede vriend. Hij woont ver weg, ik kan dus niet snel even aan om te helpen.

Anderhalve maand was ik er toevallig, had Windows net een update gedaan. Daarna bleef deze hangen op iets als "bezig met toepassen van instellingen". Het account werd dus niet automatisch ingelogd.

Bij de installatie had ik uit voorzorg een image gemaakt en dat heb ik toen teruggezet. Uiteraard ging Windows weer ijverig updaten en dat ging goed. Tot nu dus. Want ik kreeg bericht dat na de laatste update Windows weer op hetzelfde punt bleef hangen. Ondanks de afstand wil hij toch wel graag langskomen om het probleem verholpen te krijgen.

Ik weet ook niet goed wat ik ermee aan moet. Het is duidelijk dat als ik het image weer terugzet hetzelfde probleem weer komt.

Mijn indruk is dat er iets fout gaat bij het laden of toepassen van het profiel. Ik heb al bedacht om zijn profiel te verwijderen maar dat geeft ook een boel werk om het nieuwe profiel weer naar wens te krijgen.

Ik hoop enige tips te krijgen hoe dit probleem te gaan aanpakken.
Het probleem is dus dat hij bij updates hangt?

Wat je kunt doen:

1- versie windows 10 1903 manueel instellen (indien die die update nog nie heeft) en verder checken

2- proberen te weten op welke kb die vastloopt

3- alle updates in het lijstje “uninstall & hiden” en doen alsof er niets gebeurd is

4- windows repair

nieuw profiel maken -> gaat niet veel helpen omdat windows updates naar mijn weten op pc niveau betrekking hebben en niet user niveau

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-06 10:56
We komen Windows niet binnen dus ik zal maar beginnen met repair.