Raar geluid vanuit Videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Borgman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-08 09:53
Goedemiddag iedereen,

Sinds vandaag is het me opgevallen dat mijn grafische kaart een hoog piepend geluid maakt wanneer hij (licht) grafisch belast word. Nu viel het me op tijdens het spelen van WoW classic. Ik kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb gehoord en vraag mij dus af; Is dit normaal?

Wanneer ik op internet zit en de kaart word niet belast hoor ik dit geluid niet, echt wanneer ik een spel opstart begint hij te piepen en dit blijft hij doen.

Het geluid is constant een hoge / knarsende toon. Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn en een eventuele oplossing?

Mijn videokaart betreft een GTX 970 4GB.

Met vriendelijke groet,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:55
Het kan coil whine zijn, kan je misschien een opname nemen (en dat hier delen) ?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Borgman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-08 09:53
Dat lijkt er inderdaad erg sterk op, zeer vervelend maar ook schadelijk of een indicatie van iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Nee. Helaas het is nou eenmaal zo. Als je nog garantie hebt kan je proberen een RMA aan te vragen. Wat ik gehoord heb van Azerty (via via) is dat je de kaart meer moet belasten ofzo dan gaat de coilwhine weg. Maar volgens mij is dat gelul aangezien diegene geen nieuwe kaart kreeg.