Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiThalys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-03-2021
Slechte ervaring met Xiaomi:

Ik heb begin september een Mi A2 aangeschaft via amazon.de (waarmee ik eerder goede ervariingen had). Updates liepen soepel behalve de Security update van September, die wilde om mij duistere reden niet installeren. Ik was zover heel tevreden met die A2, totdat op 5 oktober het ding spontaan weigerde, met op het scherm de melding:

Your device software can't be
checked for corruption. Please
lock the bootloader.

Visit this link on another device:
http://www.miui.com/unlock/apply.php.

Ik heb het vermoeden dat het probleem is ontstaan met de September update. Geprobeerd zelf een oplossing te zoeken en op Internet veel suggesties gevonden. Uren bezig geweest, maar om een lang verhaal kort te houden: geen enkele ervan werkte.

Amazon weigert het ding terug te nemen omdat de 30 dagen retourperiode voorbij zijn. De verkoper (een Italiaans bedrijf) verwijst me naar de fabrikant, en Xiaomi doet helemaal niets. Het kostte al tijd om uberhaupt een reactie op mijn uitgebreide probleembeschrijving te krijgen, maar het slot van het liedje (althans zo kijk ik er nu tegenaan) is de reactie:

I would like to inform you that we do not guided our customer to relock the bootloader is it may cause malfunction in your device and it may get bricked.

I weet niet of die unlock zou helpen, maar nu doet het ding ook niets, dus voor mij maakt het geen verschil. En mijn vraag waar ik in een ge-authoriseerd service bedrijf (voor nederlandse kopers) kan vinden laten ze domweg onbeantwoord.

Kortom Xiaomi doet geen schijn van een poging me te helpen. Nooit meer een Xiaomi product voor mij!!

Misschien dat hier iemand nog een suggestie heeft?

Rob.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hoewel het niet netjes is van Xiaomi dat ze je niet verder willen hebben, is volgens de wet de verkoper verantwoordelijk voor een goed werkend apparaat.

Wat dat betreft heb je dus een slechte ervaring met:
De verkoper (een Italiaans bedrijf)
Maar desalniettemin wel een vervelende ervaring met het toestel. Maar wat heb je zelf al gevonden (om te voorkomen dat we met dezelfde opties aan komen zetten)

Verder geeft het toestel aan dat het een unlocked bootloader heeft. Heb je die zelf unlocked en hoelang heb je het toestel al?

Ik heb je bericht ook even uit het Ervaringen topic gehaald, omdat dit (volgens mij) een vrij uitgebreid probleem is en te groot is voor een ervaringen topic.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 18-10-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb 2 Xiaomi mi A2 toestellen. Ene start niet meer op na de oktober update en het 2de toestel doet het wel. Het toestel gaat niet meer verder dan het Android one logo. Hoe enthousiast ik ook was over deze toestellen koop ik ook nooit meer een Xiaomi. Jammer