Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dubbele opstartprocedure MSI Z270-A Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 23:07
Mijn vraag
Ik heb nu al een behoorlijke tijd een vreemd probleem, mijn PC lijkt als het ware dubbel op te starten. Wanneer ik hem inschakel krijg ik het splashscreen van het moederbord te zien, vervolgens een paar seconden zwart beeld, dan weer het splashscreen en start Windows normaal op. Alles werkt daarna ook naar behoren. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Z270-A Pro
Intel Core i5 7600K
16gb DDR4 Corsair Vengeance LP 2666mhz
Corsair MP500 240gb NVME SSD, 1TB WD Blue HDD
Asus ROG Strix Vega 64
Corsair RM750x PSU
Windows 10 Pro 64-bit (Geïnstalleerd op de SSD, uiteraard)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Fast boot opties in de bios in en uitgeschakeld, overige instellingen ook wat mee geprutst zonder resultaat.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Alle reacties

Verwijderd

Kun je het splash screen eens uitschakelen in het bios en kijken of je meldingen te zien krijgt?
Misschien m.b.t. een overclock?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dit is toch gewoon normaal of ben ik gek aan het worden?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• jazzozo
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:41:
Kun je het splash screen eens uitschakelen in het bios en kijken of je meldingen te zien krijgt?
Misschien m.b.t. een overclock?
Daar zou het aan kunnen liggen, maar het zou wel bijzonder vreemd zijn. Dit moederbord heeft de nare eigenschap om geheugen terug te schroeven naar 2400mhz (Ik heb dit ook getest met een kitje 3000mhz van een vriend van me) en dus heb ik de instellingen handmatig op 2666mhz gezet. Als dat dan als “OC” telt zou het wel jammer zijn...

• jazzozo
Wintervacht schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:43:
Dit is toch gewoon normaal of ben ik gek aan het worden?
Nee joh, bijna weekend. :P

Maar voorheen deed mijn PC dit niet en startte hij in 5 seconden op. First world problems, I know. :P Maar ik heb toch echt liever 5 seconden in plaats van 30 seconden