Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

x3700 desktop pc kant/klaar : goed systeem? (voor mij)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:05
Al tijdje opzoek naar nieuwe desktop PC, liefst een door winkel al samengesteld/gebouwd*, en afgewacht tot de systemen met de nieuwe AMD's op de markt kwamen, wat nu dus zo is ....

Ik zoek dus een zware maar stille huiskamer-desktop voor allround gebruik ( internet/office, niets bijzonders) , 4k video editing en ( om het maar genoemd te hebben) streamen naar shield/plex en dus uitpakken grotere downloads. De zware / mogelijke "overkill" samenstelling is om deze pc ook redelijk future-proof te houden, zodat ik hier nog "jaren" van kan genieten :)

Bij Paradigit bieden ze nu de "Paradigit Home & Office Ryzen 7 3700X" aan voor 1049 euro, met volgende hoofditems :
AMD Ryzen 7-3700X
16 GB werkgeheugen ( op 3200 mhz)
1 TB SSD
AMD Radeon RX 570 - 4 GB gddr5
Windows 10 Home
3 jaar garantie
behuizing lijkt mij de corsair carbide 100r silent
voeding 450 watt

Aangezien dit een van de eerste 3700x samenstellingen is, is dit al een goede koop ( voor mij) in evenwichtige samenstelling ? Of schort hier nog iets aan ?
Weet dat moederboard een b450 chipset heeft en upgradable is ( weet niet merk/type) , dus neem aan dat dit gedaan wordt om de 3700x te kunnen gebruiken, mocht dit al niet geupgrade ingekocht worden.

* ......En nee, ik ga niet zelf een systeem samen stellen.... ivm gebrek aan kennis, ... en tijd, ... en zin.

En verder de gewenste vraag/antwoord bij aanmaken topic :
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zware maar stille huiskamer-desktop voor allround gebruik ( internet/office, niets bijzonders) , 4k video editing en ( om het maar genoemd te hebben) streamen naar shield/plex en dus uitpakken grotere downloads.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1049 dus.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mogelijk een 2de SSD ( al dan niet in .M2 als dit systeem dat heeft) voor mogelijk "nog"sneller bewerken .
Heb daarnaast een 3tal HDD's waarvan ik er minimaal 2 wil inbouwen, en 4tb en een 3tb, om bestaande backups en data te behouden ( naast 2 externe backup externe HDD's bij moeder en op werk) .
kast is/lijkt een corsair carbide 100r silent, dus de extra hdd's geeft geen probleem ( maar verder "getweak" dan dat is er niet ;) )

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
24inch monitor en toetsenbord/muis zijn al aanwezig, net als bekabelde aansluiting.
Mis een Wifi-kaart, vraag is of ik dat ga missen of uberhaupt nodig heb......
( en wifi usb dingetje is zo gekocht )

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
stil en krachtig, pc komt in pc-kast in woonkamer te staan dus dat dempt al wat van geluid ..)

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
is deze kant en klare desktop een geschikte desktop voor mijn wensen?
Is de aanbieding kwalitatief in orde en evenwichtig genoeg in samenstelling voor mijn wensen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Ted038 op 18-10-2019 13:33 . Reden: typo's ]

Alle reacties

• JonathanG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01-2023
Persoonlijk zou ik voor zelfbouw gaan, omdat dat altijd goedkoper is. Maar je geeft aan daar geen zin en tijd voor te hebben.

De samenstelling is niet verkeerd, al denk ik wel dat de GPU een limiterende factor zal zijn.
De beste oplossing is misschien wel om op https://www.alternate.be/...n/PC-Builder#!/category/0 of www.azerty.nl zelf een pc samenstellen. Zij bouwen dan de configuratie voor je.

A good answer will come if you ask a good question

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Of hij stil is is maar de vraag, het probleem bij pre-built systemen is dat er nooit bij staat wat er nou eigenlijk in zit. Ik gok dat de standaard koeler er op zit, zou doet die het op zich prima maar dat zou een puntje voor lawaai kunnen zijn.
Zelfde geldt voor de gpu en de fans ind e behuizing zelf.

Wifi in een desktop heb ik nooit begrepen, als je een ethernet poort hebt waarom zou je die dan niet gebruiken?

Er staat dat er 450watt voeding in zit, maar niet watt voor voeding. Dat zou voor mij al een reden zijn om het niet te doen, voor hetzelfde geld zit er een cheapass voeding van 30 euro in die zogenaamd '450 watt levert' maar bij de eerste storing je pc sloopt.

Al met al vind ik het veel geld voor wat je er voor krijgt. Voor 100 euro minder kun je hem zelf bouwen met dezelfde specificaties, onderdelen die zeker weten betrouwbaar zijn en een 8GB gpu i.p.v. 4GB.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Ted038
Wintervacht schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:40:
Of hij stil is is maar de vraag, het probleem bij pre-built systemen is dat er nooit bij staat wat er nou eigenlijk in zit. Ik gok dat de standaard koeler er op zit, zou doet die het op zich prima maar dat zou een puntje voor lawaai kunnen zijn.
Zelfde geldt voor de gpu en de fans in de behuizing zelf.
Er staat dat er 450watt voeding in zit, maar niet watt voor voeding. Dat zou voor mij al een reden zijn om het niet te doen, voor hetzelfde geld zit er een cheapass voeding van 30 euro in die zogenaamd '450 watt levert' maar bij de eerste storing je pc sloopt.
Goed punt, ga ik navragen bij paradigit.
Ga wel uit van standaard koeler, maar in "silent" behuizing van goed merk ( toch?) en dan in (gesloten) kast: Als ik dan daar nog last van heb, kan er altijd een upgrade met betere koeling bij komen.
Daarnaast maar gelijk navraag gedaan over oa moederboard, geheugen en SSD.
Met 3 jaar garantie maak ik me net even minder zorgen over pc slopen bij eerste storing ....

• Ted038
JonathanG schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:40:
De samenstelling is niet verkeerd, al denk ik wel dat de GPU een limiterende factor zal zijn.
De beste oplossing is misschien wel om op https://www.alternate.be/...n/PC-Builder#!/category/0 of www.azerty.nl zelf een pc samenstellen. Zij bouwen dan de configuratie voor je.
Zelf zo'n desktop samenstellen maakt deze aanzienlijk duurder, als al mogelijk.
Duurdere GPU zie ik niet zo snel noodzaak toe, aangezien ik hier niet mee ga gamen, deze leek mij ruimschoots voldoende, ook voor 4k editing. Dat t paar seconden sneller kan kan ik mee leven als het "vele" euro's scheelt, is ook niet mijn werk, als ik filmpje of 10 per jaar doe is al veel.

Verwijderd

Ik heb in pricewatch even wat bij elkaar geklikt, maar dan moet je zelf bouwen uiteraard:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenXFX RX 570 RS XXX Edition 8GB€ 143,51€ 143,51
1BehuizingenCorsair Carbide 100R Silent Edition€ 56,-€ 56,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD€ 95,59€ 95,59
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVGB€ 68,90€ 68,90
1VoedingenSeasonic M12II Evo 620W€ 72,90€ 72,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 171,-€ 171,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.017,90

Wellicht niet de beste onderdelen ik heb vooral ook op de prijs gelet. Een RX570 met 8GB heb je echter voor vrijwel dezelfde prijd als een 4GB, dus daarom zit de 8GB in deze lijst.

Mitst Paradigit fatsoenlijke onderdelen heeft gebruikt (moederbord en voedieng) is het een redelijke prijs. Als ze daarop hebben beknibbeld kan je beter de tijd in zelf bouwen steken.

• Ted038
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:04:
Ik heb in pricewatch even wat bij elkaar geklikt, maar dan moet je zelf bouwen uiteraard:

Wellicht niet de beste onderdelen ik heb vooral ook op de prijs gelet. Een RX570 met 8GB heb je echter voor vrijwel dezelfde prijd als een 4GB, dus daarom zit de 8GB in deze lijst.

Mitst Paradigit fatsoenlijke onderdelen heeft gebruikt (moederbord en voedieng) is het een redelijke prijs. Als ze daarop hebben beknibbeld kan je beter de tijd in zelf bouwen steken.
Thanks voor t samenstellen, weet ik in ieder geval dat het qua prijs redelijk in orde is _/-\o_

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Reken er maar op dat er geen 970EVO in zit ;)
En qua voeding zal deze er wel in zitten pricewatch: Cooler Master MWE White 450W V2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Hackus schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:12:
@Verwijderd Reken er maar op dat er geen 970EVO in zit ;)
En qua voeding zal deze er wel in zitten pricewatch: Cooler Master MWE White 450W V2
Ja die kan je ook wel aanhet lijstje met voeding en moederbord toevoegen. Maar eerlijk gezegd heb ik pcs gebouwd met goedkopere ssds en merk je daar vrij weinig van in de praktijk. Ik pak als het budget er is Samsung vanwege de goede ervaring bij meerjarig gebruik, niet om de performance.

En laten we niet te dramatisch doen over die coolermaster voeding. Voor het geld is het best een redelijke voeding; niet een of andere Great Wall time bomb.

Met een goedkopere SSD, MB en Voeding kan je de prijs wellicht 150 euro omlaag krijgen. Dat is dan de prijs die je betaald voor het gemak van assemblage. (En de reden dat ik nooit een kant en klare PC koop)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2019 14:33 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Niet tegelijk negatief..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:05
Ik zou eerder voor zoiets als dit gaan:
https://www.dragoncompute...D-16GB-DDR4--tempered-RGB

Hij heeft een mindere cpu, maar nog steeds ruim goed genoeg voor games etc. De grafische kaart is veel krachtiger: 110% hogere fps(dat is dus > 2 x zoveel!) op 1440p ulta zie https://nl.hardware.info/...g/producten/394046-527843 onder Hardware.Info GPU Prestatiescore 2019-1). Schijfruimte is wat beperkt maar misschien heb je samen met je harde schijven wel genoeg ruimte. Die is dan 980 euro inclusief windows

• Ted038
ik zoek geen flashy game pc ..... waarom zou ik hogere FPS willen ?
met windows geinstalleerd, ssd van 1tb en betere stille behuizing gaat deze richting 1200 euro

[ Voor 14% gewijzigd door Ted038 op 18-10-2019 23:23 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:02
Ted038 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:57:

Ga wel uit van standaard koeler, maar in "silent" behuizing van goed merk ( toch?) en dan in (gesloten) kast:
Zo silent is de 100R niet. Er zijn goedkopere kasten die veel en veel beter presteren. (let niet op de kleur. De Focus G is er in diverse kleuren alleen de blauwe is getest. De kleur heeft geen invloed op de testresultaten :P )

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

JonathanG schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:40:
Persoonlijk zou ik voor zelfbouw gaan, omdat dat altijd goedkoper is. Maar je geeft aan daar geen zin en tijd voor te hebben.
Dat is niet waar.
Zelfbouw is *zeker* niet altijd goedkoper en in gevallen duurder.
(Al was het alleen al omdat je een Windows licentie van €120 moet kopen terwijl die bij een kant en klare PC er bijna altijd bij zit.)

Het grote voordeel van zelfbouw, is dat je 100% controle hebt over de componenten en specifieke accenten kunt leggen. Daarmee kun je een machine bouwen die goedkoper lijkt, maar puur vanwege de verlegde accenten.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bennnie schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:06:
Ik zou eerder voor zoiets als dit gaan:
https://www.dragoncompute...D-16GB-DDR4--tempered-RGB

Hij heeft een mindere cpu, maar nog steeds ruim goed genoeg voor games etc. De grafische kaart is veel krachtiger: 110% hogere fps(dat is dus > 2 x zoveel!) op 1440p ulta zie https://nl.hardware.info/...g/producten/394046-527843 onder Hardware.Info GPU Prestatiescore 2019-1). Schijfruimte is wat beperkt maar misschien heb je samen met je harde schijven wel genoeg ruimte. Die is dan 980 euro inclusief windows
Bij zulke bedrijven moet je gillend wegrennen. Het is echt rotzooi wat ze je aansmeren voor veel te veel geld.
unezra schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:09:
[...]

Dat is niet waar.
Zelfbouw is *zeker* niet altijd goedkoper en in gevallen duurder.
(Al was het alleen al omdat je een Windows licentie van €120 moet kopen terwijl die bij een kant en klare PC er bijna altijd bij zit.)

Het grote voordeel van zelfbouw, is dat je 100% controle hebt over de componenten en specifieke accenten kunt leggen. Daarmee kun je een machine bouwen die goedkoper lijkt, maar puur vanwege de verlegde accenten.
Dat is geen nadeel. Ik zie het als een voordeel dat ik minder betaal, omdat ik niet kies voor componenten die ik nooit volledig ga gebruiken. Z'n standaard PC is vrij statisch volgens mij, je zou het kunnen proberen, maar ik denk niet dat je zeggenschap hebt over de gebruikte componenten.

Ik heb iemand geadviseerd bij het aankopen van een PC en heb deze ook geïnstalleerd. Uiteindelijk had ze zelf bij Paradigit z'n kant en klaar systeem gekocht. Zaten naar mijn mening prima componenten in. Als ik het me goed herinner een fsp voeding, worden ook veel gebruikt in merkPC's. Daarnaast dat er een standaard moederbordje in. Het waren gewoon allemaal componenten die je ook zelf kunt kopen, dus upgraden lijkt mij nooit een probleem te geven.

• Ted038
Ted038 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:57:
[...]

Goed punt, ga ik navragen bij paradigit.
Daarnaast maar gelijk navraag gedaan over oa moederboard, geheugen en SSD.
Antwoord van Paradigit kan ik niet zoveel mee, dit is namelijk het volgende :
" Een precieze samenstelling is lastig te geven, omdat de collega die de onderdelen besteld kiest altijd voor de beste prijs/kwaliteit verhouding die voldoen aan de specificaties. Het kan dus zomaar zijn dat we in 3 dagen tijd 3x andere onderdelen in de PC zitten."

( gestelde vraag was : geinteresseerd in de Paradigit Home & Office Ryzen 7 3700X desktop PC, maar was benieuwd naar de precieze samenstelling van dit systeem, zoals merk-type moederboard , merk/type SSD, gebruikte voeding en gebruikt geheugen, om maar wat te noemen.
Ook om te zien of er een .m2 SSD in kan.
Zou ik deze preciezere samenstelling mogen weten ?
Alvast bedankt ! )

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ted038 m.2 heb je in SATA en NVMe (PCIe)

• Ted038
Hackus schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:50:
@Ted038 m.2 heb je in SATA en NVMe (PCIe)
Als je aanneemt dat ik dat niet weet, kan je ook aannemen dat ik niet met jouw reactie kan ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ted038 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:06:
[...]

Als je aanneemt dat ik dat niet weet, kan je ook aannemen dat ik niet met jouw reactie kan ;)
Waarom vraag je naar die optie dan ?
(zoek eens op Google..... :P )

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:19:
[...]
Voor het geld is het best een redelijke voeding; niet een of andere Great Wall time bomb.
Great Wall is juist een goede OEM.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 19:49

auto660

1991 240 GL Brick

Die PC bij Paradigit ziet er voor het geld prima uit. Je betaalt een klein beetje meer en je hebt minder inzicht in welke componenten je krijgt maar dat hoort er nou eenmaal bij met prebuilts. Ook krijg je 3 jaar garantie, dus ik zou mij dan ook niet zo druk maken over de kwaliteit van de gekozen componenten. Het is in ieder geval de makkelijkste optie en een miskoop zou ik het zeker niet noemen. De balans van die pc ligt wel meer op de cpu, al is die videokaart alsnog goed genoeg voor 1080P gamen.

En we zitten toch op tweakers, dus het advies voor zelfbouw wordt nog even niet onder het tapijt geschoven. ;)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenAsus TUF B450M-Pro Gaming€ 94,90€ 94,90
1VideokaartenSapphire Pulse Radeon RX 570 8GD5 HDMI DP€ 154,50€ 154,50
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 59,90€ 59,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 107,69€ 107,69
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 73,-€ 73,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 1TB€ 138,48€ 138,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 856,24

Als je alle onderdelen bij Azerty haalt kost het in totaal €907, dan heb je ook nog €60 cashback van Asus voor het gekozen moederbord in combinatie met de gekozen processor waardoor de build netto €847 kost. Dan heb je voor het geld een nette build en houd je €200 over voor mogelijke toekomstige upgrades. Alleen de processor is een generatie ouder, al is dat denk ik met jou gebruik geen probleem.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:13:
[...]

Great Wall is juist een goede OEM.
Gaat een beetje off topic, maar recent maken ze inderdaad betere PSUs. Maar als je een wat oudere (5+ jaar) GW PSU in je PC hebt zou ik die razend snel vervangen. En ik weet niet of ik de goedkoopste GW PSUs vandaag de dag zou vertrouwen.

Ze maken tegenwoordig inderdaad ook redelijke tot goede PSUs voor derden. Maar zoek reviews op voor je koopt.
auto660 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:15:
Als je alle onderdelen bij Azerty haalt kost het in totaal €907, dan heb je ook nog €60 cashback van Asus voor het gekozen moederbord in combinatie met de gekozen processor waardoor de build netto €847 kost. Dan heb je voor het geld een nette build en houd je €200 over voor mogelijke toekomstige upgrades. Alleen de processor is een generatie ouder, al is dat denk ik met jou gebruik geen probleem.
Zo gewend naar de laatste generatie te kijken :9

Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat met wat TS ermee wil doen een 2700X prima voldoet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2019 12:23 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

Gaat een beetje off topic, maar recent maken ze inderdaad betere PSUs. Maar als je een wat oudere (5+ jaar) GW PSU in je PC hebt zou ik die razend snel vervangen. En ik weet niet of ik de goedkoopste GW PSUs vandaag de dag zou vertrouwen.

Ze maken tegenwoordig inderdaad ook redelijke tot goede PSUs voor derden. Maar zoek reviews op voor je koopt.
Ik kan mij geen bagger van Great Wall herinneren. Heb je een voorbeeld? In 2011 had je bijvoorbeeld de OCZ ZX serie ook een uitstekende serie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:37:
[...]

Ik kan mij geen bagger van Great Wall herinneren. Heb je een voorbeeld? In 2011 had je bijvoorbeeld de OCZ ZX serie ook een uitstekende serie.
Rond 2012 heb ik bij twee PCs stabiliteitsproblemen opgelost uiteindelijk door de GW PSU te vervangen. Voltages waren bij beide instabiel, voornamelijk op de 3,3v rail. Beide waren Great Wall branded en zaten in eigen winkelmerk PC's. Die dingen zijn linea recta het grof vuil ingegaan.

Ik geloof best dat ze voor rebranders betere spullen leverden en misschien heb ik gewoon pech gehad, maar het heeft me uren werk gekost indertijd om de instabiliteit op de PSU terug te voeren :(
Pagina: 1