Ik 'verwacht' dit enigzins omdat ik een rondje accounts aan het updaten ben en ik van steam, ubisoft, etc. wel een mailtje kreeg. Tweakers was de eerste (maar vast niet de enige) waar dit niet gebeurde.
RaZ schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:40:
"U heeft een nieuw email-adres ingevoerd op Tweakers. Als dit niet klopt, klik dan op deze link (passwoord resetten)"
Dan weet je - mocht het ooit gebeuren - dat iemand die vergeten uit te loggen is, om het mail-adres te veranderen.
Ik weet eigenlijk niet of je bij die aanpassing in je profiel je nog je wachtwoord moet invullen. Bij sommige dingen vraag Tweakers daar wel om, sommige dingen weer niet.
Inderdaad, dan weet ik even dat dit gebeurd is. Je moet nog wel een keer je wachtwoord invullen, dus er zit wel een zekerheid in.
Hero of Time schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:55:
Email en wachtwoord wijzig je via
https://tweakers.net/instellingen/account/ en heb je het huidige wachtwoord nodig. Als iemand het email adres wijzigt om zo je account over te nemen, moeten ze in de eerste plaats dus al je wachtwoord weten. Dit is al 1 reden waarom het waarschijnlijk niet naar je oude email adres wordt gestuurd.
Andere reden waarom dit mogelijk niet wordt verstuurd is dat men vaak het email adres aanpast omdat de huidige niet meer bestaat of ontoegankelijk is. In het eerste geval komt er een bounce wat niet fijn is, in het tweede geval zal je de mail nooit zien of krijgt iemand anders deze, mocht het adres opeens van een ander zijn.
Hiermee wil ik niet zeggen dat het niet handig is om alsnog een notificatiemailtje te krijgen.

Aha, dankje, goede reden dat soms het oude e-mail adres niet meer bestaat!
Het lijkt mij om twee redenen goed: 1) Anderen doen het ook. 2) Als mijn wachtwoord gelekt is én mijn e-mailadres wordt gewijzigd, dan ontdek ik dat misschien daardoor. Alhoewel ik tweakers niet zo high-profile insteek als Steam of Uplay waar transacties plaatsvinden.