Glasvezel nadat bestemmingsplan is gewijzigd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezenaar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 09:20
Mijn vraag
In het dorp Vries, is binnen de bebouwde kom in 2013 glasvezel aangelegd (Reggefiber). Het betreffende huis waar we nu graag glasvezel willen hebben, lag op dat moment buiten de "dorpskern" ook volgens het bestemmingsplan, lag dit ingetekend als "buitengebied". Nu is inmiddels het bestemmingsplan in 2017 gewijzigd, en valt de woning onder "woongebied". Dus nu de vraag: hebben we nu alsnog recht op aanleg van glasvezel?
We krijgen namelijk nergens boven tafel hoe het contract er toen uitzag, noch wat voor verplichtingen ze hebben. Kortom, kunnen we nog op een of andere manier aan glasvezel komen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact opgenomen met de gemeente, die geven als antwoord: wij hebben alleen toestemming gegeven om te mogen graven. KPN geeft geen thuis. Alleen "dat ze op dit moment geen glasvezel aanbieden op het adres".

Beste antwoord (via Vriezenaar op 18-10-2019 13:36)

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:52
Als het (destijds) Reggefiber is geweest die glasvezel heeft aangelegd, dan zou je een (kosteloos) een haalbaarheidsonderzoek kunnen laten doen. Reggefiber heet tegenwoordig KPN Netwerk NL en zo'n haalbaarheidsonderzoek vind je https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek/ daar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:56
Als je maar genoeg betaald willen ze best een vezeltje naar je huis trekken.
Ik verwacht niet dat ze verplicht zijn je kosteloos aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je begrijpt toch zelf ook wel dat je niet kunt eisen dat je nu alsnog aangesloten wordt?
De aanleg van glasvezel in Vries was een eenmalig project waarbij destijds de bebouwde kom is voorzien van een aansluiting. Punt.
Dat de grens van de bebouwde kom jaren later is opgeschoven veranderd niets.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Kpn even bellen en vragen wat het kost om glasvezel aan te leggen op jouw adres. Mijn adres had eerst ook geen glasvezel maar hebben ze gratis aangelegd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:52
Als het (destijds) Reggefiber is geweest die glasvezel heeft aangelegd, dan zou je een (kosteloos) een haalbaarheidsonderzoek kunnen laten doen. Reggefiber heet tegenwoordig KPN Netwerk NL en zo'n haalbaarheidsonderzoek vind je https://www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek/ daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezenaar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 09:20
Top thnx voor de input! Gaan we het laatste even proberen.
@MadMarky weinig constructieve opmerking. We zijn alleen even de mogelijkheden aan het uitzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Vriezenaar je vraagt in de topicstart letterlijk of je "recht" hebt op een aansluiting, mijn vorige bericht is een antwoord op die vraag. Dat die niet constructief is kan ik ook niet helpen, had dan geen gesloten (ja/nee) vraag gesteld.

Je tweede vraag is of je op andere manieren aan een aansluiting kan komen. Daar heb je inmiddels ook antwoord op.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1