Ik zoek een?
Router
Wat is je budget?
0-300, maar als het laag kan dan graag ;-)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus RT-AC88U, TP-Link Archer 3150 (of 5400(x), Linksys WRT3200ACM
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vervanging van Netgear WNDR 4500v2. Dit model stamt van aantal jaren geleden en het aantal wifi-apparaten is wat gestegen. De Netgear recentelijk van DD-WRT-firmware voorzien.
De Netgear staat momenteel bekabeld aangesloten op de 1e verdieping. In de meterkast staat een Experiabox van Telfort. In de woonkamer nog een Experia-Wifi aangesloten vanwege toch wel de brakke wifi vanuit de meterkast.
Op de 2e verdieping wil de wifi die ik dan gebruik van de 1e verdieping nog wel eens wegvallen. Zeker als deuren dicht zijn. Dat probleem wil ik opgelost hebben.
Om futureproof te zijn zou ik bijna geneigd zijn naar de TP-Link 5400x, maar zou ook weer overkill kunnen zijn.
Aangesloten apparaten:
max 4 laptops
4 GSM's
1 iPad
2 smarttv's
1 Google Home en 1 GH Mini
paar smartledlampen van de Action
Yamaha receiver met wireless Musiccast 20-speakers.
Uiteraard niet allemaal tegelijkertijd. ;-)
Zou een router-update afdoende zijn of moet ik kijken naar een Mesh-oplossing?
Router
Wat is je budget?
0-300, maar als het laag kan dan graag ;-)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus RT-AC88U, TP-Link Archer 3150 (of 5400(x), Linksys WRT3200ACM
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vervanging van Netgear WNDR 4500v2. Dit model stamt van aantal jaren geleden en het aantal wifi-apparaten is wat gestegen. De Netgear recentelijk van DD-WRT-firmware voorzien.
De Netgear staat momenteel bekabeld aangesloten op de 1e verdieping. In de meterkast staat een Experiabox van Telfort. In de woonkamer nog een Experia-Wifi aangesloten vanwege toch wel de brakke wifi vanuit de meterkast.
Op de 2e verdieping wil de wifi die ik dan gebruik van de 1e verdieping nog wel eens wegvallen. Zeker als deuren dicht zijn. Dat probleem wil ik opgelost hebben.
Om futureproof te zijn zou ik bijna geneigd zijn naar de TP-Link 5400x, maar zou ook weer overkill kunnen zijn.
Aangesloten apparaten:
max 4 laptops
4 GSM's
1 iPad
2 smarttv's
1 Google Home en 1 GH Mini
paar smartledlampen van de Action
Yamaha receiver met wireless Musiccast 20-speakers.
Uiteraard niet allemaal tegelijkertijd. ;-)
Zou een router-update afdoende zijn of moet ik kijken naar een Mesh-oplossing?
[ Voor 13% gewijzigd door DikkieDick op 18-10-2019 13:39 . Reden: nog een optie toegevoegd ]
aka pluim003