Benzine kosten berekenen? Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Goedemiddag,

Ik ga momenteel met de OV naar mijn werk maar binnenkort zal ik fulltime met de auto heen en weer gaan.

Dat is 28km per dag (heen en terug). Ongeveer de helft hiervan ga ik max 50 en de andere helft 100km per uur.

Maar hoe kan ik mijn benzine kosten berekenen?

Volgens de website is dit mijn verbruik:
Brandstof gebruik algemeen: 4.00/100km
Brandstof gebruik stad: 4.90/100km
Brandstof gebruik buiten: 3.50/100km

En laten we het met een benzineprijs van ~1,7 euro per liter berekenen (euro95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Waarom wil je het precies weten? Je zou het ook een maandje bij kunnen houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:24
Kijk even op spritmonitor.de hoe zuinig je auto in de praktijk is. Verder lijkt het me geen moeilijke berekening, succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Bij de routeplanner van de ANWB kun je de benzine kosten berekenen

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:18
@ThaddeusX
4 / 100 * 28 * 1,70 = €1,90 :?

Gebaseerd op algemeen verbruik uit je TS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 13:04
Hoe ik het doe:
Spiritmonitor -> Kijken hoeveel de gemiddelde persoon verbruikt (stel 4.5L / 100km)

Per dag rijdt je: 2 * 28 = 56km
Per dag kost je dat: 56km / 100km * 4.5L = 2.52L Benzine
Dus: 2.52L * €1.70 = €4.284

Ook interessant om te weten:
Stel je krijgt €0.19 / km. Dan levert je dat per dag op:
56 km * €0.19 = €10,64

Reken jezelf hier niet meer rijk, want hier moet je ook je afbetaling en onderhoud van je auto van betalen.

[ Voor 33% gewijzigd door HesRuud op 18-10-2019 13:05 ]

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 14:23

DataGhost

iPL dev

Je kan het heel precies uit gaan rekenen maar houd er ook rekening mee dat benzine niet de enige kostenpost is aan je auto. Als je meer gaat rijden zal je ook eerder/meer onderhoud moeten uitvoeren en je banden eerder wisselen. Op 30km totaal per dag ga je gauw richting de 7000 km per jaar extra. Natuurlijk is ook de kans op ongevallen groter waardoor je meer risico loopt op premiestijging van je verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 15:47

Metro2002

Memento mori

ThaddeusX schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:54:
Goedemiddag,

Ik ga momenteel met de OV naar mijn werk maar binnenkort zal ik fulltime met de auto heen en weer gaan.

Dat is 28km per dag (heen en terug). Ongeveer de helft hiervan ga ik max 50 en de andere helft 100km per uur.

Maar hoe kan ik mijn benzine kosten berekenen?

Volgens de website is dit mijn verbruik:
Brandstof gebruik algemeen: 4.00/100km
Brandstof gebruik stad: 4.90/100km
Brandstof gebruik buiten: 3.50/100km

En laten we het met een benzineprijs van ~1,7 euro per liter berekenen (euro95).
Gebruik stad klopt meestal het best dus 28/4,9l op 100km (20,4) = 1,37 liter maal 1,70 = 2,33 euro per dag
11,66 per week, 46 euro per maand.

Daarnaast heb je nog onderhoud, afschrijving etc.
Afhankelijk van de auto liggen de werkelijke kilometerkosten op tussen de 15 cent (2e hands goedkope betrouwbare auto) en 50 cent per kilometer (nieuwe auto) dus dat verschilt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 08:52
DataGhost schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:04:
Je kan het heel precies uit gaan rekenen maar houd er ook rekening mee dat benzine niet de enige kostenpost is aan je auto. Als je meer gaat rijden zal je ook eerder/meer onderhoud moeten uitvoeren en je banden eerder wisselen. Op 30km totaal per dag ga je gauw richting de 7000 km per jaar extra. Natuurlijk is ook de kans op ongevallen groter waardoor je meer risico loopt op premiestijging van je verzekering.
En wat denk je aan afschrijving? Dan kan zeker bij wat nieuwere auto's een aardige kostenpost zijn.
Kun je trouwens opzoeken op de autoweek site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 22:38
Knul schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:56:
Kijk even op spritmonitor.de hoe zuinig je auto in de praktijk is.
HesRuud schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:02:
Hoe ik het doe:
Spiritmonitor -> Kijken hoeveel de gemiddelde persoon verbruikt (stel 4.5L / 100km)
Dit is een belangrijke stap, niet de cijfers gebruiken die fabrikanten opgeven.

Indien je al een auto hebt gehad waarvan je het verbruik hebt bijgehouden, zoek die daar even op en kijk of jij daar boven of onder het gemiddelde zit. Grote kans dat dit bij een nieuwe wagen weer zo is. Voorbeeld van mijzelf: Fabrikant opgave: 4.4 L/100km, Spritmonitor: 5.6 L/100km (68 personen), mijn praktijk: 6.0 L/100km.

Ik ga zo naar de dealer om een nieuwe auto op te halen en daarvan is de opgave fabrikant 7.2 L/100km, Spritmonitor 9.5 L/100km en ben ik uitgegaan voor een praktijk van 10.2 L/100km. Als je dan gaat rekenen met 7.2 L/100km of 10.2 L/100km maakt best een aardig verschil!

Edit: Tevens kan je niet uitgaan van zoveel max 50 km/h en zoveel max 100 km/h. Je moet naar de praktijk kijken op die wegen. Zitten er bij die 50 weg veel kruispunten/rotondes, dan heb je een stuk hoger verbruik. En staan er op die 100 km/h weg bijvoorbeeld vaak files? Dan wordt het verbruik aanzienlijk hoger dan op het gemak 100 km/h op de CC.

[ Voor 14% gewijzigd door TheBrut3 op 18-10-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Benzine is niet de hoogste kostenpost per km bij autorijden. De andere kosten berekenen is net belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ernemmer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:29:
Benzine is niet de hoogste kostenpost per km bij autorijden. De andere kosten berekenen is net belangrijk.
Tenzij TS naar Private Lease zoekt, dan is brandstof in principe de enige variable (uitzonderingen daar gelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:24
TheBrut3 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

[...]

Dit is een belangrijke stap, niet de cijfers gebruiken die fabrikanten opgeven.

Indien je al een auto hebt gehad waarvan je het verbruik hebt bijgehouden, zoek die daar even op en kijk of jij daar boven of onder het gemiddelde zit. Grote kans dat dit bij een nieuwe wagen weer zo is. Voorbeeld van mijzelf: Fabrikant opgave: 4.4 L/100km, Spritmonitor: 5.6 L/100km (68 personen), mijn praktijk: 6.0 L/100km.
Dat hoeft niet per se. Ik heb 4 auto's gehad waarvan ik het verbruik bijhield op Spritmonitor. Bij twee zat ik rond het gemiddelde, bij één was ik bijna het onzuinigst, en met m'n huidige auto rij ik bijna het zuinigst van iedereen. Kan van heel veel factoren afhangen. Ik rij bijvoorbeeld vrij veel snelweg, mijn huidige auto heeft een lange overbrengingsverhouding waardoor die relatief weinig toeren maakt, waardoor hij op snelheid wat zuiniger is dan mijn vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:31:
[...]

Tenzij TS naar Private Lease zoekt, dan is brandstof in principe de enige variable (uitzonderingen daar gelaten).
Private lease kosten gaan om omhoog als je met km rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Ernemmer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:32:
[...]

Private lease kosten gaan om omhoog als je met km rijdt.
Ik rij met een private lease wagen.
Gelukkig red ik het met 10.000 km per jaar.
En als ik er net overheen ben kan ik per cent uit mijn eigen zak betalen.

(dealer gaf aan dat als ik bijv. meer rijd dat het financieel beter is om per km te betalen ipv het te verhogen naar 15 duizend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:20
ThaddeusX schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:35:
[...]

(dealer gaf aan dat als ik bijv. meer rijd dat het financieel beter is om per km te betalen ipv het te verhogen naar 15 duizend).
Dit heb je vervolgens nagerekend of gewoon de dealer geloofd ?
Niet dat dat altijd klopt hoor, maar ik heb het net uitgerekend en het ziet ernaar uit dat vanaf 13.500 km de omslagpunt zit. Oftewel tot 13500 km is het goedkoper om per extra km af te rekenen en daarna is het goedkoper om de 15k contract aan te gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door TIGER79 op 18-10-2019 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 16:26
Ik snap private lease zoiezo niet, kopen met een lening is vele malen goedkoper. Maar 14km enkele reis is ook zeer goed op een electrische fiets te doen. Eenmalige aanschaf en daarna een klein beetje elektriciteit kosten. Doe het nu bijna een jaar en werkt heerlijk en bespaard een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ah met jouw private lease heb je heel goed in beeld wat je per kilometer kwijt bent.
Je hoeft alleen nog maar te tanken...

Daarom vraag je je af wat de totale kosten zijn. Ik snap de gedachte, maar bedenk dat wel dat je eigen prive kilometers ook nog een deel van de kosten zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:06
ThaddeusX schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:35:
Voor je dealer is dat financieel inderdaad beter. Als je 1 of 2 km eroverheen gaat voor jou ook, maar het wordt vrij snel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
martijnr17 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:49:
Ik snap private lease zoiezo niet, kopen met een lening is vele malen goedkoper. Maar 14km enkele reis is ook zeer goed op een electrische fiets te doen. Eenmalige aanschaf en daarna een klein beetje elektriciteit kosten. Doe het nu bijna een jaar en werkt heerlijk en bespaard een hoop geld.
Ik heb het berekend en kopen is veel duurder. Behalve als je langer dan 5 jaar in dezelfde auto gaat rijden.

Of bedoel je goedkopere 2e handsjes kopen? Zolang je geen hoge onderhouds kosten hebt is dat ook goedkoper ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:06
ThaddeusX schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Ik heb het berekend en kopen is veel duurder. Behalve als je langer dan 5 jaar in dezelfde auto gaat rijden.

Of bedoel je goedkopere 2e handsjes kopen? Zolang je geen hoge onderhouds kosten hebt is dat ook goedkoper ja :)
Heb je de inruilwaarde na 5 jaar a 10k per jaar ook meegerekend? Die is best hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Ik krijg trouwens 19 cent per km vergoed. Dit is standaard. Haal ik hiermee wel mijn benzinekosten daadwerkelijk ook eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:27

Wuursj

want worst is al bezet

ThaddeusX schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:58:
Ik krijg trouwens 19 cent per km vergoed. Dit is standaard. Haal ik hiermee wel mijn benzinekosten daadwerkelijk ook eruit?
Doorgaans haal je de benzine kosten er wel uit (of je moet een enorm zuipkanon hebben) maar meestal niet alle kosten (extra onderhoud, extra afschrijving en eventueel extra verzekering) van je auto.

Eerste kolom is wat mijn auto afgelopen 3 jaar gekost heeft. 2e kolom zijn de kosten van 'extra' kilometers na de vaste lasten die je toch al betaalt door het hebben van de auto (= wegenbelasting en deel van onderhoud, afschrijving en verzekering is ook vast en niet kilometer afhankelijk).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uji8m7U.png
(oudere auto met relatief weinig afschrijving en wat meer onderhoud)
Je ziet dat onderhoud en afschrijving samen al meer was dan het onderhoud bij mij!

En je ziet dat 19ct net niet genoeg is bij mij maar de vergoeding die ik krijg voor zakelijke kilometers (netto 29ct) wel voldoet.

ANWB site kan een dergelijk lijstje maken van elke auto maar dan zijn onderhoud en afschrijving schattingen.

[ Voor 20% gewijzigd door Wuursj op 18-10-2019 15:15 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Wuursj schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:06:
[...]

Doorgaans haal je de benzine kosten er wel uit (of je moet een enorm zuipkanon hebben) maar meestal niet alle kosten (extra onderhoud, extra afschrijving en eventueel extra verzekering) van je auto.

Eerste kolom is wat mijn auto afgelopen 3 jaar gekost heeft. 2e kolom zijn de kosten van 'extra' kilometers na de vaste lasten die je toch al betaalt door het hebben van de auto (= wegenbelasting en deel van onderhoud, afschrijving en verzekering is ook vast en niet kilometer afhankelijk).

[Afbeelding]
(oudere auto met relatief weinig afschrijving en wat meer onderhoud)

Je ziet dat 19ct net niet genoeg is bij mij maar de vergoeding die ik krijg voor zakelijke kilometers (29ct) wel voldoet.

ANWB site kan een dergelijk lijstje maken van elke auto maar dan zijn onderhoud en afschrijving schattingen.
Ik rijd private lease. Nieuwe wagens. En ik neem altijd de motor met minste pk (goedkoopste).Die rijden al zuinig.

Private lease is een luxe probleem omdat ik in een mooi nieuw auto wil rijden wat niet mogelijk is met kopen.

Behalve als ik 15/20 duizend euro neerleg maar dat heb ik niet over voor een 2e hands oud auto.
Waarvoor ik alsnog belasting, full casco verzekering en onderhoud nog voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:27

Wuursj

want worst is al bezet

Nou als je private lease rijdt is het sommetje veel simpeler.

Blijft je binnen je bundel:
- kosten benzine * verbruik + centjes die je terug krijgt voor niet-gemaakte kilometers

Ga je over de bundel heen:
- kosten benzine * verbruik + centjes die je moet bijbetalen voor extra kilometers

Doorgaans redt je dat bij een kleine auto wel, bij een grotere in het eerst geval soms en in het tweede geval vaak niet. Wat rij je?

Puur alleen de benzine moet altijd wel lukken bij een moderne auto en geen belachelijk zware rechtervoet. pas als je auto meer dan 1:9 (11,1l/100km) zuipt, worden je benzine kosten meer dan die €0,19/km.

[ Voor 19% gewijzigd door Wuursj op 18-10-2019 15:26 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28
Eigenlijk best wel raar dat wegenbelasting, onderhoud, brandstof en OV jaarlijks fors in prijs stijgen, maar onze overheid vasthoudt aan 19ct/km belastingvrij en alle werkgevers ook niet meer dan dat vergoeden...

Houd overigens rekening met nog een variabele: E10. Alle verbruiksgemiddeldes gaan uit van E5, zodra je E10 tankt gaat je verbruik omhoog. E5 is uitgezonderd premium brandstof en Euro98 straks nergens meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:39
_JGC_ schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:38:
Eigenlijk best wel raar dat wegenbelasting, onderhoud, brandstof en OV jaarlijks fors in prijs stijgen, maar onze overheid vasthoudt aan 19ct/km belastingvrij en alle werkgevers ook niet meer dan dat vergoeden...
... maar voor OV gelden andere aftrekregelingen - dus eigenlijk is het gebrek aan inflatiecorrectie een aanmoediging om niet met de auto te gaan?

@TS: mag ik vragen waarom het niet langer opportuun is om met het OV te reizen? Ik bedoel, het halve land ligt plat omdat meerdere partijen ruziën over uitstoot.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Wuursj schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:23:
Nou als je private lease rijdt is het sommetje veel simpeler.

Blijft je binnen je bundel:
- kosten benzine * verbruik + centjes die je terug krijgt voor niet-gemaakte kilometers

Ga je over de bundel heen:
- kosten benzine * verbruik + centjes die je moet bijbetalen voor extra kilometers

Doorgaans redt je dat bij een kleine auto wel, bij een grotere in het eerst geval soms en in het tweede geval vaak niet. Wat rij je?

Puur alleen de benzine moet altijd wel lukken bij een moderne auto en geen belachelijk zware rechtervoet. pas als je auto meer dan 1:9 (11,1l/100km) zuipt, worden je benzine kosten meer dan die €0,19/km.
Ik rij in een goedkoop Hyundai i10 >:)
Klein en zuinig, maar ook mooi/netjes. Is leuk om mee te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Helixes schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:42:
[...]

... maar voor OV gelden andere aftrekregelingen - dus eigenlijk is het gebrek aan inflatiecorrectie een aanmoediging om niet met de auto te gaan?

@TS: mag ik vragen waarom het niet langer opportuun is om met het OV te reizen? Ik bedoel, het halve land ligt plat omdat meerdere partijen ruziën over uitstoot.
OV vs Auto

OV Nadelen
1-) Moet altijd op tijd weg / vertrekken
2-) Altijd super druk. Je ruikt de pindakaas & ham spekjes uit de mond van mensen omdat ze een halve meter naast je staan/zitten. En er zijn teveel mensen die niet douchen ,schone kleren dragen, deo etc gebruikt waardoor je altijd vieze luchtjes ruikt 8)7
3-) Amper zitplek als je van half 9 tot 5 werkt

OV Voordelen
1-) Goedkoper
2-) Gratis weekend reizen
3-) Je kan lekker met je mobiel spelen

Auto Nadelen
1-) File (maar zelfs met file doe ik er net zo lang over als met de OV)
2-) Iets duurder (?)

Auto Voordelen
1-) Gaan wanneer je wilt
2-) Gebruik maken van de private lease auto ipv laten staan
3-) Lekker keihard muziek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 16:26
ThaddeusX schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

Ik rij in een goedkoop Hyundai i10 >:)
Klein en zuinig, maar ook mooi/netjes. Is leuk om mee te rijden
Ik zit nu op mijn telefoon, maar een i10 kost iets van 10k. Tegenover 300 euro pm private lease wat ik als eerste zag. Dat maakt 3600 euro per jaar. In 5 jaar dus 18k en je hebt niets. Bij koop kan je hem nog verkopen voor 4k ofzo denk ik. 12k verschil in 5jaar. Daar moet uiteraard wegenbelasting en verzekering en onderhoud vanaf. Hyundai is goed met garantie dus onderhoud zal wel meevallen zeker de 1e 5 jaar. Maar iedereen moet dat natuurlijk zelf weten. Zelf rijd ik altijd een wat oudere auto tussen de 5 en 10 jaar oud. Betaalbaar in aanschaf en niet teveel onderhoud. Alhoewel ik dat grotendeels zelf doe als hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:12

Destruction

(ex-)Automonteur

martijnr17 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:05:
[...]

Ik zit nu op mijn telefoon, maar een i10 kost iets van 10k. Tegenover 300 euro pm private lease wat ik als eerste zag. Dat maakt 3600 euro per jaar. In 5 jaar dus 18k en je hebt niets. Bij koop kan je hem nog verkopen voor 4k ofzo denk ik. 12k verschil in 5jaar. Daar moet uiteraard wegenbelasting en verzekering en onderhoud vanaf. Hyundai is goed met garantie dus onderhoud zal wel meevallen zeker de 1e 5 jaar. Maar iedereen moet dat natuurlijk zelf weten. Zelf rijd ik altijd een wat oudere auto tussen de 5 en 10 jaar oud. Betaalbaar in aanschaf en niet teveel onderhoud. Alhoewel ik dat grotendeels zelf doe als hobby.
3600 euro per jaar excl. brandstof, bij 10k km maximaal per jaar? Dat is inderdaad fors. Mijn huidige auto (fair enough, die is niet nieuw maar 16 jaar oud. Daarentegen is het ook geen klein bakje, maar een stationwagen met goed onderstel) heeft het afgelopen jaar 2.819 euro gekost, all-in (dus ook incl. brandstof) voor diezelfde 10k km. Dat scheelt over 5 jaar dus al minimaal 3900 euro, en dan komt de brandstof nog. Nee, de prijs van PL zou fors omlaag moeten voor ik daar überhaupt over na zou denken 8)7 Maargoed, daar ging dit topic niet over.

TS: Als je auto (PL) dus 3600 euro per jaar kost, en je weet hoeveel kilometers je maakt, kun je het vrij eenvoudig uitrekenen. Kijk op spritmonitor.de naar het gemiddelde praktijkverbruik, en je weet hoeveel geld je jaarlijks kwijt bent aan brandstof.

Laten we dus zeggen:
Leasekosten 3600 euro per jaar.
Brandstof 1600 euro per jaar (niet gecheckt, maar als voorbeeld).
Samen 5200 per jaar.
Als je dus 10.000km per jaar rijdt kost dat zo'n 52ct/km.
Alleen brandstof 16ct/km.

Je brandstof terug verdienen gaat dus wel lukken met 19ct/km, maar evt. meerkosten van je leasecontract dus niet.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
martijnr17 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:05:
[...]

Ik betaal 245 euro per maand. En heb 0 euro eigen risico.
En het is een 2 jaar contract.

Als ik een niet te oude auto aanschaf betaal je alleen voor verzekering per maand al 100-120 euro per maand. Wantja alsje 15-20 duizend uitgeeft wilje het ook goed verzekert hebben.

En dan komt nog belasting en onderhoud kijken.

Dan vind ik die 245 toch goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
ThaddeusX schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:42:
Als ik een niet te oude auto aanschaf betaal je alleen voor verzekering per maand al 100-120 euro per maand. Wantja alsje 15-20 duizend uitgeeft wilje het ook goed verzekert hebben.

En dan komt nog belasting en onderhoud kijken.

Dan vind ik die 245 toch goedkoper.
100-120 per maand? Ik heb een i30 N en mijn verzekering is €65 per maand (all risk natuurlijk), 100 voor een i10 is wel erg veel.
Belasting en WA verzekeringsdeel zijn op gewicht, prijs en leeftijd maken weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:01

Rmg

ThaddeusX schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:54:

Met je lichten aan of uit? Airco, verwarming aan of niet, verwacht je veel wind mee te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28
TheBrut3 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

100-120 per maand? Ik heb een i30 N en mijn verzekering is €65 per maand (all risk natuurlijk), 100 voor een i10 is wel erg veel.
Belasting en WA verzekeringsdeel zijn op gewicht, prijs en leeftijd maken weinig uit.
60 per maand en dan zit SVI, mijn huis, inboedel en persoonlijke aansprakelijkheid er gewoon bij in. Allrisk gaat op cataloguswaarde, mijn auto was 21800 nieuw. Private lease zijn vrijwel altijd van die 10-12K bakjes, die kunnen nog wel een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
martijnr17 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:49:
Private lease is in tegenstelling tot operational lease het verleggen van het risico naar de lessee. Maar tegenwoordig is het risico van de lessee bij private lease met diverse (dure) opties ook te verleggen naar de lessor. Het zit een beetje tegen het grijze gebied aan van oplichting. Private lease is wel interessant als je je auto alleen voor werk gebruikt, je een tijdelijk contract hebt en er geen operational lease tot je beschikking wordt gesteld, of als je tijdelijk in Nederland woont en dus geen hassle wilt hebben met het kwijtraken van je auto na gebruik.

TS: Waarom shortlease je niet de auto die je wilt leasen een weekje bij Alamo, Enterprise of Hertz en ga je het gewoon letterlijk testen? Gewoon een week lang iedere dag tanken aan het begin van de werkdag. Dan weet je precies wat het kost.
Pagina: 1