HDMI ARC problemen Samsung HW N950

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWestbroek
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:47
Beste Tweakers,

Sinds mei dit jaar heb ik een soundbar op mijn tv aangesloten via de gebruikelijke HDMI ARC aansluiting. Sinds een aantal weken laten de tv en soundbar geen connectie meer zien. De soundbar blijft op D.IN staan terwijl TV ARC moet verschijnen. Ik heb de tv meerdere malen gereset, nieuwe HDMI kabel gekocht met ARC functie, stekkers eruit gehaald maar het probleem blijft zich voordoen. Hebben jullie ideeën hoe ik dit probleem kan oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung HW N950
LG55B8PLA

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:45
Heeft je tv een firmware update gehad?
Kijk of je kan downgraden.

Anders:
pricewatch: Bandridge Digitaal optische kabel
Werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Ik heb hetzelfde probleem, alleen heeft het bij mij ook nooit gewerkt, kwam ik vandaag achter. De n950 maakt alleen verbinding via Wi-Fi of Bluetooth. Heb je inmiddels al een oplossing.

Ik heb het vandaag bij Samsung neergelegd. Mocht ik een oplossing hebben, zal ik het hier mededelen.

Mvg

Ilja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Hallo!

Had je al een oplossing gevonden. Na lang zoeken, kwam ik er per ongeluk achter, dat als je op de afstandsbediening rechts links ingedrukt houd, arc kan in en uitschakelen.

Hopelijk kun je er nog wat mee.

Mvg

Ilja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWestbroek
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:47
De oplossing zat in een raar hoekje. We hebben de soundbar met HDMI ARC op de tv aangesloten en met een optische kabel op de Ziggo Box. Als we de tv aanzetten zonder de Box aan te zetten is er geen verbinding tussen tv en soundbar. Dit gebeurt wel als we ook de Box aanzetten.