De afgelopen weken blijft de luchtvochtigheid in huis maar oplopen. Dit is eigenlijk voor het eerst dat de luchtvochtigheid in huis zo hoog raakt. Normaal is deze altijd tussen de 40 en 60%, maar sinds oktober loopt het op van boven de 60% naar intussen 70%. Ik heb een dag wat ramen tegen elkaar opengezet en de verwarming flink laten opstoken om de luchtvochtigheid naar beneden te krijgen, maar de luchtvochtigheid gaat daarna ook meteen weer flink omhoog (zie grafiek).

Wij hebben december vorig jaar onze spauwmuren laten isoleren met verlijmde EPS korrels, verder is er niets veranderd aan ons huis. Ik weet niet of dat bijna een jaar na plaatsen kan zorgen voor dit fenomeen... Wel zijn onze buren de ruimte die aan ons huis vast ligt flink aan het verbouwen en ik meen dat zijn de verdiepingsvloer wilde vervangen voor een betonnen vloer, kan dit iets te maken hebben met hun werkzaamheden of moet ik elders in huis op zoek naar een oorzaak?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Wij hebben december vorig jaar onze spauwmuren laten isoleren met verlijmde EPS korrels, verder is er niets veranderd aan ons huis. Ik weet niet of dat bijna een jaar na plaatsen kan zorgen voor dit fenomeen... Wel zijn onze buren de ruimte die aan ons huis vast ligt flink aan het verbouwen en ik meen dat zijn de verdiepingsvloer wilde vervangen voor een betonnen vloer, kan dit iets te maken hebben met hun werkzaamheden of moet ik elders in huis op zoek naar een oorzaak?
Alvast bedankt voor het meedenken.