Hoe heet mag een MacBook Pro worden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik heb hier een 15" MBP 2017 en de laatste tijd valt me op dat ie behoorlijk warm voelt. Als ie actief ergens mee bezig is (indexeren in Photos), maar ook als hij feitelijk staat te idlen. Het was net zelfs zo erg dat ik de metalen rand boven de touchbar eigenlijk niet echt kon aanraken zonder dat het pijn aan mijn vingers deed.

Dat lijkt me niet helemaal normaal. Maar voordat ik nu een afspraak ga maken bij de Genius Bar en potentieel mijn MacBook een paar dagen kwijt ben (wat behoorlijk onhandig is ivm werk) wilde ik even checken wat een beetje gebruikelijk is.

Ik ben gaan Googlen en kwam bij de gratis app Macs Fan Control uit. Die geeft temperaturen van rond de 70 graden voor mijn CPU cores, met uitschieters naar halverwege de 80 graden.

Wat ik ook vreemd vind is dat mijn fans niet echt hard aan het werk zijn. Ze zitten beiden rond de 2000RPM. Als ik ze, met Macs Fan Control, vol laat blazen zie ik de temperatuur wel afnemen.

Is dit een gevalletje "het is me nu één keer opgevallen maar eigenlijk is dit altijd al zo geweest zonder dat ik het door had"? Of moet ik hier wellicht toch iets mee?

omniscale.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetingsander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-03-2024
Van wat ik begrijp draaien de fans vaak alleen als hij borderline te warm gaat worden. Apple doet dit om de laptops "stil" te houden voor langere tijd. Ik ben hier overigens niet 100% over. Maar mijn 13" macbook pro heeft het zelfde, hij word warm, en dan gaan de fans aan. Ik zat ook te denken om Fan Control te downloaden en de curve iets aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 20:23
Als de temperatuur altijd rond de 70 graden zit lijkt dit me aan de hoge kant. ik heb de zelfde MacBook en op het moment van schrijven is mijn cpu 38,40 graden volgens de intel power gadget. mijn MacBook is op het moment ook niets aan het doen (safari en mail staan open) echter lijkt mij 70 graden niet erg hoog als de mac bezig is met iets.
Apple begint vaak aan de late kant met koelen waardoor de laptop mooi stil is maar wel warmer wordt. met fan control is dit iets aan te passen waardoor de fans iets eerder wat meer toeren maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zorg dat je ruimte hebt te 'ventileren'. als jij denkt dat iets niet goed is maak je een afspraak of vraagt via chat advies

of volg dit eens
https://support.apple.com/en-us/HT202731

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik zal zo dat Support topic even checken. Met betrekking tot ruimte om te ventileren: mijn MacBook staat op een metalen stand (zo'n ding) die volgens mij ook een beetje als een heatsink zou moeten werken.

Edit: Die diagnose gaf geen problemen aan. Maar mijn MacBook tikte net al bijna de 100 graden aan, dus ik heb toch maar even een afspraak bij de Genius Bar ingeschoten.

Edit 2: net op aanraden van de Apple servicedesk even een SMC reset gedaan. Dat lijkt te helpen, maar ik houd het nog even goed in de gaten.

[ Voor 27% gewijzigd door posttoast op 18-10-2019 15:15 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 21:19
Hier draai ik standaard smcfancontrol op macmini's en portables. Het minimum zet ik 3000 rpm waardoor de cpu niet te warm wordt (bij normaal gebruik) en toch onhoorbaar gekoeld wordt.
Pagina: 1