Als hij de WhatsApp berichten nog heeft en daar duidelijk in staat dat het een lening is die terugbetaald moet worden. Nog beter als de kennis iets heeft geroepen als 'volgende maand krijg je het terug'of 'als ik vakantiegeld heb gehad krijg je het terug' dan heb je het op schrift. Op schrift is juridisch namelijk niet synoniem voor op papier, maar voor vastgelegd.
Bij dit soort bedragen moet je eigenlijk altijd een overeenkomst vastleggen en dan is whatsapp misschien nog wel handiger dan papier omdat bij whatsapp ook meteen aangetoont is wie de partijen zijn via de telefoonnummers.
edit:
pennywiser schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:21:
Never nooit meer geld uitlenen. Alleen geven als er echt nood aan de man is, uithuiszetting, geen tientje voor boodschappen, kinderen die wat nodig hebben voor school. Dan nog kan je beter met de spullen of boodschappen zelf aankomen. Nood was hier niet aan de man gezien de vakantie.
Een vriend van me heeft een paar jaar in de schuldsanering gezeten. Als je geld geeft dan moet je in zo'n situatie dat gebruiken om extra af te lossen, als je het op de rekening stort wordt het zelfs automatisch afgepakt*.
Ik heb hem toen geholpen door regelmatig langs te komen en boodschappen te doen die ik dan betaalde en bijvoorbeeld kleding betaald om te helpen. Dit alles overigens giften, je helpt iemand met schulden niet met leningen.
* De schuldsanering pakt alles wat binnenkomt boven het bedrag dat is afgesproken dat je mag houden. Die vriend had een keer een onterechte dubbele incasso van de huur, de extra afboeking werd teruggestort en onmiddelijk afgepakt door de schuld sanering waardoor hij zwaar in de financiele problemen kwam. De huur was meer dan hij maandelijks overhield voor levensonderhoud waardoor hij een maand geen geld voor eten had! Moest een rechter aan te pas komen om zijn geld terug te krijgen.
[
Voor 72% gewijzigd door
Verwijderd op 18-10-2019 11:28
]