Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Goedenmorgen allen,

Had gisteren een zeer bijzonder probleem thuis. TV stond normaal aan, denk ga even de PS4 aan doen.
Blauw beeld op het HDMI kanaal. Denk misschien is er iets mis met de ps4, dan maar tv kijken. Maar helaas ook blauw beeld.
HDMI kabel vervangen van receiver naar tv, maar helaas ook geen effect. Stekker van stekkerdoos even uit stopcontact, minuut gewacht en weer aangesloten en ja hoor weer beeld.

Niks op tv, dus switchen over naar videoland app om even serie te kijken, niks aan de hand. Doen we later weer naar gewoon tv, weer blauw.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Deze apparaat gaat het om:
LG 55C7
Pioneer VSX-832 (receiver)
PS4 Pro
Ziggo next 4k decoder

Alles is apparaat is aangesloten via de receiver naar het HDMI ARC van de tv.
Ook andere HDMI bronnen gisteren al getest maar zelfde effect

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:40

GforceNL

Out of memory....

Krijg je de elementen van bijvoorbeeld web os wel op je scherm?

<Zinloze tekst hier>

• G.Scholtens
GforceNL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:38:
Krijg je de elementen van bijvoorbeeld web os wel op je scherm?
Ja alles kan ik gewoon benaderen, het is net alsof hij het signaal vanaf de receiver niet correct oppakt.
receiver ook al een terug gezet naar fabrieksinstellingen, toen had ik ook even weer beeld.
Maar later dus weer naar het blauwe beeld.

Receiver ook al opengehaald om te kijken naar stof etc. Maar dat is het geval ook niet.
Alles is helaas net dik jaar oud, dus garantie is zeer waarschijnlijk al verlopen. Maar weet dus ook niet of het aan de tv ligt, de receiver, toch misschien de HDMI kabels.

Kan het misschien aan het stopcontact / stekkerdoos liggen.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:40

GforceNL

Out of memory....

andere HMDI poort geprobeerd? Lijkt inderdaad aan de versterker te liggen.

<Zinloze tekst hier>

• G.Scholtens
GforceNL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:23:
andere HMDI poort geprobeerd? Lijkt inderdaad aan de versterker te liggen.
Ja inderdaad getest, echter is er natuurlijk maar 1 ARC kanaal op de tv en op de receiver.
Zou vanavond natuurlijk wel alle apparatuur kunnen aansluiten op de tv zelf ipv de receiver. Maar ja wil niet dat de kwaliteit van geluid dan anders is of zou dit niks uit maken. Fijne aan de receiver isdat ik hem op game kan zetten en springt ps4 aan. Of tv en decoder gaat aan etc.

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:45
Ik heb erg veel problemen gehad met de Pioneer VSX-832 icm mijn LG C7, ik heb hem vervangen voor een Maranz en al mijn problemen waren verholpen. Heb je toevallig je TV geupdate de laatste tijd? Bij mij begon de ellende na een update.

• G.Scholtens
Warlock schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:40:
Ik heb erg veel problemen gehad met de Pioneer VSX-832 icm mijn LG C7, ik heb hem vervangen voor een Maranz en al mijn problemen waren verholpen. Heb je toevallig je TV geupdate de laatste tijd? Bij mij begon de ellende na een update.
Ja ik heb inderdaad de laatste updates, zowel op de pioneer als de lg

Verwijderd

Dat is zijn vraag niet. Zijn vraag is of je de tv/receiver pas geleden een update hebt gegeven.

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:50:
Dat is zijn vraag niet. Zijn vraag is of je de tv/receiver pas geleden een update hebt gegeven.
Laatste tv update is van 11/7 en van de versterker denk ik 3 week geleden.
Toen een update gedaan omdat beeld toen ook al eens wegviel, en toen bleek er inderdaad een update te zijn en werkte het daarna weer prima. Tot gisteren

EDIT: Zojuist leverancier FOKA maar even gemaild of ik nog garantie kan claimen aangezien het nu dus een bekend issue is met pioneer en lg serie.

[ Voor 14% gewijzigd door G.Scholtens op 18-10-2019 11:20 ]

• G.Scholtens
Helaas, foka meld dat het geen garantie is.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

G.Scholtens schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:38:
Helaas, foka meld dat het geen garantie is.
Daar zou ik niet zo maar genoegen mee nemen. Garantie is een stuk breder dan fabriekgarantie. Een C7 lijkt me nog geen drie jaar oud, dan kun je FOKA gerust aanspreken als verkoper.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

G.Scholtens schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:53:
[...]
Ja alles kan ik gewoon benaderen, het is net alsof hij het signaal vanaf de receiver niet correct oppakt.
receiver ook al een terug gezet naar fabrieksinstellingen, toen had ik ook even weer beeld.
Maar later dus weer naar het blauwe beeld.

Receiver ook al opengehaald om te kijken naar stof etc. Maar dat is het geval ook niet.
Alles is helaas net dik jaar oud, dus garantie is zeer waarschijnlijk al verlopen. Maar weet dus ook niet of het aan de tv ligt, de receiver, toch misschien de HDMI kabels.

Kan het misschien aan het stopcontact / stekkerdoos liggen.
Volgens mij heb je minimaal 2 jaar garantie op je TV alsook je receiver, hoe jij aan één jaar komt is mij niet duidelijk? Nu ben je zelf ook al aan het schroeven geweest, dat komt een garantie-claim vanzelfsprekend niet ten goede.

Als het werkelijk een compatibel issue is tussen beide merken/apparaten, dan hoeft er niet werkelijk wat stuk te zijn vanzelfsprekend, maar vervelend blijft het wel. Het lijkt mij dat je er snel achter kunt komen of er werkelijk een probleem in de receiver zit? Aansluiten bij een ander en kijken wat ie daar doet?

Je kunt, indien je dit actief hebt staan op je TV, Deep Color eens uitschakelen voor de ingang waaraan de Pioneer is aangesloten, kijken of dat iets brengt?

Testing, one, two ...

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
G.Scholtens schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:57:
[...]

Laatste tv update is van 11/7 en van de versterker denk ik 3 week geleden.
Toen een update gedaan omdat beeld toen ook al eens wegviel, en toen bleek er inderdaad een update te zijn en werkte het daarna weer prima. Tot gisteren

EDIT: Zojuist leverancier FOKA maar even gemaild of ik nog garantie kan claimen aangezien het nu dus een bekend issue is met pioneer en lg serie.
Ik weet niet wanneer je de c7 hebt aangeschaft, maar bij dit model kreeg je toen met een actie 5 jaar garantie.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:07
Hoezo gaat het over garantie als het niet duidelijk is of er iets kapot is?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:32
Gewoon systematisch koppelen en ontkoppelen? Neem een willekeurig afspeelapparaat en sluit het rechtstreeks aan op de TV. Doet dit het? Dan is de TV goed. Enzovoort.

• G.Scholtens
Drial schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:10:
[...]

Ik weet niet wanneer je de c7 hebt aangeschaft, maar bij dit model kreeg je toen met een actie 5 jaar garantie.
Ja er zit nog wel garantie op, maar foka geeft aan dat dit niet onder garantie valt.
Er valt natuurlijk ook niets te repareren, het gewoon een bekend probleem met de VSX serie van Pioneer en LG dat deze niet goed overweg kunnen met elkaar.

Op meerder fora al gelezen dat er problemen mee zijn

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
G.Scholtens schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:44:
[...]

Ja er zit nog wel garantie op, maar foka geeft aan dat dit niet onder garantie valt.
Er valt natuurlijk ook niets te repareren, het gewoon een bekend probleem met de VSX serie van Pioneer en LG dat deze niet goed overweg kunnen met elkaar.

Op meerder fora al gelezen dat er problemen mee zijn
Op welke wijze had je dan ook gedacht dat je dit onder de garantie van de TV kon laten vallen? De tv zelf werkt toch gewoon? Je kunt iig niet verwachten dat LG allerlei randapparatuur gaat ondersteunen. Kun je nog beter bij pioneer aankloppen.

tijd voor wat klusjes!

• G.Scholtens
s0ulmaster schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:54:
[...]

Op welke wijze had je dan ook gedacht dat je dit onder de garantie van de TV kon laten vallen? De tv zelf werkt toch gewoon? Je kunt iig niet verwachten dat LG allerlei randapparatuur gaat ondersteunen. Kun je nog beter bij pioneer aankloppen.
Probleem is dat het dus niet lekker werkt, of dat nu aan de receiver ligt of aan de tv. het is in ieder geval bekend probleem zoals ik al zei.

Dat moet toch gewoon onder garantie vallen, het werkt niet zoals het zou moeten werken

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
G.Scholtens schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:38:
[...]

Probleem is dat het dus niet lekker werkt, of dat nu aan de receiver ligt of aan de tv. het is in ieder geval bekend probleem zoals ik al zei.

Dat moet toch gewoon onder garantie vallen, het werkt niet zoals het zou moeten werken
Want er staat dat jouw TV elke receiver moet ondersteunen? Als fabrikant kun je toch niet garranderen dat jouw tv met elk apparaat over hdmi gegarandeerd werkt?

Je functionaliteiten van de tv zelf werken blijkbaar gewoon. Daar geeft een fabrikant (fabrieks) garantie op. Dat jouw versterker niet werkt met jouw TV moet je eerder zoeken bij de fabrikant van de versterker, omdat dat meer een key feature van de veratsterker is.

tijd voor wat klusjes!

• G.Scholtens
s0ulmaster schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

Want er staat dat jouw TV elke receiver moet ondersteunen? Als fabrikant kun je toch niet garranderen dat jouw tv met elk apparaat over hdmi gegarandeerd werkt?

Je functionaliteiten van de tv zelf werken blijkbaar gewoon. Daar geeft een fabrikant (fabrieks) garantie op. Dat jouw versterker niet werkt met jouw TV moet je eerder zoeken bij de fabrikant van de versterker, omdat dat meer een key feature van de veratsterker is.
Daarom wil ik die versterker ook via de garantie omruilen, maarja foka werkt niet mee

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:45
Dat ben ik niet helemaal met s0ulmaster eens, de eerste versies van de LG C7 deden het prima met Pioneer en Onkyo receivers. Maar ineens brengt LG een update uit die allemaal problemen oplevert. Onkyo weet dat vervolgens wel met een patch op te kunnen lossen maar Pioneer lukt het niet.

Ik heb erg veel geluk gehad dat ik deze update heb gedaan tijdens mijn WKOA periode anders had ik nu dit zelfde probleem gehad.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 21:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Garantie is normaalgesproken om een niet werkend apparaat te reparen, niet om een niet werkende combinatie van twee op zich prima functionerende apparaten om te ruilen. Ik geef je dus inderdaad weinig kans dat dit onder garantie vervangen gaat worden.

• G.Scholtens
Inmiddels pioneer ook maar gemaild, dus nu wachten op hun reactie

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:35
Garantie zal je niet lukken, je zal moeten wachten of vragen voor een eventuele Patch. (als het daaraan ligt )

De vraag is, heb je een update uitgevoerd voordat je het probleem had. Zo ja, draai deze terug ( als dit nog kan ) en kijk of het probleem weer weg is.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 22:07
Heb je je apparatuur al los aangesloten op de tv? Las wel dat je het zou proberen.

Als de receiver kapot is zit er weinig op dan een nieuwe te kopen... Wellicht wilt iemand op marktplaats ruilen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• G.Scholtens
Nee niet meer apart aangesloten gehad tv, heb het weekend nog even opnieuw de firmware op mijn receiver geïnstalleerd en de HDMI kabels vervangen.

Lijkt nu 3 dagen goed te gaan
Pagina: 1