Foutje in Review Lenovo S540: Toch wel werkend 2e M2-slot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In het artikel reviews: Lenovo IdeaPad S540 - Goedkoopste GTX 1650-laptop doet veel goed van @Xtuv stond eerst dat er een tweede M2-slot in de laptop zat, later is dit gecorrigeerd naar dat dit slot niet geactiveerd zou zijn.

Ik weet niet zeker waar deze informatie vandaan kwam, maar een tweaker had het gewoon uitgeprobeerd en het bleek prima te werken.
Ik denk dat ik er zelf eerst overheen heb gelezen bij de review, maar er staat dat het extra ssd slot niet geactiveerd is, Heb er zelf nu extra ssd ingezet en deze werkt wel! :D
Ook ik kan beamen dat dit klopt, want ik heb het naar aanleiding van bovenstaande zelf ook gedaan.

Dus misschien moet het artikel bijgewerkt worden, want ik kan me voorstellen dat het voor mensen toch wel een dealbreaker kan zijn dat er geen opslaguitbreiding zou zijn.

Nb. Indien de info van het niet-geactiveerde slot van de fabrikant vandaan zou komen (waarom, vraag ik me dan af?), misschien is een vermelding als "ondanks dat de fabrikant zegt dat het tweede slot niet geactiveerd is, zijn er meldingen van een aantal tweakers dat het wel zou werken" (ofzo :) )

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 18-10-2019 08:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 17:06
@anandus Dank voor de heads-up. Ik heb het aangepast na contact met een tweaker die het geprobeerd heeft en waarbij het niet lukte. Lenovo heeft tegenover hem ook bevestigd dat het niet werkt.

Wellicht ging dat ook om een sata-ssd en werkt nvme wel, in tegenstelling tot wat Lenovo zegt. Ik zal dat nog eens navragen. Het testexemplaar hebben we niet meer dus kan het niet controleren.

Het is ook niet uitgesloten dat het per batch verschilt. Laptops willen op dit soort punten nog wel eens afwijken, ook binnen dezelfde serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, wie weet had ik geluk? :)

Maar het is dus niet categorisch het geval dat dat tweede slot het niet doet.
En de mogelijkheid tot een tweede SSD brengt in een klap, voor mij, aardig wat meerwaarde met zich mee voor de laptop (welke overigens al geweldig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 17:06
@anandus Eens :) Ik probeer het nog wat beter uit te zoeken voordat ik weer een aanpassing maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Hi Anandus, net ook eentje besteld en wil ook graag een extra ssd plaatsen. welke heb jij geplaatst?

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Denzis schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:50:
Hi Anandus, net ook eentje besteld en wil ook graag een extra ssd plaatsen. welke heb jij geplaatst?
Ik had precies dezelfde genomen als eerdergenomende tweaker, dan wist ik tenminste dat het zou werken.
Dat is de Toshiba RC100
pricewatch: Toshiba RC100 240GB

Misschien/waarschijnlijk dat andere ook werken, maar hiervan wist ik het in ieder geval zeker.

Nb. Let op, zoals eerder genoemd kan het zijn dat er verschillen per zijn waardoor het misschien niet altijd kan

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 28-10-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
anandus schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:53:
[...]

Ik had precies dezelfde genomen als eerdergenomende tweaker, dan wist ik tenminste dat het zou werken.
Dat is de Toshiba RC100
pricewatch: Toshiba RC100 240GB

Misschien/waarschijnlijk dat andere ook werken, maar hiervan wist ik het in ieder geval zeker.

Nb. Let op, zoals eerder genoemd kan het zijn dat er verschillen per zijn waardoor het misschien niet altijd kan
Dank je!

Klopt inderdaad... maar we kunnen de gok altijd wagen thanks!

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Denzis schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Dank je!

Klopt inderdaad... maar we kunnen de gok altijd wagen thanks!
Mocht het lukken, laat het even weten!

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 28-10-2019 11:59 ]

Pagina: 1