Toon posts:

Beste GeForce2 GTS kaart? of evt. MX ??

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezertjes,
Ik hoor iedereen wel iedere keer over die ASUSSEN praten, eigelijk alleen maar ook, maar er is toch ook nog eentje van Hercules/Guillemot?? Is die nie goed dan? Ik dacht dat dat in deze nieuwe serie de snelste was of nie? Waar heb je ze nog meer van? Creative....nou dat kan ik begrijpen dat niemand die koopt al zijn ze wat goedkoper altijd, nieuwe drivers uitbrengen doen ze niet aan en het is gewoon zooi van Creative. Ik ben ook van plan een GTS of MX aan te schaffen, zit nog beetje te twijfelen. Maar ASUS is zeker aan te raden wel? Of toch misschien beter Hercules?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Heb altijd Asus kaarten gehad (en een noname Intel i740 kaartje :( ) en die bevallen uitstekend. Eerst een v3400/T TNT en nu een v7100/T MX. Prima spul en geregeld ge-update drivers. Dat vind ik minstens zo belangrijk als iets sneller geheugen oid.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb meestal Guillemot/Hercules kaarten, nou heb ik de Prophet2 64 mb, gewoon omdat dat de eerste met Hyundai memory(hoger te klokken) was, een bere kaart :)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dus een Guillemot 3d Prophet2 heeft wel iets sneller geheugen dan die van ASUS ?
Van de MX uitvoering heb je in ieder geval 4 verschillende zie ik in prijsindex. Wat zou het verschil zijn tussen deze 2 ?? Guillemot 3D Prophet II MX (F421.82) en Hercules 3D Prophet II MX (F430.00) Ik dacht dat dat tegenwoordig hetzelfde was Guillemot en Hercules??? Van Elsa heb je der ook nog eentje en dus die van ASUS de 7100...
Is er niet eentje die beter uit de test komt ofzo? Grote verschillen zullen er wel niet zijn? Ik heb wel al heel wat mensen gezien met problemen met drivers en andere dingen met die ASUS kaarten... Misschien die van Hercules de beste keus of doet die weer nauwelijks aan driver updates?
Moeilijk!!!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Waarom zou je geen Creative halen? Je geeft het zelf al aan, goedkoop! En drivers? Volgens mij trekt iedereen N'Vidia drivers weg en laat de orginele mooi zitten, dat je daar zo zwaar aan hangt.

Flickr | Lego collectie

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik zit zelf erg zwaar te denken om die ASUS V7700 GeForce2 GTS DeLuxe te kopen. (zo ff mond vol zeg..) Die kaart krijgt ontzettend goede reviews op diverse sites (gamersdepot en tomshardware), en de Deluxe komt met Video OUT en is ook nog es een aardig goede videocapture kaart! Dan te bedenken dat de "kale" ASUS V7700 GeForce2 GTS (met alleen monitor out) niet eens f100,- scheelt...nahja, heb je voor 100 piek toch een leuke videocapture kaart.

Volgens de review op tomshardware wordt die DeLuxe er niet langzamer op, dat terwijl de ATI All-in-One kaarten toch minder schijnen te presteren dan hun "kale" soort genoten.

Zet je toch wel ff aan het denken.... hij IS duur maar het is wel een erg goede kaart!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Speedy
Ja en die gooi je er over een jaar weer net zo hard uit als een minder dure kaart :), mijn TNT2 Ultra was ook afschuwlijk duur...tsja 700 piek afschrijven in een jaar op een videokaart is best veel, maar dan heb je ook wat.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat vind ik inderdaad ook wel op zich dat we hier meestal over erg kleine verschilletjes praten, doe ik zelf dus ook aan mee want tussen al die GeForce2 GTS kaartjes zal misschien net 1 fps verschil tussen zitten. Je ziet het niet, je merkt het niet, het boeit niet. En inderdaad of je nou de een of de ander koopt, komt er toch op neer dat je na een jaar of 2 weer wat anders wilt, je koopt computeronderdelen nou bepaald niet voor het leven. Grote diepe put is het waar het geld met BAKKEN tegelijk ingekieperd dient te worden.
Anyhowz...wat wel belangrijk is is dat ie gewoon lekker stabiel draait en dat je niet na een paar maanden ineens heb dat de nieuwe drivers van nVidia dan weer niet helemaal goed zijn voor dit merk maar wel voor die....blabla... gewoon van die hele onverwachte tegenvallertjes net zoals een SB Live die ook iedereen heeft en ook altijd de rest vd hardware dwarslicht en vastlopers en blauwe schermen veroorzaakt, wie had dat nou verwacht. hehe Denk dat ik ook maar voor een MX ga, gewoon een ASUS of een Herculesje, welke er dan ook goedkoper is of makkelijker te vinden is want daar moet je ook nog rekening mee houden...tsss
Die moet dan na max 2 jaar vervangen worden en een 2x zo dure GTS na max 2,5 jaar. Zo kan je dat ongeveer zien denk ik.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
Guillemot is hetzelfde als hercules. De naam hercules wordt door guillemot gebruikt voor hun serie grafische kaarten.

De mx kaarten van guillemot/hercules komen pas eind deze maand op de markt.

• Speedy
/Speedy is blij met zijn MX 300

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een MX 300?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Das een geluidskaart met de vortex 2 chip... De diamond monstersound MX 300...
A3D 1.0 /2.0 /3.0?
EAX 1.0
wel een grote beet proc afhnakelijke kaart.. maar wel goede prijs/kwaliteit

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Speedy
Thus, dat reageerde ik op jouw SB live problemen :).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik nu ineens!

Verwijderd

gewoon van die hele onverwachte tegenvallertjes net zoals een SB Live die ook iedereen heeft en ook altijd de rest vd hardware dwarslicht en vastlopers en blauwe schermen veroorzaakt
Ik kwam hier dus omdat ik ook een Geforce kaartje wil in mijn nog te kopen computer.
en toen zag ik dat dus staan...
klopt het dat de Soundblaster Live 1024 conflicten met andere hardware veroorzaakt?
en zo ja, welke soundkaart moet ik dan nemen?
wat betreft de videokaart zit ik te denken aan de V6800 DeLuxe G-Force256 Pro 32MB DDR Video-in+TV-out ...

Verwijderd

Nou, Asus maakt gewoon kwaliteit, ik heb vaak genoeg klachten over de hercules gehoord, met name over de koeling, lage kwaliteits koeler zit erop en zit bij heel veel niet goed vast op chip, teveel lucht.. kijk, als de winkel naast de deur is kun je altijd wisselen, maar dat is hij voor mij niet, dus doe mij maar een Asus V7700 (PURE in mijn geval)
Die Creative is ietsje goedkoper, heb gehoord dat hij ook ietsje lager kwaliteits RAM zou hebben (0,5ns meer dacht ik) maar het is het prijsverschil op zich wel waard, maar als je echt voor kwaliteit gaat, ASUS is the word :) :) :)

Van een GeForce II GTS zul je geen spijt hebben trouwens denk ik, want die ruled zo zwaar in games (enorm hoge FPS enzo) ik ben superblij met Asus V7700, nu kan ik eindelijk alles in 1600x1200x16 of 1280x1024x32 spelen met HOGE fps. Gaat ook wel zeker 1,5 jaar mee denk ik
Pagina: 1