Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade huidige pc of compleet nieuwe pc bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• coentjuhh94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11 21:09
Goedendag beste Tweakers,

Na een tijdje niet meer gegamed te hebben ben ik het langzaam weer gaan oppakken op mijn huidige desktop van ongeveer 6 jaar oud. Destijds zelf samengesteld, maar kan hier niet meer fatsoenlijk op spelen. De nieuwste games op low-graphics 1080p gaat al niet soepeltjes, dus hier moet wat aan gebeuren.

Mijn vraag is als volgt: Kan mijn desktop weer tot leven worden gebracht met bijvoorbeeld een nieuwe videokaart of is dit onbegonnen werk en is het echt tijd voor een compleet nieuwe pc.

Huidige desktop:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5 3570K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus P8Z77-V LE Plus€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAsus GTX670-DC2-2GD5€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 151,37€ 151,37
1BehuizingenCooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 0,-€ 0,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 2€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair CML16GX3M2A1600C10B€ 171,76€ 171,76
1Optische drivesLG GH24NS95 Zwart€ 42,89€ 42,89
1VoedingenCorsair CX750M€ 87,99€ 87,99
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 500GB€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 553,96

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vloeiend, 60+ FPS op minimaal 1080p kunnen gamen voor de nieuwste games

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst met een kleine upgrade aan huidige systeem, anders denk ik dat max 1200 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eventueel onderdelen uit mijn huidige systeeml

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen bijzonderheden, wel mogelijkheden voor meerder schermen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVidea voor videokaarten zijn mij altijd goed bevallen en hebben mijn voorkeur, echter weet ik niet of dit nog steeds de beste keus is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen of wensen. PC met ledverlichting is wel leuk meegenomen.

Ga je overklokken?
Ja, vermoedeliljk wel

Hopelijk kunnne jullie mij verder op weg helpen.

Alvast bedankt ;)

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 09:46
Tja je kan natuurlijk altijd eerst een nieuwe GPU aanschaffen. Die ga je toch nodig hebben. Probeer een overclock op je CPU te gooien en kijk hoe het verloopt.

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Het lastige met upgraden in jou geval is dat je CPU een 1155 sock heeft. Deze werkt enkel met DDR3 geheugen. Alle huidige CPU's hebben een 1151 socket die met DDR4 werken. Een upgrade van je CPU zal dus ook leiden tot een upgrade van je moederbord, RAM en CPU koeler (Dark Rock Pro 2 heeft geen 1151 support).

Je komt dus op een punt waar je upgrade eigenlijk bijna een nieuwe PC is afgezien de drives, voeding en behuizing. Aan jou de keus of je die dan zou meenemen of een nieuwe bouwt en je huidige PC bijv. via V&A verkoopt. Ik zit persoonlijk in een soortgelijke situatie en ben het laatste van plan.

In beide gevallen zou ik zeggen: doe een voorstel voor onderdelen. Dan kunnen wij wellicht nog suggesties geven :)

[ Voor 0% gewijzigd door n9iels op 18-10-2019 08:10 . Reden: Correcte huidige CPU socket aangegeven ]

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-11 13:53
n9iels schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:05:
Het lastige met upgraden in jou geval is dat je CPU een 1155 sock heeft. Deze werkt enkel met DDR3 geheugen. Alle huidige CPU's hebben een 1151 socket die met DDR4 werken. Een upgrade van je CPU zal dus ook leiden tot een upgrade van je moederbord, RAM en CPU koeler (Dark Rock Pro 2 heeft geen 1151 support).

Je komt dus op een punt waar je upgrade eigenlijk bijna een nieuwe PC is afgezien de drives, voeding en behuizing. Aan jou de keus of je die dan zou meenemen of een nieuwe bouwt en je huidige PC bijv. via V&A verkoopt. Ik zit persoonlijk in een soortgelijke situatie en ben het laatste van plan.

In beide gevallen zou ik zeggen: doe een voorstel voor onderdelen. Dan kunnen wij wellicht nog suggesties geven :)
de voeding van TS is een matig exemplaar van een oude productielijn, kun je maar beter ook meteen vervangen. De hele pc van TS moet ook op de schop, uit de cpu is niet veel meer te halen door het beperkt aantal threads dat ook niet goed wordt gemaakt op single core perfomance. Ik adviseer ten strengste een volledige herbouw van een pc, aangezien je anders gewoon zo lang nèt niet krijgt wat je zou willen. Huidige ssd gewoon meenemen en die oude pc met hdd verkopen, heb je veel meer aan.