Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 23:59
Mijn vraag
Kan een club 3D, dvi naar vga adapter de video kaart beschadigingen?

Wat is het probleem, ik heb twee flatcreen monitoren maar eentje heeft alleen vga.

De laatste zou ik echter graag tijdelijk gebruiken, tijdelijk het installeren van windows en Linux op een nieuwe pc, en het kopiëren van bestanden.

De nieuwe pc heeft een msi rx570, die natuurlijk geen vga meer heeft.

Nu heb ik hier een club3D dvi naar vga adapter liggen die ooit bij een club 3D video kaart zat.

Ik ben echter bang om die te proberen, als de monitor stuk zou gaan, geen probleem, maar ik wil niet me nieuwe RX570 slopen.

Is het misschien slimmer een andere dvi naar vga adapter te kopen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:28
Die RX570 heeft geen analoog uitgangssignaal op de DVI zitten. Dat verloopje past er niet op en werkt dus ook niet.

Je kunt een displayport naar vga adaptertje halen

[ Voor 18% gewijzigd door .Maarten op 17-10-2019 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:10
Die adapter werkt alleen met DVI-A of DVI-I, wat je videokaart niet ondersteunt. De Action heeft voor een habbekrats een HDMI naar VGA kabel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hebben we het over DVI-I of DVI-D op die RX570?

DVI-I draagt nog de analoge signalen om een VGA monitor mee te voeden. Dan kun je een simpel verlooptje gebruiken om een VGA stekker erop aan te sluiten. Die oude adapter is geheid zo'n ding.

DVI-D heeft alleen digitale signalen en kan dus niet met een verloopje op VGA aangesloten worden. Daarvoor heb je een uitgebreide, actieve adapter nodig die ook nog latency (lag) toevoegt. Je oude verloopje gaat dan fysiek niet passen.

Bij een RX570 verwacht ik eerlijk gezegd alleen DVI-D. Daar een stokoude en low-end VGA-only monitor op aansluiten is simpelweg niet passend. Ja, het kan, maar je hebt voor minder dan de prijs van een actieve converter een 2e hands scherm met geheid betere specs dan je huidige incl een digitale input.

En schade? Alleen als je lomp doordrukt met iets wat niet past. Maar met die lompheid heb je wel meer manieren om hardware om zeep te helpen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Bedankt allemaal.

Omdat ik al gekeken had of het zou passen was ik iets verbaast over de reacties hier.en dus kon ik het niet laten.
Met de nieuwe pc helemaal uit voorzichtig proberen.of die adapter paste.

Ik kan alleen maar zeggen dat het inderdaad al niet past. Het "streepje" lijkt niet op de goede plaats te zitten.

Hoewel ik eigenwijs genoeg ben om het te proberen, natuurlijk absoluut geen kracht gezet.
Met het oog valt het verschil me niet echt op, maar de uitlijning van de pinnen en het streepje komen niet overeen. ( tenzij je maar hard genoeg door drukt ;) )

Dat word even langs de action morgen.

Ik lijk 3 opties te hebben.
DisplayPort of HDMI of DL-DVI-D naar vga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
De adapter van de Action werkt prima, ik kan nu zonder met een monitor te slepen, tenminste op de oude en nieuwe pc kijken.

HDMI naar VGA

Windows 10 is geïnstalleerd ik kan alleen nog niet vinden of dat nou wel of niet uefi is.
OpenSUSE leap 15.1 is geïnstalleerd uefi en secure boot.

Probleem is dat ik alleen via de bios windows kan starten.
Via gewoon opstarten krijg ik een SUSE keuze scherm, waar Window 10 niet in voorkomt.

Ik ben als hulp aan het vragen op het openSUSE forum.

Komt goed, en de adapter werkt dus prima.

Bedankt voor de hulp. :)

Edit:
Boot probleem gevonden, Linux is geïnstalleerd met uefi en windows 10 met een mbr.
Met een beetje mazzel moet ik win 10 om kunnen bouwen naar UEFI.
https://www.windowscentra...move-bios-uefi-windows-10

[ Voor 17% gewijzigd door Gps4l op 19-10-2019 21:03 ]

Pagina: 1