Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In welke behuizing past een Corasir H115i

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KingHaggis
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-08-2021
Beste Tweakers,

Ik zit met een dilemma. Ik ga een PC bouwen in opdracht van een kennis van mij. De onderdelen zijn al binnen, echter past de H115i waterkoeler niet in de behuizing die ik nu heb (Carbide 200R). Dom foutje, niet goed opgelet. Ik heb wel eerder waterkoelers in Carbide 330 behuizingen gebouwd dus wilde die nu gaan bestellen maar die bestaan zo te zien niet meer. Nu de grote vraag, welke behuizing zal ik kiezen?

Er moeten het liefst 2 DVD branders in. Ik kan er niks aan doen, kan het hem moeilijk uit het hoofd praten, hij wil er graag 2 branders in). Heel misschien kan ik hem overhalen voor 1 te gaan.

De kast mag geen transparant paneel hebben want dat vindt 'ie niet mooi. Hoeft van mij trouwens ook niet zo maar als het niet anders is zou ik 't hem misschien nog kunnen aanpraten. Liefst dus geen transparant paneel.

De kast krijgt 2 normale 3.5 inch HDD's en 1 x M.2 op het mainboard maar hij wil in de toekomst mogelijk meer HDD's inbouwen. De kast moet dus bij voorkeur 4 3.5" bays hebben voor normale HDD's.

Er moet een H115i waterkoeler in passen. Liefst bovenin de kast zodat de HDD bay er niet uit gehaald hoeft te worden.

Liefst niet te duur, liefst onder de 150 Euro. Er komt voorlopig een niet al te grote videokaart in dus dat hoeft geen probleem te worden.

Ik hoop dat iemand iets weet want ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Alle reacties

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-11 13:53
wat zijn de overige componenten? dan kunnen we advies op maat geven (letterlijk en figuurlijk)

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 20:51
pricewatch: be quiet! Pure Base 600 Zwart

Misschien is dit iets? - past helaas niet 4x een 3,5'' in.. maar met als je 2x een DVD brander erin wilt hebben is het ook nog best wel een uitdaging iets te vinden :)

EDIT:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qrcWkDT/2001713613.jpg

zo te zien moet dit passen... er wordt standaard een 140mm fan erbij geleverd (front), en naar de foto kijken lijkt het erop dat er ook nog eentje onder kan (dus een AIO van 280mm zou moeten passen).

[ Voor 43% gewijzigd door itsbart op 17-10-2019 16:29 ]

• KingHaggis
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-08-2021
Hallo, ja die BeQuiet zag ik ook maar ik ben bang dat het daar niet helemaal lekker in past. De kleinere waterkoelers waren al een uitdaging volgens een review.

Ik zag nu zelf net een Fractal Design Define XL R2. Misschien dat dat iets is. Die lijkt me groot genoeg voor 2 DVD branders, een H115 en 2 HDD's.

Ik denk dat ik er al uit ben maar als er nog iets goedkopers is hoor ik het graag.

Overige componenten:

MSI Z390 Pro mainboard (met een armor dingetje boven de uitgangen naast de CPU die je er zo te zien af kunt schroeven indien noodzakelijk)
Intel i7 9700K
2 x WD HDD 8TB
1 x M.2 500GB Samsung NVME
MSI GeForce 1650 Gaming X
2 x 16GB Kingston Predator HyperX (met dikke heatsinks, ook problematisch bij de H115i)

[ Voor 36% gewijzigd door KingHaggis op 17-10-2019 16:34 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
In de product: Nanoxia Deep Silence 1 Rev. B past de H115i bovenin.

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 09:17
Wellicht een externe dvd brander als suggestie doen?Al dan niet 2 externe dvd branders :p

• BKooij
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-08 23:31
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart

zou moeten werken I guess (tot een 3x140 mm radiator bovenin) en voor 100,- is het binnen budget en buiten de nanoxia de enige volgens mij
Pagina: 1