Wifi accesspoint voor internet in tuinhuis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znboernfluitjes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-07 20:52
Ik zoek een
Wifi access point om een internet signaal te hebben in ons tuinhuis. Het staat op ca. 30 meter van de dichtstbijzijnde hoek van het huis waar ik (het liefst binnenshuis) het accesspoint wil installeren

Wat is je budget?
De accesspoints die ik voor ogen heb kosten niet meer dan 90 a 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren heb ik niet per se, hoewel ik me kan voorstellen dat courante merken als bijvoorbeeld TP link betere support bieden en meer ervaringen van anderen van bekend zijn dan van minder grote fabrikanten.

De omgeving waarbinnen het systeem zal worden gebruikt
Eigenlijk is de vraag ook of een wifi-accesspoint uberhaupt de beste oplossing is, tot nog toe deden we het met een powerline, maar door oude bedrading is dat zeer onbetrouwbaar en sinds we iemand een extra groep hebben laten aanleggen werkt dit helemaal niet meer.
In ieder geval heb ik op dit moment het idee om een access point bedraad van een signaal te voorzien en deze in de dichstbijzijnde hoek van het huis te plaatsen zodat de afstand naar het tuinhuis zo klein mogelijk is. Deze afstand is hemelsbreed ongeveer 20 a 30 meter, en dat is mijn voornaamste vraag, waar vind ik bereik van dit soort apparatuur en hoe groot is de invloed van de muren (buitenmuur huis van baksteen en hout van tuinhuis) op het bereik van de beschikbare accesspoints.

Voorbeelden van producten waartussen ik twijfel:
  • TP-LINK EAP245
  • Netgear WAC 104
  • TP-link EAP225 Outdoor
Ik hoor graag wat jullie advies is.