Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Door bomen het bos niet zien in Vraag&Aanbod game desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 20:58
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn huis-tuin en keuken gebruik, ben ik MacOS gebruiker. De desktop zal ik dus enkel gebruiken voor gamen. Voornamelijk games als Cities Skylines, Tropico, enzovoorts zal ik spelen. Geen games waarbij de FPS belangrijk is, en zeker geen videobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit vind ik zelf een lastig punt, zeker gezien de verschillende prijzen in V&A. Zo zie ik als leek bijvoorbeeld al lastig waarom de ene van onderstaande de dubbele prijs vraagt:

V&A aangeboden: Snelle Core i5 Game PC met 1000GB / 8GB DDR3 / Windows 10!

V&A aangeboden: PC met i7 4790K, GTX970 en 16 GB

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb slechts een aantal Macbooks in huis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kant en klare PC die niet eens de nieuwste games op 1080p hoeft aan te kunnen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-

Ga je overklokken?
Zeker niet.

Wat verwacht je van ons?
Enerzijds hoop ik inzicht te krijgen in wat het verschil maakt tussen de tweedehands systemen, en anderzijds hoop ik middels jullie tips zelf systemen te kunnen selecteren die aan mijn eisen voldoen. Om uiteindelijk dan een systeem te kunnen kiezen voor een passende prijs (die geen onder- of overkill is).

_/-\o_

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou geen geld uitgeven aan dit oude spul. (4790K is de snelste optie)

Van belang is wat je budget is

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 10:46
Wat is je budget en kijk anders in de Best Buy Guide voor (basis) game-systemen

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
In het kort waarom die onderste optie duurder is: videokaart is stukken beter, heeft een ssd en meer werkgeheugen + processor is beter.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 12:28

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Totaal niet eens met @Hackus

Die i7 4790K advertentie is echt wel goed voor de games die jij wilt doen. Zie mijn rig in mijn sig. Ik speel op 3440x1440 en dat gaat nog zeer goed. Wel icm een GTX 1070 maar voor wat jij doet is die 970 ook goed. 450 is daarom wat mij betreft een mooie prijs. Lul er nog wat vanaf en je hebt een puike deal waarmee je zeker uit de voeten komt met die games die jij op 1080p wilt spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Techno Overlord op 17-10-2019 13:41 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Daveyvans
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-03-2023
*knip* nee

[ Voor 99% gewijzigd door br00ky op 17-10-2019 16:34 ]

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 19:54
Ik heb er ook nog 1 te koop
V&A aangeboden: Mooie Game PC/Desktop PC

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 09:56

PhatFish

and, uhm......Moo

Die 4790K vind ik duur. De videokaart is op zich OK, maar laat nu wel z'n leeftijd zien. Kan nog redelijk meekomen met de GTX 1060 maar net als mijn R9 290 moeten nieuwere games op mindere settings. Je lijkt echter dezelfde games te spelen als ik. Dit doe ik nu even op een i5 3470, 8GB, en een 750Ti. Gaat prima, mits medium graphics. De 290 erin (vergelijkbaar met de 970) en alles gaat perfect.

Exact zo'n systeem (met 290 dus) heb ik nog geen half jaar geleden een tweaker mee blij gemaakt voor €340 (incl. Win10P) en dat was ook een beetje de marktconforme prijs toen. Als ik zie dat je voor ca. €500 een nieuw, upgradebaar systeem met een veel snellere processor kan bouwen (waar o.a. Cities: Skylines en dergelijke games toch wel op leunen), zou ik toch naar een lager budget uitwijken, in ieder geval max €400.

Als ik snel zoek op i5, 4 - 16 GB (je prikt er immers zo 4GB bij) lijkt het erop dat de leuke back2school" aanbiedingen nu wel verkocht zijn, maar er zijn altijd scholen/bedrijven die hele partijen afgeschreven PC's met een i5 weg doen voor een appel en een ei. Misschien moet daar nog een videokaart bij, maar dat kun je dan zo goedkoop/duur maken als je zelf wilt.

Dus resumé:

Binnen een budget van max €400,-
CPU: i5, minstens 2nd gen
RAM: 4GB (dan zelf bijprikken) of 8 - 16GB
GPU: Zelf bijprikken of 750Ti of beter. Gezien de prijzen 2e hands zou ik zelf bijprikken.

En leg jezelf er vooral bij neer dat je meer een veredelde console koopt. DIt soort systemen ga je niet meer verder upgraden.

Wil je zelf op zoek, filter dan op i5 en 4 - 8GB RAM. Vermijd de SFF-builds, want daar past geen normale videokaart in en de voeding kan soms ook nog eens een eigen formfactor zijn.

Maar ik zie nu net deze:
https://tweakers.net/aanb...ro-3500-mt-(c5x65ea).html

Niet over nadenken, gewoon met 4GB extra nemen, SSD'tje erin en videokaart naar keuze. Met de 750Ti is het exact het systeem waar ik nu even op draai. Met een 970/290 draait zo'n systeem optimaal en die kosten volgens mij ook geen €100 meer.

En laatste punt: Voedingen hebben nu eenmaal geen eeuwig leven. Misschien nog €40/50 budgetteren om die te vervangen als er kuren zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door PhatFish op 18-10-2019 10:42 ]

...

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 20:58
Dank voor alle reacties, ik heb ze de afgelopen periode allen in overweging genomen. Uiteindelijk kom ik toch uit op een laptop om games op te spelen in verband met het gemak.

Het zal de Lenovo L340-15IRH Gaming (81LK00W0MH) voor 900 euro worden of de Lenovo Legion y540-15irh (81sx0080mh) voor ongeveer 1200 euro. Het lijken mij beide prima laptops om mee te gamen op z'n tijd. Voornamelijk gekozen voor een keuze tussen deze machines vanwege de meest recente Best Buy rubriek.
Pagina: 1