Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1243794

Topicstarter
Hallo,

Laatst ben ik van de rx 590 overgestapt naar de rx 580, omdat de 590 te luid was.

Ik heb mijn ssd geformateerd en windows er opnieuw opgezet toen ik de nieuwe videokaart had geïnstalleerd.
Alle drivers zijn up to date en bios van moederbord ook.

In games als ik voor 5-10 min speel crasht mijn pc naar een zwart scherm en is er een soort audio loop voor 10 seconden. Als de audioloop stopt blijft de pc draaien en is mijn beeld zwart.

Als ik kijk waarom mijn pc is gecrashed zegt windows dat windows on erwacht is afgesloten.
Temparaturen blijfen onder 60 graden op videokaart en processor.
Lichtere games zoals minecraft en roblox crashen niet. Hij crasht alleen in games zoals tom clancys ghost reacon breakpoint

Mijn specificaties zijn als volgt

Moederbord: b450m pro4
Processor: ryzen 5 2600
Videokaart: rx 580 nitro+ sapphire
Ram: vengeance 2x16 @ 3200mhz (xmp profiel staat aan op mijn modo zodat hij op deze snelheid draait.)
Power supply: coolermaster masterwatt 650watt.

Enige aanvullende informatie kan ik altijd sturen zoals crash reports etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1243794 op 17-10-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28
Hoe is de voeding verbonden met de videokaart? 1 kabel met 2 stekkers of 2 aparte PCIe kabels?
Een enkele kabel wil problemen geven, ik ervaar hetzelfde met een RX Vega 56 en een 550W Seasonic voeidng, alleen in Dota 2 gezien dat spel maximale FPS haalt.
https://knowledge.seasoni...onsumption-graphics-cards
Heb net de voeding omgeruild voor een 750W variant met 2 aparte PCIe kabels, vanavond verder testen.

Edit: Wat je kan uitproberen is of met oudere videokaart drivers het uitvallen voorkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door Zaggy op 17-10-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-06 06:22
Niet om het topic te kapen, maar ik kamp met hetzelfde probleem maar dan met een RX 5700.

Bij aanschaf de nieuwe drivers geïnstalleerd maar daar had ik problemen mee, crashes dus. Een oudere versie werkte probleemloos. Nu (paar maandjes later) dacht ik, laat ik de nieuwste drivers eens installeren, het probleem is vast verholpen.

Niet dus... na installatie werd de pc opnieuw opgestart. Na het inloggen crashte de pc direct naar het zwarte scherm zoals je beschrijft. Ik ben dus weer een driver versie terug gegaan en alles werkt weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga eerst een oudere driverversie proberen. Misschien zal ik ook nog even 2 pcie kabels proberen. Wat ook helpt is mijn kaart te undervolten en hem te underclocken, maar dat is ook onhandig want dan heb ik minder fps ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beide dingen hebben niet geholpen. Weldendriver versie heb je het over mitchl89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een update, als de videokaart pver de 150watt gaat dan valt hij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pc gaat lver 150watt, crasht nogsteeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke masterwatt heb je? Als het zo’n brakke masterwatt lite is, dan direct de kliko in flikkeren en een degelijke voeding regelen om verder te testen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nelizmastr schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:08:
[...]

Welke masterwatt heb je? Als het zo’n brakke masterwatt lite is, dan direct de kliko in flikkeren en een degelijke voeding regelen om verder te testen.
Ik heb een die fully modulair is en gold+ certified is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de pc gefixed. Windows zet automatich een aantal audio enhancements aan. Heb die uitgezet en pc werkt perfect.
Pagina: 1