Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fakeflamingo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-07 17:29
Beste Tweakers,

Ik heb nu ongeveer 2 maanden een nieuwe PC waarmee ik nogal wat problemen heb gehad. Het eerste probleem was dat na ~3 uur gamen opeens mijn netwerkverbinding weg viel en vervolgens niet meer werkend te krijgen was. Ik ben langs de winkel(Azerty) langs gegaan en heb een nieuw moederbord gekregen probleem 1 was verholpen.

Probleem 2:

Op random momenten valt de PC uit zonder bluescreen of iets dergelijks ik hoor alleen maar "klik" van de voeding. Nu dacht ik gelijk dat het aan de voeding lag dus heb ik mijn oude voeding uit mijn vorige PC gehaald en geïnstalleerd. Maar hetzelfde euvel.. PC viel nog steeds uit Nu dacht ik het dat het misschien lag aan de stroomtoevoer omdat ik momenteel in een nogal oud huis woon waar de stalampen dimmen als de koelkast aanslaat. Gelukkig kon ik van een vriend een UPS lenen(waar ik nieuwe batterijen heb ingezet) die het euvel misschien kon verhelpen maar helaas..

Ik ben ten einde raad is het toch weer een kapot moederbord of is het een ander onderdeel? Ik hoop dat jullie nog ideeën hebben wat ik nog kan testen/doen.

Ik hoor het graag,

Rik
...

https://tweakers.net/gallery/413852/inventaris/
  • AMD Ryzen 7 3700X Boxed
  • Gigabyte X570 GAMING X
  • Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G
  • Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Antraciet
  • AOC AGON AG273QCX Zwart
  • be quiet! Dark Rock Pro 4
  • 3x Noctua NF-P12 redux-1700 PWM, 120mm
  • Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
  • Seasonic Focus Plus 650 Gold
  • Crucial P1 1TB
  • Samsung 840 EVO 250GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

En de stroomtoevoer is geaard?
Welke oude voeding heb je gebruikt?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 17-10-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeflamingo
Anoniem: 263284 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:14:
Ja de ups zit in een geaard stopcontact de PC heeft ook in dit stopcontact gezeten.
De XFX 550W Pro

Mijn oude pc heeft ook maanden zonder problemen gedraait

[ Voor 6% gewijzigd door fakeflamingo op 17-10-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je de build al eens gecontroleerd op mogelijke kortsluiting?
Ik heb dezelfde Seasonic voeding de klik is een teken van power off. Mogelijk treedt er ergens een beveiliging in werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeflamingo
Anoniem: 263284 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:49:
Heb je de build al eens gecontroleerd op mogelijke kortsluiting?
Ik heb dezelfde Seasonic voeding de klik is een teken van power off. Mogelijk treedt er ergens een beveiliging in werking?
Dit zou kunnen maar hoe ga ik dit testen? er zit wel 10tallen uren tussen het uitvallen. Ik kan eventueel mijn 2e ssd los halen en mijn fans loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fakeflamingo schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:57:
[...]

Dit zou kunnen maar hoe ga ik dit testen? er zit wel 10tallen uren tussen het uitvallen. Ik kan eventueel mijn 2e ssd los halen en mijn fans loskoppelen.
Dat random uitvallen maakt het wel lastig, helaas lijkt jouw suggestie de meest logische.
Je zult zaken moeten gaan uitsluiten door alleen de noodzakelijke onderdelen te laten draaien.
Kijk ook eens hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Is wat verouderd maar het meeste is nog van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Corsair schijnt nogal problemen te geven op Gigabyte op dit moment. Heb je de modules in bankje A2-B2(2en4 vanaf cpu)?

Anders even technische ondersteuning vragen aan @AORUS – GIGABYTE

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeflamingo
Anoniem: 263284 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:49:
[...]

Dat random uitvallen maakt het wel lastig, helaas lijkt jouw suggestie de meest logische.
Je zult zaken moeten gaan uitsluiten door alleen de noodzakelijke onderdelen te laten draaien.
Kijk ook eens hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Is wat verouderd maar het meeste is nog van toepassing.
Dit ga ik morgen doen ik laat de resultaten weten.
Hackus schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:53:
Corsair schijnt nogal problemen te geven op Gigabyte op dit moment. Heb je de modules in bankje A2-B2(2en4 vanaf cpu)?

Anders even technische ondersteuning vragen aan @AORUS – GIGABYTE
Ik heb de modules inderdaad in A2 en B2 zitten. Het rare is dat ik een vriend heb die bijna dezelfde PC heb op een fan controler en cpu waterkoeling na. Hij heeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Er is ook nog een mogelijkheid dat een dip in het stroomnet de aanleiding kan zijn van het uitvallen van jouw pc. Misschien is het een idee om de complete pc op te pakken en bij iemand anders aan te sluiten en te gaan gamen, waar het stroomnet GEEN dips vertoont als bij jouw thuis.

Met uitsluiten vindt je tenslotte wel wat het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Je kunt ff in de bios proberen je xmp als die ingeschakelt is uit te zetten.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

fakeflamingo schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Dit ga ik morgen doen ik laat de resultaten weten.

[...]

Ik heb de modules inderdaad in A2 en B2 zitten. Het rare is dat ik een vriend heb die bijna dezelfde PC heb op een fan controler en cpu waterkoeling na. Hij heeft geen problemen.
ook met corsair ram ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fakeflamingo
jovadca schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:40:
Er is ook nog een mogelijkheid dat een dip in het stroomnet de aanleiding kan zijn van het uitvallen van jouw pc. Misschien is het een idee om de complete pc op te pakken en bij iemand anders aan te sluiten en te gaan gamen, waar het stroomnet GEEN dips vertoont als bij jouw thuis.

Met uitsluiten vindt je tenslotte wel wat het probleem veroorzaakt.
Dit ga ik ook overwegen maar dit wordt dan pas waarschijnlijk dinsdag.
Dwarlorf schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:51:
Je kunt ff in de bios proberen je xmp als die ingeschakelt is uit te zetten.
Had ik inderdaad aan staan staat nu uit.
jep hij heeft trouwens ook nog een extra ssd en hdd maar verder is er niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

test eens buiten de kast (op de doos van je moederbord) alles goed nakijken of stekkers goed zijn aangesloten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:32
Is er nog iets uitgekomen?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Voeding vervangen, maar helaas nog steeds het probleem. PC voor garantie opgestuurd en daar deed het probleem zich niet voor. Nu lijkt het uitvallen weer vaker voor te komen (vaak altijd in het begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeflamingo
Rsport40 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:28:
Is er nog iets uitgekomen?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Voeding vervangen, maar helaas nog steeds het probleem. PC voor garantie opgestuurd en daar deed het probleem zich niet voor. Nu lijkt het uitvallen weer vaker voor te komen (vaak altijd in het begin).
Ja,het komt niet meer voor sinds in XMP heb uitgezet. Maar ik kijk het nog even aan. Het zou wel raar zijn want volgens mij moet je XMP zonder problemen aan kunnen zetten.
Pagina: 1