Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik zoek een zakelijke laptop met light gaming mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Arachas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben zelfstandig ondernemer en kom vaak bij klanten over de vloer. Ik zoek laptop die stevig is, er strak uitziet en, ook als er geen monitor of andere externe apparatuur aanwezig is, kan dienen als "workstation" voor een gehele dag.

Ik doe absoluut geen spannende dingen op mijn laptop: vrijwel alles wat ik doe (inclusief mijn consultancy werk in marketing automation platforms) is browser-based. Ik vind het daarentegen wel belangrijk dat programma's snel laden en de computer snel opstart uit slaap. Ik kan me echt dood irriteren aan alledaagse dingen die te lang duren. ;)

Tenslotte zou ik het fijn vinden als ik hier en daar een spelletje kan spelen. Dan hebben we het niet over Tomb Raider (daar hebben we de Playstation voor). Nee, dan heb ik het over Crusader Kings 2, Stellaris, misschien een RPG als Pillars of Eternity of Grim Dawn.

Belangrijk verder vind ik het scherm (ik moet er tenslotte de hele dag naar kijken) dat ik het liefst op hoge resolutie en glans heb (houd echt niet van matte schermen). Ik denk aan 15" om lekker schermruimte te hebben (maar sta open voor andere suggesties). Toetsenbord en trackpad moeten fijn zijn voor een hele dag werken.

Ik ben van plan de laptop thuis aan een Bluetooth muis & toetsenbord te koppelen, alsmede een externe monitor (en dan dus, incluslief laptop, met twee schermen werken).

Tenslotte... geen Mac. Ik vind Windows een stuk fijner werken.

2-in-1 of clamshell is geen factor voor me. Whatever fits best. Ik vind touchscreen best handig, maar het is ook geen vereiste. Omklappen - als het kan, leuk, zo niet geen punt.

Wat is je budget?
1500 euro zou mooi zijn. Flexibel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij gaat veel mee "on the road". Ik vind batterijduur belangrijk, maar het is meestal ook weer niet zo dat ik hele dagen lang zonder stroomvoorziening zit. Hij moet er in ieder geval ook strak uitzien, tenslotte gaan we naar de klant.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Mac dus, verder maakt het me niet veel uit als aan de bovenstaande eisen wordt voldaan.

Ik heb overigens een Surface Pro 5 in bezit, maar die vind ik 1) te klein (ook al is het scherm prachtig) en 2) kan je er vrijwel geen spelletjes op doen. Bovendien hebben de kids ook nog een computer nodig voor huiswerk en dacht ik... ik schuif ff door.

Computers waar ik naar gekeken heb... Dell XPS 15, Spectre x360 15, HP Envy 13 en natuurlijk de aankomende Surface Laptop 3.

Hebben jullie betere ideeen?

Tweakers bedankt!

Alle reacties

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Je kan eventueel de Surface laptop 3 pre-orderen en jouw oude SP5 als trade-up inleveren. Ik lever mijn SP4 in voor meer dan ik er zelf (ooit 2e hands) voor heb neergelegd. Wellicht is dat een optie. Voor mij was voornaamste reden om voor de Surface Laptop te kiezen de beeldschermverhouding.

Edit: Volgens mij kun je het ook slechter treffen als je kijkt naar graphics, the 10e generatie heeft de nieuwe Iris plus(?) graphics die niet helemaal verschrikkelijk zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door secury op 17-10-2019 15:44 ]

• Arachas
secury schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:42:
Je kan eventueel de Surface laptop 3 pre-orderen en jouw oude SP5 als trade-up inleveren. Ik lever mijn SP4 in voor meer dan ik er zelf (ooit 2e hands) voor heb neergelegd. Wellicht is dat een optie. Voor mij was voornaamste reden om voor de Surface Laptop te kiezen de beeldschermverhouding.

Edit: Volgens mij kun je het ook slechter treffen als je kijkt naar graphics, the 10e generatie heeft de nieuwe Iris plus(?) graphics die niet helemaal verschrikkelijk zijn.
Dank voor je feedback! Waar kan ik die inwissel realiseren dan? Bij Microsoft zelf? (Edit: trade-in krijg ik krap 170 euro volgens de website... LOL).

En die opmerking over de beeldschermverhouding snap ik volkomen. Dat is voor mij zeker een reden om de SL3 te overwegen. 15" in 3:2 klinkt geweldig.

[ Voor 3% gewijzigd door Arachas op 17-10-2019 16:48 ]

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je bereid bent je Surface Pro 5 in te leveren dan krijg je er €420 voor. Ik heb een Surface Laptop 3 besteld (15 inch, Ryzen 5, 16 GB, zwart metaal) met het idee mijn Surface Pro 4 in te leveren (ook voor €420).

Je vindt de details over de trade in in de Microsoft Store:

https://tradeuptosurface.com/nl/nl/pages/tradein/home

[ Voor 24% gewijzigd door doogster op 17-10-2019 19:21 ]

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Arachas schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:40:
[...]

Dank voor je feedback! Waar kan ik die inwissel realiseren dan? Bij Microsoft zelf? (Edit: trade-in krijg ik krap 170 euro volgens de website... LOL).

En die opmerking over de beeldschermverhouding snap ik volkomen. Dat is voor mij zeker een reden om de SL3 te overwegen. 15" in 3:2 klinkt geweldig.
Ahh de 15", die zou grafisch volgens MS nog lekkerder uit de bus moeten komen dan de 13".
Hierboven is de link al gepost, een SP4 of SP5 levert minimaal 420 euro op. Als de SP5 minder dan 2 jaar oud is 600 euro.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Dell Latitude eens bekijken.
Zeker zakelijk een van de betere aankopen die je kunt doen en de service (nest business day on-site) is heerlijk!

De keuze voor een glans scherm snap ik niet. Een beetje zon en je kijkt in een spiegel. Totaal onhandig.
Maar ieder zijn ding. :)

[ Voor 32% gewijzigd door unezra op 17-10-2019 20:56 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Arachas
doogster schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:17:
Als je bereid bent je Surface Pro 5 in te leveren dan krijg je er €420 voor. Ik heb een Surface Laptop 3 besteld (15 inch, Ryzen 5, 16 GB, zwart metaal) met het idee mijn Surface Pro 4 in te leveren (ook voor €420).

Je vindt de details over de trade in in de Microsoft Store:

https://tradeuptosurface.com/nl/nl/pages/tradein/home
Thanks! Ik zie inderdaad dat ik er nog 600 euro voor kan krijgen. Dat is echt niet gek, als je bedenkt dat ik hem voor 1100 inclusief BTW heb gekocht.

Benieuwd of die 600 euro voor of na de BTW eraf gaat. :)

Heb je nog suggesties voor 8 of 16 GB voor mijn use case? 8 klinkt zo minimaal, maar ik ga ook niets intensiefs doen - hebben die paar spelletjes 16 GB nodig? En ik wil er natuurlijk eigenlijk wel een jaar of 3 maar voort kunnen.

@unezra dank voor je suggesties. Ik vind glans scherm gewoon mooier om naar te kijken. Kleuren zijn vaak levendiger. En de Latitudes, tja, ik vind ze niet mooi. Inderdaad, ieder zijn ding!

[ Voor 11% gewijzigd door Arachas op 18-10-2019 10:39 ]

• Arachas
Nou, Surface Laptop 3 gaat het niet worden. Ik ben blij dat ik nog even op de reviews heb gewacht: zo te horen is het helemaal niks op gaming gebied.

Dus dan denk ik nu aan een Thinkpad X1 Extreme of een Dell XPS 15. Feedback?

Verwijderd

Arachas schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:25:
Dus dan denk ik nu aan een Thinkpad X1 Extreme of een Dell XPS 15. Feedback?
Met beide doe je geen miskoop.

• kennethtims
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-04 14:41
Ik heb huidig de XPS15 9560 (voornamelijk zakelijk, maar mag af en toe ook een spelletje spelen ;) ). Wat ik merk is cooling problemen met throttle bij de XPS15. Is wel op te lossen door throttle stop (genoeg how to filmpjes over) en een cooling pad (eigenlijk een fan die staat de blazen op de onderkant). Hierdoor kan ik (medium settings) stabiel 60fps op Apex Legends/R6 draaien.

Als je de looks van de Y-serie kan waarderen van Lenovo lijkt mij dat wel een lekkere machine voor beide doeleinde (wel iets duurder met huidige prijs van €1880).
Pagina: 1