UTP kabel plat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Heeft iemand enig idee of er platte utp kabels te koop zijn langer dan 20m.
Heb al heel wat sites bekeken, maar ik kom ze zelf niet langer tegen dan 20meter.

Kan ook ronde utp kabel nemen, maar wil de kabel juist onder de drempels leggen, durf dit niet aan met een ronde kabel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46

OMD

Kan je nergens een koppelstukje plaatsen in die 20+ meters? Dan neem je gewoon 1 kabel van 20 meter en 1 van de gewenste lengte.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
zou misschien kunnen inderdaad, maar dan is het maar net hoe je uitkomt. Beetje lastig als je net halverwege van laminaat / plint uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
Of waar je drempels tegenkomt een stuk van de buitenste mantel wegsnijden en met een krimpkousje weer opnieuw beschermen maar dan plat.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 17-10-2019 09:59 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
https://www.conrad.nl/p/t...-mm-wit-per-meter-1566410

of deze:

https://www.conrad.nl/p/t...x-011-mm-wit-30-m-1564990

denk alleen dat je wel aparte stekkers en tang nodig hebt om alles aan te sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Tens op 17-10-2019 10:02 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zou gewoon een dunne CAT5E trekken ipv platte kabel gebruiken. Je hebt platte kabel in 2 soorten:
- getwist volgens specs, mantel opgevuld zodat je een platte kabel krijgt
- aders plat naastelkaar

Die eerste voldoet aan de specs maar zijn vrij dik, die tweede gaat je nog geen 100Mbit opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
_JGC_ schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:01:
Ik zou gewoon een dunne CAT5E trekken ipv platte kabel gebruiken. Je hebt platte kabel in 2 soorten:
- getwist volgens specs, mantel opgevuld zodat je een platte kabel krijgt
- aders plat naastelkaar

Die eerste voldoet aan de specs maar zijn vrij dik, die tweede gaat je nog geen 100Mbit opleveren.
En welke dikte moet ik dan aan denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is infrezen in de vloer geen optie? Dan kun je een goede (en dikkere) Cat6 leggen.
Als je vloerverwarming hebt moet je wel oppassen natuurlijk.

Uit ervaring weet ik dat de allergoedkoopste Cat5e die je kunt vinden best plat zijn te krijgen. Die rommel waar aluminium bij in zit. (CCA) :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kan je niet beter gewoon een stuk uit de dorpels halen om te zorgen dat er een kabel van 5 a 6mm doorsnee onder kan? Denk dat dat wel goedkoper is. voor 7,50 heb je een houten dorpel van 2,2cm hoog. Daar kan je best wel wat vanaf zagen.

Kan ook prima met een alu dorpel :Y

Scheelt namelijk wel in de kosten van de kabel ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Infrezen geen opties, vloer en plinten liggen er allemaal al in.
Is een huurwoning trouwens, dus wil liever ook niet teveel boren en frezen.

Had eerst al een powerline kit gedaan, maar kom dan niet boven de 30Mbps uit. Terwijl als ik op de wifi zit, kom ik wel rond de 240mbps uit.

Houten drempels, dus misscien dat ik daar nog wat holle ruimte onder heb of wil ik kan frezen

[ Voor 14% gewijzigd door G.Scholtens op 17-10-2019 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanhel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:05
Hoe had je de powerline aangesloten?
Voor het beste resultaat moeten ze op dezelfde groep zitten en rechtstreeks in een stopcontact.
In een verlengsnoer steken en andere groep scheelt bij mij 400mbit. Maar omdat ik begon met 600 mbit hou ik toch nog voldoende over.

Je kan anders ook met kleine plinten werken die je onderaan de muur lopen en gaten maken door de muren heen waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
avanhel schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:28:
Hoe had je de powerline aangesloten?
Voor het beste resultaat moeten ze op dezelfde groep zitten en rechtstreeks in een stopcontact.
In een verlengsnoer steken en andere groep scheelt bij mij 400mbit. Maar omdat ik begon met 600 mbit hou ik toch nog voldoende over.

Je kan anders ook met kleine plinten werken die je onderaan de muur lopen en gaten maken door de muren heen waar nodig.
Powerline getest met of zonder verlengssnoer / stekkerdoos maakt weinig verschil.
Zelfde groep gaat helaas niet lukken.

Voor nu maar lange netwerkkabel gekocht, van het weekend maar even kijken of het lukt met wegwerken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit topic heeft, in de huidige opzet, vrij weinig met Shopping te maken. Om die reden geef ik het topic dan ook een zetje richting Netwerken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1