MS-Office (word) zwalkt tussen Nederlands en Engels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Mijn vraag

Zoals (helaas) overal maken wij op het werk gebruik van Office van Microsoft, Office 365. Als IT-er gebruik ik veel Engelse termen in mijn teksten. Hiervan gaat de AI binnen office over de zeik en markeert @random bepaalde woorden of woordenreeks als Engels terwijl het Nederlandse woorden zijn, met een rood golfje eronder. Bijzonder irritant. Hoe kan ik deze AI uitschakelen en gewoon het hele document als Nederlands of Engels markeren

Relevante software en hardware die we gebruiken:
MS-Windows 10 Enterprise edition & Office 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het gehele document geselecteerd en op de gewenste taal gezet, maar daar trekt Office zich niets van aan
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Staat de Nederlandse taal geïnstalleerd tussen preferred languages in de settings van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In Word: File - options - proofing -> Check spelling as you type.

Overigens is dit (redelijk) normaal gedrag. Word probeert af te leiden welke taal je gebruikt en daarop de spellingscontrole aan te passen. En dat doen ze (as memory serves) al zeker sinds Office2000

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

En als de NL taal niet geinstalleerd staat dan valt er daar dus ook niets te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Gebeurd ook binnen Outlook. Als je een langere zin in het Engels tikt dan verdwijnen de rode golfjes en veranderd de spellingscheck naar Engels.
Maar het is inderdaad hinderlijk als je soms Engelse termen in een Nederlands stuk tekst schrijft, dat deze tekst automatisch een rood golfje krijgt.
Engelse termen of Nederlandse minder gangbare technische termen die Word/Outlook niet kent maar die ik veel gebruik geef ik een rechter muisklik-toevoegen aan woordenboek, dan ben je er v.w.b. de veel gebruikte woorden vanaf.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Bedankt voor de antwoorden:
@Ciris, Ja Nederlands is geinstalleerd naast alle andere veelgebruikte talen.

@Jeste-NL We hebben de NL versie dus Bestand - opties - Controle - Spelling controleren tijdens typen. staat aan, dat zal ikzelf ooit zo hebben ingesteld en vind ik wel prettig. Ik mis echter een optie om het door mij geschetste gedrag te stoppen. Overigens heb ik vanaf Office97 dit gedrag niet eerder geconstateerd, pas bij Office 2019 / 365. Mogelijk een instelling die organisatiebreed is gezet.

Ik heb nu binnen opties - taal alles standaard op Nederlands gezet.

Nu staat er bij een nieuw document staat onderin het scherm Engels (Verenigde Staten). Wanneer ik hierop klik komt er een popup waarop ik de taal standaard op Nederlands. Ook zie ik een mogelijkheid om taal automatisch te bepalen maar staat niet aangevinkt.

Het gekke gedrag van zwalken tussen Engels en Nederlands is weg maar heb nu geen Nederlands meer terwijl deze als standaard taal staat ingesteld :-(

resumé, overal binnen word staat alles standaard op Nederlands en toch is een nieuw document is Engels.

Binnen Outlook ook alles in Nederlands als standaard ingesteld en bij nieuwe berichten is de taal in het onderwerpveld Engels en de body tekst Nederlands.

Ook hier is het zwalkgedrag weg.

schiet mij maar lek. Ik denk met weemoed aan WordPerfect 5.1

Meerdere collegae beklagen zich over dit gedrag dus ik laat onze helpdesk er naar kijken, Bedankt voor alle antwoorden. Een evt. gouden tip zal ik hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ik heb alle talen behalve Nederlands uit Word verwijderd en nog steeds standaard in Engels 8)7 . me suf gezocht naar normal.dot, want die gaf vroeger problemen, maar blijkt niet op mijn systeem te staan. vervolgens alle toetsenborden uit Windows verwijderd m.u.v het Nederlandse omdat ik deze niet kon verwijderen. Nu lijkt het goed te staan. Afwachten maar of de taal blijft waarop ik hem wil en niet meer zwalkt. Wat een kwalitatief uitermate teleurstellend pakket dat MS-Office

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:44
Herkenbaar. Hij lijkt te zwalken. Maar je kunt per alinea de taal instellen. Word zal dit automatisch proberen, tenzij je dat uitvinkt.

https://answers.microsoft...b4-4414-994d-5545e959ce25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Gecheckt en het vinkje stond nu spontaan aan binnen zowel word als outlook. uitgeschakeld, hoplijk is dat gezwalk weg. Thanks
Pagina: 1