Athlon900TB vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Is 58 graden een redelijke temp voor een Athlon900, of is dat al vrij hoog. Wat is een goede voltage voor deze processor, hij staat nu op 1.72 volt. Namelijk bij overklokken loopt ie vast bij 950mhz in 3Dmark2001, alvast bedankt voor de antwoorden.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• HielkeJ
  • Niet online
mijn 1,2ghz TB is nu 59, dus het is wel wat hoog

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

59 graden.. stressed? Idle? Wat voor koeler? Ik heb zelf een TB900@1Ghz, vcore 1.91V en deze wordt in de zomer stressed 56 graden en idle 42 graden.. als het heel erg heet is. Het was de laatste tijd iets koeler en dan issie stressed 48 graden en idle 38 graden. Dit met een "stille" Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

58 graden?

athlon mag wel wat hitte verdragen hoor, maar ik persoonlijk hou het rond de 55 graden, ze zeggen dat een athlon zeker 80 graden mag verdragen maar dat zou ik niet geloven, voor het geval dat de proc toch kapot gaat

Verwijderd

ik vind 58 graden persoonlijk wel wat hoog voor een amd 900, die van een kennis(ook amd 900) word stressed 50 graden met een kleine adda(merk) koeler ;)
ik heb zelf een AMD 1333@1485 en word stressed 59 graden en not stressed 51 graden :)

als ik jouw was zou ik even een andere koeler proberen ;)

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

euhm huh?

opzich helemaal geen probleem......

maar als je um nog verder wil oc-en moet je wel ff een andere cooler kopen ja.. :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op dinsdag 31 juli 2001 15:36 schreef dukey het volgende:
58 graden?

athlon mag wel wat hitte verdragen hoor, maar ik persoonlijk hou het rond de 55 graden, ze zeggen dat een athlon zeker 80 graden mag verdragen maar dat zou ik niet geloven, voor het geval dat de proc toch kapot gaat
Ik heb zelf 3 dagen zonder koeler gezeten en heb uiteindelijk mn poten verbrand aan de koeler (vinnetje was stuk).
computer deed helemaal niets meer,heb 1 nacht gewacht en toen deed hij het weer :)

nu even ONtopic hoe warm is het bij jou op de kamer?
Ik zit zelf op een erg benouwde zolder en daar krijgt mijn computer het ook eerg heet als ik niet al mn koeling aanzet dus ik denk dat je gewoon even goede koeling in je pc moet dumpen.

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

op mijn kamer is het erug koel :) maaruh, het probleem is inderdaad dat je koeler de warme lucht blijft aanzuigen en dan weer koelt, mensen die door de warmte van buiten een instabiel pctje krijgen moeten gewoon de kap er af halen en een holle buis op de koeler zetten, daardoor trek je koudere(!) lucht naar je koeler!!! scheelt wel ff 8 tot 10 graden!
heb het zelf op mijn werk uitgetest!
je hebt dan geen vastlopers meer, je moet dat op je warme zolderkamer maar eens doen, scheelt veel!!

Verwijderd

koeler iets naar de klote ?

Verwijderd

haal ook eens de kap eraf, en anders moet je het eens een keer zo maken dat je koudere lucht ergens vandaan haalt, van buiten de systeemkast! b.v. met een flexibele buis!

als je ook last hebt van een instabiel pctje terwijl het niet warm is op je kamer gewoon een andere koeler nemen!
hoop je hiermee geholpen te hebben, suc6

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Deze temp is gemeten na dat ik Quake3/3Dmark/Crytek demo draaide. Misschien ligt het aan het warme weer soms als iets koeler is dan wordt ie 56/57 graden, ook met kap eraf. Misschien heeft dit ook nog invloed tussen mijn coolmaster en voeding zit 1,5 cm ruimte precies boven het warmte element van mijn voeding. Het is eigenlijk best krap.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Pagina: 1